// شنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۳

استودیو اصلی سازنده نسخه ریمیک بازی Resident Evil 4 تغییر کرده است

مطابق جدیدترین اطلاعات فاش‌شده به نظر می‌رسد که نسخه‌ی ریمیک بازی Resident Evil 4 کاملا وفادار به اثر اصلی نخواهد بود و کپکام طی ماه‌های اخیر پروسه‌ی ساخت آن را کم‌وبیش مجددا از ابتدا شروع کرده است.

منابع مختلف در طول ماه‌های گذشته می‌گفتند که کپکام در سال ۲۰۲۲ میلادی به عرضه‌ی بازی Resident Evil 4 Remake می‌پردازد. ولی اکنون گزارش‌های جدید خبر از این می‌دهند که طرفداران برای تجربه‌ی نسخه‌ی ریمیک بازی Resident Evil 4 باید تا سال ۲۰۲۳ میلادی منتظر بمانند. زیرا کپکام بعد از مشاهده‌ی تعداد بررسی‌ها و نظرات منفی واردشده به نسخه‌ی ریمیک بازی Resident Evil 3 که از بسیاری جهات عملکردی ضعیف‌تر نسبت به نسخه‌ی ریمیک بازی Resident Evil 2 داشت، تصمیم گرفت تغییرات عظیمی در پروسه‌ی ساخت ریمیک بازی Resident Evil 4 به وجود بیاورد.

از آن‌جایی که حالا تیم متفاوتی وظیفه‌ی اصلی ساخت ریمیک بازی RE 4 را برعهده دارد، کار روی چند بخش از بازی از ابتدا آغاز می‌شود و محصول مورد بحث در سال ۲۰۲۳ میلادی از راه می‌رسد

سازنده‌ی اصلی نسخه‌ی ریمیک بازی Resident Evil 3 استودیو M2 است؛ همان استودیو بازی‌سازی که از سال ۲۰۱۸ میلادی مشغول کار روی بازی Resident Evil 4 Remake شده بود. ظاهرا استودیو M2 می‌خواست یک ریمیک سرتاسر وفادار به نسخه‌ی اصلی بازی Resident Evil 4 را تقدیم گیمرها کند.

چون باتوجه‌به واکنش‌های منفی به حذف بخش‌هایی از نسخه‌ی اصلی بازی RE3 در ریمیک فهمید که این بار باید با نهایت وفاداری، بازسازی را انجام بدهد. اما کپکام که به‌صورت کلی از نسخه‌ی ریمیک بازی Resident Evil 3 انتظارات بیشتری داشت، حالا نقش استودیو M2 در تولید نسخه‌ی ریمیک بازی Resident Evil 4 را تا حد قابل توجهی کاهش داد. البته ظاهرا دلیل اصلی کپکام آن است که نمی‌خواهد یک ریمیک کاملا وفادار بسازد و قصد ایجاد تغییراتی در بازی RE4 را دارد.

در حقیقت حالا مطابق یک نقشه‌ی راه جدید، یک تیم بازی‌سازی شناخته‌شده و خوش‌سابقه در خود شرکت کپکام به اسم Capcom Divison 1 وظیفه‌ی تولید نسخه‌ی ریمیک بازی Resident Evil 4 را برعهده دارد و استودیو M2 صرفا تا حدی در این مسیر به Capcom Divison 1 کمک خواهد کرد. این تیم بازی‌سازی داخلی کپکام تا امروز چندین و چند قسمت از دو مجموعه بازی Devil May Cry و رزیدنت اویل را ساخته است.

اکثر افراد کلیدی استودیو بازی‌سازی M2 را اعضای سابق استودیو PlatinumGames تشکیل می‌دهند؛ بازی‌سازهای کاربلدی که روی آثاری همچون بازی Metal Gear Rising: Revengeance و بازی Bayonetta 2 کار کرده‌اند. در نتیجه حالا که نقش آن‌ها در تولید نسخه‌ی ریمیک بازی Resident Evil 4 کاهش یافته است، احتمالا کپکام به‌زودی پروژه‌ای دیگر را به این تیم می‌سپارد.

لیان اسکات کندی مشغول قدم زدن در قبرستان با تفنگ در بازی Resident Evil 4

برخلاف استودیو M2 که می‌خواست ریمیک کاملا وفادار به بازی Resident Evil 4 را خلق کند، کپکام سراغ ایجاد تغییراتی قابل لمس در داستان و گیم‌پلی می‌رود

گویا کپکام می‌خواهد که نسخه‌ی ریمیک بازی Resident Evil 4 برخلاف خواسته‌ی M2 کاملا هم به بازی اصلی وفادار نباشد؛ یک خبر شاید نگران‌کننده برای تمام افرادی که با بازی Resident Evil 4، اثر فوق‌العاده‌ی شینجی میکامی در سال ۲۰۰۵ میلادی زندگی کردند. ظاهرا ریمیک تغییراتی در برخی از عناصر داستانی اعمال می‌کند و می‌خواهد نگرش تازه‌ای به برخی از توانایی‌های گیمر در بازی و طراحی تعدادی از محیط‌های آن داشته باشد؛ تا نسخه‌ی بازسازی‌شده‌ی بازی Resident Evil 4 کاملا به‌روزشده به نظر بیاید و فقط به‌عنوان «همان بازی سابق با ظاهر زیباتر» شناخته نشود.

باید پذیرفت که بعضی از مکانیک‌ها و اِلِمان‌های دیگر یک بازی ویدیویی عرضه‌شده در سال ۲۰۰۵ میلادی دیگر نمی‌توانند توجه مخاطب تازه‌نفس امروز را جلب کنند. اما آیا طرفداران با تغییرات کنار می‌آیند؟ در هر حالت کپکام می‌خواهد همان‌گونه که حضور قابل‌توجه مستر ایکس را در نسخه‌ی ریمیک به بازی Resident Evil 2 افزود، در بازی Reisdent Evil 4 ریمیک هم تغییراتی را اعمال کند که قطعا بازیکنان قدیمی و جدید متوجه آن‌ها می‌شوند.

بازی Resident Evil 4 تنها اثر کارنامه‌ی درخشان شینجی میکامی است که او همزمان نویسنده و کارگردان اصلی آن به حساب می‌آید. این اثر چه بین رسانه‌ها و چه بین گیمرها بسیار محبوب است، موفقیت‌های قابل‌توجه مالی و غیرمالی را تقدیم کپکام کرد، بهترین بازی تاریخ این شرکت از لحاظ میانگین نمرات منتقدان در متاکریتیک محسوب می‌شود و بیشترین تعداد جوایز بازی برتر سال (Game of The Year) بین بازی‌های ویدیویی سال ۲۰۰۵ میلادی را دارد. باید دید کپکام چه‌قدر در ساخت نسخه‌ی ریمیک این اثر مهم موفق می‌شود.

با همه‌ی این‌ها فراموش نکنید که کپکام هنوز به‌صورت رسمی نسخه‌ی ریمیک بازی Resident Evil 4 را معرفی نکرده است. تمام اخبار بازی و اطلاعاتی که راجع به این محصول داریم، بیرون‌آمده از دل گزارش‌های اختصاصی رسانه‌های معتبر و هک گسترده‌ی سرورهای شرکت ژاپنی هستند.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده