نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۰

طرفداران Ghost of Tsushima با اهدای ۲۶۰ هزار دلار به بازسازی معبد جزیره سوشیما کمک می‌کنند

طرفداران بازی Ghost of Tsushima با مشارکت در طرح بازسازی معبد واتاسومی در جزیره واقعی سوشیما، مبالغ بسیار بیشتری از نیاز مالی این پروژه را تأمین کردند.

یوییچی هیرایاما، روحانی زیارتگاه واتاسومی در جزیره سوشیما ژاپن، در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ یک صفحه سرمایه‌گذاری را راه اندازی کرده با تا کمک‌های مردمی به بازسازی دروازه «Torii» کمک کند. سردر این دروازه سال گذشته به‌دلیل یک طوفان شدید تخریب شده بود. این کمپین روز یکشنبه با جذب بیش از ۵۴۰٪ بیشتر از هدف‌گذاری اولیه‌ی خود در رقم ۵.۰۰۰.۰۰۰ ین (۴۷.۵۰۰ دلار) به پایان رسید. بیش از ۲۰۰۰ نفر در این پروژه شرکت کردند که بخش قابل توجهی از آن را طرفداران بازی Ghost of Tsushima از استودیوی ساکرپانچ در پلتفرم پلی استیشن تشکیل می‌دهند.

هیرایاما در صفحه سرمایه‌گذاری ویژه این پروژه می‌نویسد:

«طرفداران بازی Ghost of Tsushima حمایت بسیار خوبی از این برنامه داشتند. دنیای این بازی از محیط جزیره سوشیما الهام گرفته شده و من فکر می‌کنم که این خواست خدا بوده که مردم نسبت به این برنامه استقبال نشان دهند.»

ساختمان تخریب شده جزیره سوشیما

نمایی از معبد جزیره سوشیما

معبد واتاسومی در مرکز جزیره سوشیما واقع شده است. این مکان مقدس که به خدایان Hikohohodemino Mikoto و Toyotamabime اختصاص دارد، در دنیای بازی Ghost of Tsushima ساخته نشده است؛ اما بازیکنان می‌توانند بسیاری از مکان‌های دیدنی این جزیره را در محیط این بازی مشاهده کنند. جزئیات این موضوع در وبسایت راهنمای سفرهای توریستی ناگازاکی تشریح شده است.

حساب توییتر این معبد گاهی اوقات مطالبی در ارتباط با بازی Ghost of Tsushima را منتشر کرده و با مقایسه مکان‌های مختلف آن با جزیره واقعی سوشیما به بررسی میزان دقت و توجه سازندگان آن می‌پردازد. هیرایاما در ادامه اظهارات خود می‌نویسد:

«من از حمایت‌های تمامی افرادی که در این اوضاع سخت اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا به بازسازی این مکان مقدس کمک کردند بسیار سپاسگزارم.»

براساس زمان‌بندی اعلام شده، قرار است کار بازسازی این اثر در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) آغاز شده و تا ماه اوت (مرداد-شهریور) به اتمام برسد. قرار است نام تمامی افرادی که برای ساخت یک نماد یادبود سنگی در نزدیکی این معبد کمک مالی کردند، روی بنای آن حکاکی شود.

نمایی از سردر معبد جزیره سوشیما

بازی Ghost of Tsushima در تابستان گذشته برای پلی استیشن 4 منتشر شد و بلافاصله به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرد. این بازی رکورد پرفروش‌ترین آی‌پی اورجینال سونی برای پلتفرم پلی استیشن را از آن خود کرده و از این حیث، Horizon Zero Dawn را پشت سر گذاشت. این بازی در نقد و بررسی زومجی نیز امتیاز بسیار خوب ۹ را از آن خود کرده که شما می‌توانید با مراجعه به این لینک، نقد و بررسی آن را مطالعه کنید.

این بازی اکشن و جهان باز، تنها در فاصله سه روز از زمان عرضه، بیش از ۲.۴ میلیون نسخه را در سرتاسر جهان به فروش رسانده که رکورد جدیدی برای سونی محسوب می‌شود؛ هرچند این بازی برای رسیدن به رکورد ۴ میلیونی The Last of Us Part 2 فاصله زیادی داشت.

جزیره سوشیما ژاپن

بازی Ghost of Tsushima در کشور ژاپن نیز موفق به ثبت بالاتری نرخ فروش هفته اول در میان تمامی بازی‌های فرست پارتی پلی استیشن 4 از زمان عرضه این کنسول شده است. توسعه‌دهندگان این بازی در استودیوی ساکرپانچ در ماه مهر یک بخش چندنفره جداگانه به نام Ghost of Tsushima Legends را برای این بازی منتشر کردند تا تجربه بازی برای طرفداران را بیش‌ازپیش گسترش دهند. بازیکنان می‌توانند با همراهی دوستان خود در دنیای شگفت انگیز Ghost of Tsushima Legends، مکان‌های خارق‌العاده‌ای که با الهام از افسانه‌ها و اساطیر محلی ژاپن خلق شدند را کشف کنند.

به‌نظر می‌رسد که استودیوی ساکر پانچ همچنان به تولید محتوا برای بازی گوست آو سوشیما ادامه خواهد داد. براساس یک آگاهی استخدام جدید برای «طراح محتوای داستانی» که طبق توضیحات سایت ساکرپانچ باید به «وقایع دوران فئودال ژاپن» علاقه‌مند باشد که به‌نظر می‌رسد به دنباله این بازی مرتبط باشد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده