نویسنده: شعیب شاهدی
// سه شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۰

ادغام بخش هایی از شرکت کونامی؛ ادامه فعالیت بخش ویدیو گیم

کونامی در اعلامیه‌ای به IGN گفته است که درحال ادغام بخش‌های گیمینگ است و قصد ندارد بازی‌سازی را متوقف کند.

زمان زیادی از آن دوران نگذشته است که کونامی به‌عنوان یکی از ناشران‌ برجسته ژاپنی قلمداد می‌شد؛ ولی این شرکت در نیمه دوم دهه‌ی اخیر از پروژه‌های بزرگ فاصله گرفته است و بیشتر به‌سمت بازی‌های موبایل و سایر پروژه‌های غیر از بازی‌سازی حرکت کرده است. گرچه در سال‌های اخیر شاهد عرضه‌ی دوباره برخی از آثار به‌صورت پراکنده بودیم، ولی مدتی طولانی است که خبری از IPهای افسانه‌ای کونامی مثل Metal Gear Solid, Silent Hill و Castlevania نیست. به‌خاطر همین موضوع وقتی کونامی اعلام کرد که مشغول منحل کردن برخی از تیم‌های بخش گیمینگ خود است، خیلی‌ها به این نتیجه رسیدند که این شرکت ژاپنی بالاخره به‌صورت رسمی هرگونه فعالیت بازی‌سازی را متوقف کرده است؛ ولی کونامی گفته است این موضوع صحت ندارد.

کونامی اخیرا اعلامیه‌ای خطاب ‌به سرمایه‌گذاران خود منتشر کرده است؛ در این اعلامیه گفته شده است که ادغام بخش‌های تولیدی ۱، ۲ و ۳ در واکنش به «سرعت بالای بازاری که این شرکت را احاطه کرده است» اتفاق افتاده است. بخش‌هایی که به آن‌ها اشاره شده است عموما به توسعه‌ی بازی اختصاص یافته بودند؛ به‌خصوص بازی‌ برای کنسول‌های خانگی. باوجود اینکه به‌نظر می‌رسد کونامی با این اقدام قصد داشته است که آخرین آثار و باقیمانده‌های بخش بازی‌سازی خود را از بین ببرد، ولی این شرکت در اعلامیه‌ی خود به IGN گفته است: «اعلامیه منتشر شده برای سرمایه‌گذاران به تغییر ساختار داخلی اشاره دارد؛ درنتیجه بخش‌های تولیدی درحال ادغام هستند. ما بخش گیمینگ را تعطیل نکرده‌ایم.»

آخرین بازی AAA این شرکت Metal Gear Survive بود که درسال ۲۰۱۷ منتشر شد. بعد از آن اتفاق، کونامی بارها اعلام کرده است که هنوز کارش با بازی‌های بالارده تمام نشده است؛ ولی نتیجه خاصی از این مطالب حاصل نشده است.

نظر شما درباره‌ی اعلامیه شرکت کونامی چیست؟ مخاطبان زومجی می‌توانند نظرات خود را در بخش زیر با ما درمیان بگذارند.


منبع gaming bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده