نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۹

بسته‌های الحاقی رایگان Cyberpunk 2077 بعد از اصلاح مشکلات فنی بازی منتشر می‌شود

مؤسس استودیوی سی دی پراجکت رد در مصاحبه جدید خود از تعویق زمان عرضه DLCهای رایگان سایبرپانک 2077 تا زمانی‌که کلیه مشکلات فنی بازی برطرف شوند خبر می‌دهد.

سی دی پراجکت رد تاریخ انتشار بسته الحاقی رایگان بازی Cyberpunk 2077 را به منظور تمرکز بیشتر روی اصلاح مشکلات متعدد بازی کمی به تعویق خواهد انداخت. مارسین ایوینسکی یکی از مؤسسین استودیوی CD Projekt Red در اظهارات اخیر خود ضمن عذرخواهی بابت مشکلات فنی زیادی که از زمان عرضه سایبرپانک 2077 گریبان گیر آن بود، این خبر را تأیید می‌کند.

ایوانسکی در ویدیویی که ازطریق وبسایت رسمی CD Projekt Red و اکانت توییتر سایبرپانک 2077 منتشر شده، تمامی مسئولیت مشکلات و شرایط نامناسب این بازی در زمان انتشار را برعهده گرفته و می‌گوید:

«من و اعضای هیئت مدیره استودیو تصمیم گیرنده نهایی اقدامات شرکت هستیم و این خواسته ما بود که بازی منتشر شود.»

محیط بازی Cyberpunk 2077

ایوانسکی در ادامه اظهارات خود به طرفداران اطمینان می‌دهد که تیم توسعه‌دهندگان بازی تمام تلاش خود را برای جلب اعتماد مجدد مخاطبان به کار خواهند گرفت. وی در ادامه به تشریح برخی از دلایل فنی منجر به مشکلات زیاد بازی Cyberpunk 2077 پرداخته و می‌گوید:

«همه ما تصور می‌کردیم که این مشکلات با انتشار آپدیت روز عرضه بازی حل خواهند شد. اما متأسفانه تست‌های نهایی ما برخی از مشکلات بزرگ بازی را نشان نداده بود. به همین دلیل بود که کدهای نسخه کنسولی بازی با تأخیر در اختیار منتقدان قرار گرفت. درواقع تیم توسعه‌دهندگان بازی تا دقیقه آخر برای رساندن سطح کیفی نسخه مربوط‌به کنسول‌های نسل قبل به وضعیت مطلوب تلاش می‌کردند.»

سی دی پراجکت رد نیز مانند بسیاری از شرکت‌های صنعت بازی‌های ویدیویی آسیب‌های زیادی را از شیوع ویروس کرونا به خود دیده است. درواقع بسیاری از مراحل توسعه بازی سایبرپانک 2077 به‌صورت دورکاری و از خانه پیگیری شده و این امر یکی از مهم‌ترین دلایل عدم هماهنگی لازم برای رفع کامل مشکلات فنی آن بوده است.

مشکلات بازی Cyberpunk 2077

ایوانسکی در ادامه درباره تلاش سازندگان برای رفع تمامی باگ‌های بازی صحبت کرده و وعده انتشار آپدیت‌های کوچک و بزرگ متعددی را برای این بازی می‌دهد. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره آینده بازی سایبرپانک 2077 به بسته‌های الحاقی رایگان این بازی و نسخه ارتقاء یافته آن برای کنسول‌های نسل جدید اشاره کرده و می‌گوید:

«در ابتدا برنامه‌ی ما به رفع مشکلات و اصلاح باگ‌های بازی متمرکز خواهد بود؛ درست مثل چیزی که در The Witcher 3 شاهد آن بودیم. درواقع انتشار بسته‌های الحاقی بازی به بعد از اصلاح مشکلات بازی موکول شده و اولویت ما حل ایرادات فنی است. طی ماه‌های پیش رو، اطلاعات بیشتری در این خصوص منتشر خواهد شد.»

بنابراین حداقل باید تا چند ماه آینده انتظار انتشار DLCهای بازی را نداشته باشیم. ضمن اینکه سی دی پراجکت رد ارتقاء رایگان بازی به کنسول‌های نسل جدید را برای سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی کرده است. ایوانسکی در ادامه اعلام کرده که این کار به نیمه دوم سال موکول شده است. شما می‌توانید در ادامه نقشه مسیر کامل اقدامات پیش روی شرکت را مشاهده کنید.

برنامه های آینده سی دی پراجکت رد

ایوانسکی صحبت‌های خود را با اشاره مجدد به اینکه «سخت مشغول اصلاح بازی هستند» به پایان می‌رساند.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده