نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۴

توسعه Bully 2 ظاهراً برای تمرکز بیشتر روی Red Dead Redemption 2 و GTA VI لغو شده است

ظاهراً راک‌استار گیمز در سال ۲۰۱۷ برای سومین بار توسعه‌ی بازی Bully 2 را برای تمرکز بیشتر روی تولید سایر پروژه‌های سنگین خود لغو کرده است.

با اینکه عرضه‌ی بازی‌های Grand Theft Auto VI و Red Dead Redemption 3 در آینده چندان دور از ذهن نیست، اما طرفداران بازی‌های راک‌استار همیشه خواستار دنباله‌ی بازی Bully بودند که تابه‌حال تنها شایعات و اخباری غیررسمی از آن به گوش رسیده است. حالا در میان اخبار بازی مطلع شدیم که جزئیات جدیدی از بازی Bully 2 به بیرون درز کرده است که از لغو تولید آن در سال ۲۰۱۷ حکایت دارد. Tez2 و Yan2295 دو تن از کارمندان سابق راک‌استار گیمز به‌شمار می‌آیند که هر از چند گاهی جزئیاتی از برنامه‌های گذشته و آینده‌ی شرکت را افشا می‌کنند. Tez2 در اظهارنظر اخیرش ادعا کرده است که مراحل پیش‌تولید بازی GTA VI از سال ۲۰۱۵ آغاز شد و در سال ۲۰۱۷ به‌دلیل افزایش حجم کار مورد نیاز برای بازی‌های Red Dead Redemption 2 و Bully 2 با کاهش سرعت توسعه همراه بود.

بنابر اعلام Tez2، سازندگان در سال ۲۰۱۸ به دلایلی نامعلوم تصمیم به لغو بازی Bully 2 گرفتند تا تمام تمرکز خود را روی توسعه‌ی بازی‌های Grand Theft Auto VI و Red Dead Redemption 2 معطوف کنند. باید به این موضوع اشاره کنیم که Yan2295 نیز ادعای Tez2 را با ارسال یک پیام در ردیت تأیید کرده است. اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، جای تأسف دارد که می‌بینیم دنباله‌ی بازی Bully قربانی دو پروژه‌ی بزرگ دیگر راک‌استار گیمز شده است. از قرار معلوم توسعه‌ی بازی Bully 2 یک‌بار در سال ۲۰۰۹ و بار دیگر در سال ۲۰۱۳ نیز به دلایل مشابه لغو شده بود. اکنون بیش از ۲ سال از زمان انتشار بازی Red Dead Redemption 2 می‌گذرد و طرفداران تصور می‌کنند که راک‌استار گیمز به‌عنوان پروژه‌ی بعدی خود مشغول کار روی نسخه‌ی جدیدی از مجموعه‌ی پُرطرفدار Grand Theft Auto است.

با اینکه اینسایدرهای سابق شرکت راک‌استار گیمز اعتقاد دارند که بازی Grand Theft Auto VI تقریباً ۶۰ تا ۷۰ درصد از مراحل توسعه را پشت سر گذاشته است، اما جیسون شرایر ادعا می‌کند که بازی مورد بحث هنوز در مراحل اولیه‌ی توسعه قرار دارد و به این زودی‌ها به‌دست بازیکنان نمی‌رسد. باتوجه‌به اینکه بازی Grand Theft Auto V در سال ۲۰۲۱ برای کنسول‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس منتشر می‌شود، احتمالاً نباید تا چند سال آینده منتظر از راه رسیدن نسخه‌ی بعدی آن باشیم. البته این موارد در حد حدس و گمان است و شرکت راک‌استار گیمز تابه‌حال آن‌ها را رسماً تأیید یا تکذیب نکرده است؛ بنابراین باید زمان بیشتری را برای انتشار اطلاعات موثق منتظر بمانیم. شما می‌توانید در صورت تمایل نظرات خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.

 


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده