// سه شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۷

هک شدن سی دی پراجکت رد و لو رفتن کد بازی‌ها

استودیو بازی‌سازی سی‌دی پراجکت رد مورد حمله‌ی اساسی و هدفمند یک گروه هکر قرار گرفت. اعضای این گروه موفق به دزدیدن اطلاعات مهمی شده‌اند و ظاهرا به‌زودی آن‌ها را در اینترنت پخش می‌کنند.

صفحه‌ی توئیتر رسمی استودیو سی‌دی پراجکت رد به‌تازگی بیانیه‌ای را منتشر کرد که می‌گوید طی ۲۴ ساعت گذشته، این شرکت مورد حمله‌ی هدفمند سایبری قرار گرفته است؛ حمله‌ای که باعث شد وضعیت برخی از سیستم‌های داخلی استودیو هم به خطر بیافتد. فرد یا افراد هکر توانستند به شکل غیرقانونی به شبکه‌ی داخلی سی‌دی پراجکت نفوذ کنند، برخی اطلاعات را بدزدند، به بسیاری از فایل‌ها آسیب بزنند و سپس یک یادداشت تهدیدآمیز را از خود به جا بگذارند.

سی‌دی پراجکت رد می‌گوید که اطلاعات دزدیده‌شده به هیچ عنوان شامل اطلاعات شخصی گیمرهای بازی‌های سی‌دی پراجکت نبوده‌اند. همچنین با اینکه تعدادی از فایل‌های سرور آسیب دیده‌اند، تیم IT شرکت به کمک بک‌آپ‌ها از پس بازگرداندن آن‌ها به وضعیت درست خود برمی‌آید. اما مسئله‌ی اصلی دزدیده شدن موارد بسیار زیادی از جمله کدهای Source کامل بازی The Witcher 3: Wild Hunt و بازی Cyberpunk 2077 است که پخش شدن آن‌ها به‌صورت عمومی می‌تواند آسیبی جدی به شرکت بزند. سی‌دی پراجکت قصد همکاری با گروه هکر را ندارد و پذیرفته است که آن‌ها اطلاعات را در طی روزهای آتی پخش می‌کنند. پس فقط با سازمان‌های درست همکاری خواهد کرد تا آن‌ها مشغول تلاش برای گیر انداختن هکرها و محافظت بیشتر از سرورهای شرکت شوند. التبه خود سی‌دی پراجکت هم می‌گوید که طی ساعات آتی قدم‌هایی را برمی‌دارد که نتیجه‌ی آن‌ها، کاهش میزان خطر لو رفتن این داده‌ها توسط هکرها است.

یادداشت تهدیدآمیز گروه یا شخص هک‌کننده خطاب به استودیو سی‌دی پراجکت می‌نویسد: «سلام سی‌دی پراجکت! شما به شکل به‌خصوصی شکست خوردید! ما نسخه‌ی کامل کدهای اجرایی و منبع بازی سایبرپانک 2077، بازی ویچر 3، بازی Gwent و نسخه‌ی هرگز منتشرنشده‌ی بازی ویچر 3 را در اختیار داریم! همچنین تمام اسناد مالی، مدیریتی و قانونی شرکت را دزدیده‌ایم؛ از اسناد مربوط‌به منابع انسانی تا اسناد مربوط‌به روابط شرکت با سهام‌دارها. همچنین فایل‌های تمام سرورهای شما را رمزگذاری کرده‌ایم. اما می‌دانیم که به احتمال زیاد به کمک بک‌آپ‌ها موفق به بازگرداندن فایل‌های سالم می‌شوید.

اگر ما با شما به یک نوع توافق نرسیم، سورس کد (Source Code) هر چهار بازی ویدیویی به‌صورت کامل فروخته یا به رایگان در اینترنت پخش می‌شوند. تک‌تک اسناد نام‌برده را هم به افراد حاضر در رسانه‌های بازی‌های ویدیویی می‌دهیم؛ اسنادی که وجهه‌ی عمومی شما را حتی بیشتر از وضعیت فعلی نابود می‌کنند و باعث می‌شوند که همه بفهمند شرکت شما چه روش‌های کاری کثیفی دارد؛ سهام‌دارها اعتماد خود به سی‌دی پراجکت رد را از دست خواهند داد و ارزش سهام شما حتی به پایین‌تر از وضعیت فعلی می‌رسد. ۴۸ ساعت وقت دارید تا پیش از فاش شدن اسناد با ما ارتباط برقرار کنید».


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده