// سه شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۲

سونی تولید بسیاری از مدل‌های پلی استیشن 4 در ژاپن را پایان داد

سونی رسما به تولید بسیاری از مدل‌های پلی استیشن 4 به جز یک مدل در راستای افزایش تولید پلی استیشن 5 در ژاپن پایان داد.

نشریه ژاپنی GameWatch اعلام کرد که از این پس تنها مدل کنسول نسل آخر سونی که در ژاپن به فروش خود ادامه خواهد داد، مدل استاندارد اسلیم جت بلک ۵۰۰ گیگ پلی استیشن 4 خواهد بود. سایر کنسول‌های پلی استیشن 4 موجود در بازار پس از به اتمام رسیدن موجودی دوباره تولید نخواهند شد و سونی تمرکز خود را بر تولید پلی استیشن 5 متمرکز خواهد کرد.

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد قطع شدن ساخت کنسول پلی استیشن 4 پرو در بازارهای غربی وجود ندارد. بااین‌حال، ماه گذشته فروشگاه رسمی پلی استیشن آمریکا به‌طور کوتاه اعلام کرد که دیگر کنسول‌های پلی استیشن 4 پرو را برای فروش ارائه نمی‌دهد و این ممکن است به این معنا باشد که دیگر این مدل تولید نخواهد شد. مدت کوتاهی پس از انتشار این خبر، PlayStation Direct این پیام را حذف کرد و اعلام کرد که دیگر قصد ندارد پلی استیشن 4 پرو را در آینده عرضه کند، اگرچه این کنسول همچنان در دسترس نیست.

همان‌طور که توسط نشریه ژاپنی GameWatch گزارش شده، تنها کنسول نسل آخر سونی که در ژاپن به فروش خود ادامه می‌دهد مدل استاندارد Jet Black 500 GB PlayStation 4 است.

باتوجه‌به تقاضای اولیه بسیار زیاد برای کنسول پلی استیشن 5 و وعده‌های جاه طلبانه‌ی سونی برای انتقال بازیکنان به کنسول نسل بعدی که بنا بر گفته‌ی خودشان پیش از این در این مقیاس و سرعتی اجرا نشده است، تعجب‌آور نخواهد بود که سونی حتی اگر بخواهد چندین سال دیگر از نرم‌افزار پلی استیشن ۴ پشتیبانی کند، شروع به حذف تدریجی نسخه‌های قدیمی‌تر بکند.

پلی استیشن ۴ پرو با قیمت ۴۰۰ دلار که هم قیمت نسخه‌ی دیجیتال پلی استیشن 5 است و ۱۰۰ دلار ارزان‌تر از پلی استیشن ۵ دیسک خور به فروش می‌رسد.

به‌دنبال این اخبار، گزارش‌هایی از خرده‌فروشی‌هایی از ژاپنی منتشر شده است که به مشتریان اطلاع می‌داد دیگر به‌دلیل پایان تولید پنج مدل از کنسول پلی استیشن ۴، موجودی جدید دریافت نخواهد کرد. این مدل‌ها شامل مدل‌های PS4 500GB Glacier White ،PS4 1TB Jet Black ،PS4 1TB Glacier White ،PS4 2TB Jet Black و PS4 Pro 1TB Glacier White خواهند بود.

در بیانیه‌ای که ماه گذشته منتشر شد، سونی اظهار داشت كه پلی استیشن 5 پس از غلبه بر ركورد پلی استیشن 4، بزرگ‌ترین فروش لانچ كنسول را در طول تاریخ داشته است. مایکروسافت نیز تولید قدرتمندترین کنسول نسل آخر خود یعنی ایکس باکس وان ایکس را در تابستان امسال در آستانه عرضه‌ی کنسول ایکس باکس سری ایکس | اس متوقف کرده بود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده