نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۹

تصمیم‌گیری اتحادیه اروپا درباره خرید بتسدا توسط مایکروسافت

کمیسیون مقررات ضدانحصاری اتحادیه اروپا تا ماه آینده درباره تأیید یا درخواست برای تحقیقات در پرونده تصاحب شرکت زنیمکس توسط مایکروسافت تصمیم‌گیری خواهد کرد.

پرونده خرید شرکت مادر استودیوهای بازی‌سازی بتسدا توسط مایکروسافت به مرحله بسیار مهمی در مسیر نهایی شدن رسیده است. در این مرحله، باید مجوز اتحادیه اروپا برای ادامه روند قانونی این اقدام کسب شود. کمیسیون ضدانحصاری اتحادیه اروپا مسئول تنظیم مقررات در زمینه مبادلات کلان تجاری است و در اینباره تصمیم گیری خواهد کرد. مایکروسافت روز جمعه، ۲۹ ژانویه (۱۰ بهمن) درخواست رسمی خود جهت دریافت این مجوز را به کمیسیون EU ارسال کرده است.

شهریورماه سال جاری بود که خبر جنجالی تصاحب شرکت زنیمکس توسط مایکروسافت اعلام شد. قراردادی به ارزش ۷.۵ میلیارد دلار که به دومین قرارداد خرید بزرگ در تاریخ صنعت بازی تبدیل شد. رتبه اول همچنان به خرید ۸.۶ میلیارد دلاری سوپرسل توسط شرکت چینی تنسنت تعلق دارد.

تاد هاوارد، رئیس استودیوهای بازی‌سازی بتسدا در مصاحبه‌ای که چند ماه پیش ترتیب داده می‌گوید که جزئیات این قرارداد همچنان در مراحل نهایی شدن قرار داشته و حالا صدور درخواست مجوز از سوی مایکروسافت نشان می‌دهد که ظاهراً این موضوع همچنان برقرار است.

بتسدا ایکس باکس و اتحادیه اروپا

فیل اسپنسر رئیس ایکس باکس در زمان اعلام این خبر اعلام کرده بود که تصمیم‌گیری درباره عرضه بازی‌های آینده بتسدا روی پلتفرم‌های دیگر به‌صورت موردی و «بازی به بازی» تعیین خواهد شد.

براساس گزارش رویترز، کمیسیون اروپا درباره صدور مجوز نهایی که احتمالاً با اتخاذ یک سری شرایط و دریافت برخی امتیازات همراه خواهد بود، تصمیم گیری می‌کند. در غیر اینصورت، تحقیقات کاملی به منظور کسب اطمینان از رعایت اصول و قوانین ضدانحصارطلبانه EU آغاز می‌شود. تصمیم نهایی تا تاریخ ۵ مارس (۱۵ اسفند) اعلام می‌شود.

کمیسیون اتحادیه اروپا پیش از این مجوز خرید شرکت King توسط اکتیویژن را تأیید کرده است. تصاحب سوپرسل توسط Tencent و ادغام اکتیویژن با Vivendi که منجر به تشکیل اکتیویژن بلیزارد در سال ۲۰۰۸ شد از دیگر قراردادهای بزرگی هستند که به تأیید EU رسیدند.


منبع gamesindustry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده