// سه شنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۵

بیش از ۲ میلیارد توییت در سال ۲۰۲۰ مربوط به بازی‌های ویدیویی بود

توییتر به‌تازگی اعلام کرده که بیش از ۲ میلیارد توییت در سال میلادی گذشته مربوط‌به بازی‌های ویدیوی بوده که در تاریخ این شبکه‌ی اجتماعی سابقه نداشته است.

بازی‌های ویدیویی و شبکه‌ی اجتماعی توییتر همیشه رابطه‌ی تنگاتنگی با یکدیگر داشته‌اند. توییتر برای ارتباط با بازی‌های مورد‌ علاقه‌‌ی بازیکنان، شنیدن آخرین اخبار‌ و کسب اطلاعاتی دست‌اول از تیم توسعه، ناشران و شخصیت‌های مطرح در دنیای ویدیو گیم، همیشه پلتفرم بسیار خوبی بوده است. حال طبق جدیدترین اخبار بازی، این شبکه‌ی اجتماعی با انتشار پستی در وبلاگ خود، آمار و ارقام جالب توجه‌ای از رابطه‌ی بین این پلتفرم خبررسانی و صنعت گیم به اشتراک گذاشته است.

همان‌طور که ممکن است بدانید، میزان استفاده از پلتفرم‌های بازی و درکل، تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی به‌دلیل همه‌گیری کرونا و خانه‌نشینی اکثر مردم دنیا در سال ۲۰۲۰ رکورد شکست. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید این روند افزایشی در توییت‌های افراد از بازی‌ها نیز نمود پیدا کرده است. توییتر تایید کرده که برای اولین‌بار در تاریخ این شبکه‌ی اجتماعی بیش از ۲ میلیارد توییت در سال میلادی گذشته فقط درباره‌ی بازی‌های ویدیویی پست شده است. این رقم نسبت به سال ۲۰۱۹ ۷۵ درصد افزایش پیدا کرده و تعداد نویسندگان منحصر‌به‌فردی که دست به پست کردن توییت‌های گیمی در سال ۲۰۲۰ زده‌اند نیز ۴۹ درصد رشد داشته است. باتوجه‌به اینکه در سال ۲۰۲‍۱ شاهد فرارسیدن سالگرد انتشار تعداد زیادی از بازی‌های قدیمی هستیم، ممکن است رقم توییت‌های ویدیو گیمی در سال ۲۰۲۱ حتی بیشتر هم شود.

درمورد محبوب‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ که بیشترین توییت مربوط‌به آن‌ها بوده نیز توییتر آمار و ارقامی منتشر کرده که شاید دیدن نام رتبه‌ی اول این فهرست خیلی هم جای تعجب نداشته باشد. بازی Animal Crossing: New Horizons در صدر این فهرست جای می‌گیرد و از بازی‌های شناخته‌ شده‌ی دیگری که درمیان ۱۰ بازی پرتوییت سال ۲۰۲۰ قرار می‌گیرند می‌توان به Final Fantasy (بخشی از آن احتمالا به‌خاطر بازی Final Fantasy 7 Remake است)، Fortnite ،Genshin Impact و Apex Laegends اشاره کرد. سایر نام‌های این فهرست مربوط‌به بازی‌های موبایلی‌ای می‌شود که یا هنوز منتشر نشده‌اند یا طرفداران زیادی در کشورهای غربی ندارد.

توییتر در پست مذکور درباره‌ی کشورهایی که بیشترین توییت‌های ویدیو گیمی از آن‌ها به اشترک گذاشته شده نیز آماری منتشر کرده است. در صدر فهرست مذکور نام کشور ژاپن به چشم می‌خورد و پس از آن کشورهای آمریکا، کره‌جنوبی، برزیل و تایلند قرار دارند. این فهرست ۱۰تایی با نام بریتانیا، فرانسه، هند، فیلیپین و اسپانیا خاتمه پیدا می‌کند.

بیشترین توییت‌هایی که درباره‌ی شخصیت‌های دنیای گیم شده است نیز مربوط‌به دو تولید‌کننده‌ی محتوای اسپانیایی به‌نام‌های Ibailanos و rubiu5 می‌شوند. به‌‌دنبال آن‌ها نام‌های Ninja ،Jacksepticeye و Pokimane رتبه‌های سه تا پنج را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین اگر تمایل به دانستن جزئیات دیگری از آمار و ارقام ویدیو گیمی توییتر در سال ۲۰۲۰ دارید، می‌توانید از این لینک تمام مطلب پست مذکور را مطالعه کنید.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ نظرات خود را درصورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده