// یکشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۰

وب‌سایت Killzone توسط سونی تعطیل شد

سونی به‌تازگی وب‌سایت رسمی مجموعه بازی‌های Killzone را تعطیل کرده است و بازدید‌کنندگان آن را به سمت سایت PlayStation هدایت می‌کند.

استودیوی Guerilla Games چند سالی است که تمرکز خود را روی ساخت جدیدترین مجموعه‌ی خود یعنی Horizon Zero Dawn گذاشته است و درحال‌حاضر نیز مشغول ساخت قسمت دوم آن است. به همین دلیل، توسعه‌ی بازی‌های بیشتر از مجموعه‌ی Killzone در هاله‌ای از تاریکی قرار گرفته و به‌نظر می‌رسد نمی‌توان امید چندانی به ساخت دنباله‌ای برای این مجموعه‌ی شوتر اول‌شخص، حداقل در کوتاه‌ مدت داشت. حال به‌نظر می‌رسد باتوجه‌به تعطیل شدن وب‌سایت رسمی بازی و هدایت کاربران مراجعه‌کننده به سایت پلی استیشن، این موضوع به‌صورت رسمی تایید شده است.

درحال‌حاضر اگر به وب‌سایت کیلزون مراجعه کنید، با یک پیام بزرگی با این مضمون در صفحه‌ی اول روبه‌رو می‌شوید: «Killzone.com بازنشسته شده است.» در ادامه‌ی این پیام اشاره می‌شود که تمام ترافیک ورودی به این سایت به PlayStation.com هدایت خواهند شد. همچنین بازیکنان دیگر قادر به ساختن یا مدیریت دسته‌ها (Clans) در نسخه‌ی Shadow Fall نیستند. بااین‌حال، حالت‌های بخش چندنفره، آمار عملکرد بازیکنان و اطلاعات مربوط‌به رتبه‌بندی آن‌ها در دو بازی Killzone Mercenary و Shadow Fall هنوز در دسترس است. در پایان نیز استودیو گوریلا گیمز از تمام طرفدارانی که در این سال‌ها از آن‌ها پشتیبانی کرده و با علاقه بازی‌های این مجموعه را دنبال کرده‌اند، تشکر کرده است.

کیلزون یکی از مجموعه‌های مهم بازی برای برند پلی استیشن به ‌شمار می‌رفت. این مجموعه با بازی به‌شدت محبوب Killzone 2 روی کنسول پلی استیشن 3 به اوج شهرت و محبوبیت رسید و درکنار آثاری مانند گاد آو وار و آنچارتد، به یکی از بازی‌های شاخص سونی تبدیل شد. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که این مجموعه، دست‌کم در کوتاه مدت، از اولویت‌های سونی خارج شده باشد.

با این وجود، شاید سونی به‌طور کامل کیلزون را فراموش نکرده باشد. در ویدیوی معرفی رابط کاربری پلی استیشن 5 که قبل از عرضه‌ی این کنسول منتشر شد، تصویر حساب کاربری که در ابتدا نمایش داده می‌شود، آواتاری از مجموعه‌ی کیلزون است. همچنین برخی نام‌هایی که در این ویدیو نشان داده می‌شود، درواقع ارجاعی به شخصیت‌های این مجموعه هستند.

باتوجه‌به تعطیل شدن وب‌سایت رسمی Killzone، به‌نظر می‌رسد که باید سطح انتظارات‌مان را از ساخت نسخه‌ا‌ی جدید از آن توسط گوریلا گیمز پایین نگه داریم. گرچه در شرایط کنونی صنعت بازی که شاهد ساخت ریمسترها، ریمیک‌ها و انتشارهای دوباره بازی‌های قدیمی هستیم، خیلی دور از انتظار نیست که گوریلا گیمز در آینده دست به ریمستر کردن این مجموعه بزند.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده