نویسنده: شعیب شاهدی
// شنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۰

اپل احتمالا در حال ساخت هدست واقعیت مجازی برای عرضه در سال ۲۰۲۲ است

طبق گزارش بلومبرگ، اپل قصد دارد در سال آینده میلادی یک هدست واقعیت مجازی به بازار عرضه کند.

وقتی نام شرکت اپل شنیده می‌شود ممکن است اولین چیزی که به ذهن می‌رسد دستاوردهای این غول فناوری در صنعت بازی نباشد؛ اما اپل در این زمینه برای مدت‌زمان قابل‌توجهی است که فعالیت دارد. ازجمله این فعالیت‌ها می‌توان به حضور اپل در قسمت بازی موبایل با سیستم عامل iOS و راه‌اندازی سرویس Apple Arcade درسال ۲۰۱۹ اشاره کرد. سرویس Apple Arcade شامل لیستی نسبتا کوتاه از بازی‌های کوچک است. در حال‌حاضر به نظر می‌رسد احتمالا اپل قصد دارد در زمانی کوتاه وارد بازاری جدید از صنعت بازی شود.

در گزارشی در سال ۲۰۱۹ گفته شده بود که اپل قصد دارد یک هدست عرضه کند که قرار است به صورت ترکیبی، دارای ویژگی‌های VR (واقعیت مجازی) و AR (واقعیت افزوده) باشد. پیرو این گزارش اخیرا Bloomberg گفته است که شرکت اپل به دنبال این است که هدست واقعیت مجازی خود را در سال آینده به بازار عرضه کند. به‌نظر می‌رسد این دستگاه بیشتر روی جنبه‌ی VR (واقعیت مجازی) تمرکز داشته باشد و ویژگی‌ها و المان‌های AR (واقعیت افزوده) در نسخه‌های بعدی به آن اضافه شود.

در این خبر به جنبه‌ی گیمینگ این هدست VR اشاره نشده است. باتوجه‌به اینکه شرکت اپل به صنعت بازی علاقه نشان داده است و شرکت‌های دیگر درحال ساخت بازی‌های واقعیت مجازی هستند، به احتمال زیاد این محصول دارای ویژگی‌های گیمینگ خواهد بود. در حال‌حاضر اطلاعات دیگری مثل اسم محصول یا قیمت آن مشخص نشده است.

نظر شما درباره‌ی این محصول و حضور اپل در صنعت گیمینگ چیست؟ مخاطبان زومجی می‌توانند نظرات خود را در بخش زیر با ما درمیان بگذارند.


منبع gaming bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده