نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۳

سرورهای بازی Minecraft Earth تا تابستان ۲۰۲۱ خاموش می‌شوند

بازی Minecraft Earth به‌عنوان اسپین آف مبتنی بر تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) بازی ماینکرفت، با ادامه روند همه‌گیری ویروس کرونا به پایان راه خود رسیده است.

درحالی که صنعت بازی‌های ویدیویی یکی از صنایعی بود که عملکرد بهتری را در مدیریت بحران شیوع کرونا از خود نشان داد، تداوم وضعیت ناشی از همه‌گیری ویروس COVID-19 برخی از جوانب توسعه بازی‌های ویدیویی را دشوار کرده است. یکی از این موارد، بازی Minecraft Earth از مایکروسافت و استودیوی موجانگ است که به‌عنوان اسپین آف مبتنی بر تکنولوژی AR بازی محبوب ماینکرفت شناخته می‌شود. این بازی قرار بود با تکرار روند موفقیت آمیز بازی‌های مشابهی مانند Pokemon GO به‌عنوان یک بازی آینده دار در پلتفرم موبایل مطرح شود. حالا به نظر می‌رسد این بازی امیدوار کننده در تابستان سال جدید به کار خود خاتمه خواهد داد.

بازی Minecraft Earth روی گوشی های هوشمند

مایکروسافت اعلام کرده که سرورهای بازی Minecraft Earth در تاریخ ۳۰ ژوئن (۹ تیرماه ۱۴۰۰) رسماً خاموش خواهند شد. بنابراین تنها بعد از گذشت حدود یک و نیم سال از زمان آغاز عرضه این بازی، فعالیت آن متوقف خواهد شد. مایکروسافت در بیانیه‌ای که در این خصوص منتشر کرده است به‌طور ویژه اشاره می‌کند که پایان کار این بازی موبایلی تا حد زیادی به‌دلیل تأثیرات همه‌گیری ویروس کرونا بر عملکرد آن بوده است. در این متن می‌خوانیم:

«این بازی در ابتدا با در نظر داشتن حرکات آزادانه بازیکنان و همکاری گروهی افراد طراحی شده بود. دو عاملی که در شرایط فعلی اغلب کشورهای جهان تقریباً غیرممکن شده است.»

مایکروسافت در پستی که به منظور اعلام خبر توقف پشتیبانی از این بازی منتشر کرده به انتشار آخرین آپدیت Minecraft Earth اشاره می‌کند.براساس توضیحات سازندگان این بازی، این آپدیت به منظور ارائه یک سری محتوای جدید برای بازه شش ماهه باقی مانده تا تعطیلی کامل آن منتشر شده است. این به‌روزرسانی، کلیه تراکنش‌هایی که با پول واقعی در بازی انجام می‌شود را حذف کرده و زمان ساخت و ساز تجهیزات در بازی را کاهش داده است. همچنین بسیاری از هزینه‌های درون بازی کاهش پیدا کرده و یک سری آیتم‌های جدید نیز برای استفاده در بخش «ساخت کاراکتر» در اختیار کاربران ماینکرفت ارث قرار گرفته است.

اجرای بازی Minecraft Earth روی آیفون

باوجود اینکه این بازی از ابتدای مال ژوئیه به کار خود خاتمه خواهد داد، مایکروسافت اعلام کرده که بعد از تعطیلی این بازی، متناسب با موجودی روبی (جواهراتی که به‌عنوان دارایی درون بازی کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند) بازیکنان Minecraft Earth به آن‌ها ماین کوین اختصاص خواهد داد تا از آن در Minecraft Marketplace استفاده کنند. ضمناً بازیکنانی که سابقه خرید درون برنامه‌ای را دارند نیز یک نسخه Bedrock رایگان از بازی Minecraft را برای موبایل دریافت خواهند کرد.

Minecraft Earth تا تاریخ ۳۰ ژوئن (۹ تیرماه ۱۴۰۰) برای اندروید و iOS در دسترس قرار دارد. نظرات خود را در رابطه با Minecraft Earth با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده