نویسنده: شعیب شاهدی
// یکشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۳

کنسول پلی استیشن 5 با شکل و شمایل PS2 این ماه به فروش می رسد

کنسول پلی استیشن 5 با طرح نوستالژیک PS2 و کنترلر دوال‌سنس با طرح رترو توسط کاربری به نام SUP3R5 ماه آینده پیش‌فروش می‌شود.

یک نسخه‌ی کاستوم از پلی استیشن 5 با طرح PS2، فروش خود را این ماه شروع می‌کند. این کنسول پلی استیشن 5 محصول رسمی سونی نیست و توسط کاربر SUP3R5 تهیه شده است. همچنین SUP3R5 اعلام کرده است که نسخه‌ی خاطره‌انگیز و رترو اینسپایرد کنترلر دوال سنس کنسول PS5، از ۸ ژانویه (۱۹ دی) برای فروش در دسترس قرار می‌گیرد. این کاربر اعلام کرده است که این دو محصول نوستالژیک به‌صورت پیش‌فروش عرضه می‌شوند. کنترلر DualSense کاستوم شده، با تعداد محدود ۵۰۰ واحد و با قیمت ۹۹ دلار در اواخر بهار برای خریداران ارسال می‌شود؛ درحالی‌که کنسول PS5 با طرح کنسول PS2، در همین بازه‌ی زمانی با تعداد محدود ۳۰۴ واحد و با قیمت ۶۴۹ دلار همراه‌با کنترلر برای خریداران فرستاده می‌شود.

طبق گفته‌های SUP3R5 در این فرایند کاستوم کردن و تبدیل، کنترلر دوال‌سنس باید کاملا از هم جدا و پیاده‌سازی شود؛ درنتیجه گارانتی محصول توسط سونی دیگر معتبر نخواهد بود. برای کنسول پلی استیشن 5 طی فرایند کاستوم کردن لازم نیست پیاده‌سازی صورت بگیرد؛ فقط در یک مرحله باید پنل‌های کناری برای مدتی از بدنه جدا شود. این کار قاعدتا نباید گارنتی محصول را باطل کند؛ ولی هنوز تضمینی دراینباره وجود ندارد.طرح کاستوم ps5 و کنترلر dualsense

این کاربر خلاق می‌گوید تمام فرایند تبدیل و کاستوم کردن با دستکش انجام می‌شود؛ درنتیجه کنسول، کنترلر و سایر محتویات به‌طور مستقیم با دست انسان تماس نخواهند داشت. البته قبل از شرکت در پیش‌فروش این محصولات باید عواقب احتمالی را درنظر بگیرید و ریسک این کار را قبول کنید؛ چون احتمال دارد قبل از ارسال حتی یک محصول، شرکت سونی جلوی تمام عملیات را بگیرد.

باتوجه‌به مشکلات کمبود پلی استیشن 5، در حال‌حاضر به‌نظر می‌رسد که این نسخه از کنسول شانس خوبی برای علاقه‌مندان باشد تا پلی استیشن 5 را خریداری کنند؛ گرچه این شانس با خطراتی مثل تعلق نگرفتن گارانتی رسمی همراه است. با تمام این موارد هنوز مشخص نیست این محصولات مورد توجه خریداران قرار می‌گیرد یا خیر.

نظر شما درباره طراحی کاستوم این کنترلر و کنسول چیست؟ آیا خرید این محصولات باتوجه‌به خطر لغو گارانتی منطقی است؟ مخاطبان زومجی می‌توانند نظرات خود را در بخش زیر با ما درمیان بگذارند.


منبع Comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده