// سه شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۴

استودیو سن دیگو سونی در حال گسترش چند مجموعه بازی انحصاری پلی استیشن است

دیگر تقریبا همه پذیرفته‌اند که سونی به دور از چشم رسانه‌ها از سال ۲۰۱۸ در سن دیگو یک استودیو بازی‌سازی تازه تأسیس کرد که واقعا شاید مشغول کار روی آنچارتد جدید باشد.

یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که به وجود آمدن یک استودیو بازی‌سازی جدید در سن دیگو توسط سونی از دید بسیاری از افراد پنهان ماند، وجود San Diego Studio، سازنده سری بازی MLB The Show در گروه استودیوهای بازی‌سازی اختصاصی پلی استیشن بود. در نتیجه هر زمان که اسمی از استودیو سن دیگو به میان می‌آمد، بسیاری از افراد تصور می‌کردند که منظور همان تیم سازنده‌ی مجموعه بازی MLB The Show است.

به‌نظر می‌رسد که این استودیو بدون نام تا امروز چند عضو کلیدی و باسابقه از استودیوهای دیگر پلی استیشن را جذب کرده است تا از همان اولین پروژه، حرفه‌ای و بزرگ جلو برود

ولی دیگر به مرور زمان مدارک بیشتری به‌دست رسانه‌ها رسیدند که نشان می‌دهند سونی علاوه‌بر San Diego Studio یک استودیو بازی‌سازی دیگر و بدون اسم هم در سن دیگو دارد که مطابق جدیدترین اطلاعات منتشرشده از صفحه‌ی شخصی یک نفر، می‌دانیم قرار است به گسترش فرنچایزهای معروف پلی استیشن بپردازد. تازه اطلاعات حاضر در صفحه‌ی لینکدین این کارمند سابق و شناخته‌شده‌ی پلی استیشن می‌گوید که تیم جدید و مورد بحث دارد روی قسمت جدید «یک بازی AAA اکشن-ادونچر» معروف کار می‌کند؛ توصیفی که به سرعت همه را به یاد مجموعه بازی Infamous و سری بازی Uncharted می‌اندازد. چرا؟ چون نه‌تنها ناتی‌داگ اعلام کرده است که دیگری کاری به مجموعه آنچارتد نداد و قصه‌ی خود با نیتن دریک و دیگران را به‌صورت کامل به پایان رسانده است، بلکه باتوجه‌به موفقیت بازی Ghost of Tsushima هم بعید به‌نظر می‌رسد که استودیو ساکرپانچ قصد ساخت یک بازی Infamous دیگر را داشته باشد.

طرح هنری بازی آنچارتد با حضور نیتن دریک در مقابل هواپیما سقوط کرده و طبیعت دست نخورده اطراف

مطابق اطلاعات رسمی و با احتساب استودیو بازی‌سازی کمکی تأسیس‌شده در مالزی، سونی ۱۵ استودیو بازی‌سازی فرست-پارتی (اختصاصی/انحصاری) دارد و استودیو جدید سن دیگو که ظاهرا از سال ۲۰۱۸ مشغول بازی‌سازی در خفا بوده است، تبدیل به شانزدهمین استودیو بازی‌سازی پلی استیشن می‌شود. جیم رایان مدتی پیش گفته بود که سونی به هیچ عنوان علاقه‌مند به خرج‌های ناگهانی نیست و می‌خواهد مثل همیشه آرام‌آرام، منطقی و درست به گسترش تیم‌های بازی‌سازی خود بپردازد. باید پذیرفت که ساخت یک استودیو بازی‌سازی جدید و قدرتمند ساختن آن به کمک اعضای کلیدی برخی از استودیوهای قدیمی پلی استیشن، دقیقا با این توصیف جور درمی‌آید.

با استودیو بازی‌سازی اختصاصی بدون نام جدید در سن دیگو، تعداد استودیوهای بازی‌سازی انحصاری پلی استیشن به عدد ۱۶ می‌رسد

ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید مطابق اطلاعات قرارگرفته در صفحه‌ی LinkedIn مایکل مابیر، نایب رئیس سابق بخش هنرهای تصویری استودیوهای جهانی پلی استیشن، استودیو بدون نام سونی و پلی استیشن در سن دیگو حتی موتور بازی‌سازی اختصاصی خود را ساخته است تا در طولانی‌مدت به گسترش مجموعه بازی‌های انحصاری معروف پلی استیشن با آفرینش بازی‌های بسیار بزرگ و AAA جدید بپردازد. البته این استودیو داستان‌های جدید خود را برای مجموعه‌ها طراحی می‌کند و می‌خواهد آن‌ها را تحویل نسل جدیدی از گیمرها بدهد.

با این اوصاف اگر واقعا استودیو بدون نام سونی در سن دیگو از همان سال ۲۰۱۸ میلادی کار روی نخستین بازی بزرگ خود را آغاز کرده است، شاید رویاپردازی راجع به دیدن اولین نمایش از آنچارتد جدید در سال جاری میلادی آن‌چنان بی‌معنی نباشد. ناتی داگ با نیل دراکمن قصه‌ی خود برای مجموعه بازی Uncharted را به پایان رساند و مطابق برخی گزارش‌ها، بعد از ساخت بازی The Last of Us Part II مشغول طراحی یک مجموعه جدید شده است. پس عالی می‌شود اگر یک استودیو بزرگ دیگر طی سال‌های آتی این مجموعه را روی پلی استیشن 5 سونی گسترش بدهد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده