نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۰

کریستوفر نولان به ساخت بازی‌های ویدیویی علاقه‌مند است

کریستوفر نولان، کارگردان شماری از آثار برجسته‌ی سینمای هالیوود با «شگفت انگیز» توصیف کردن دنیای بازی‌های ویدیویی از علاقه زیاد خود برای فعالیت در این زمینه صحبت کرده است.

شاید تاکنون تصور تجربه بازی ویدیویی Tenet به ذهن شما هم خطور کرده باشد. اگر اینطور بوده، باید گفت که ظاهراً این ایده چندان هم دور از انتظار به نظر نمی‌رسد. کریستوفر نولان کارگردان آثار سینمایی موفقی همچون Inception و Interstellar در گفتگوی اخیر خود با جف کیلی، ژورنالیست برجسته دنیای بازی‌های ویدیویی از علاقه زیادی که برای تبدیل آثار سینمایی خود به بازی‌های ویدیویی دارد پرده برداشته است.

البته او در بخشی از صحبت‌های خود اظهار داشته که نمی‌توان انتظار داشت برای این کار تنها از برند شناخته شده‌ی یک فیلم برای ساخت یک بازی لایسنس شده استفاده کرد. سازنده سه‌گانه شوالیه تاریکی در ادامه صحبت‌های خود می‌گوید:

«همان‌طور که معمولاً اقتباس سینمایی بازی‌های ویدیویی موفقیت آمیز واقع نمی‌شوند، این موضوع درباره ساخت بازی‌های ویدیویی با استفاده از نام و نشان یک فیلم نیز صدق می‌کند. درواقع مخاطبان انتظار دارند که خود این اثر از ارزش بالایی برخوردار باشد؛ نه اینکه تنها از نام و شهرت یک فیلم استفاده کرده باشد.»

او در ادامه اضافه می‌کند که:

«من فکر می‌کنم که تاکنون تقریباً تمام وقت و انرژی خود را صرف فیلمسازی کرده باشم و از طرفی از سختی و چالش‌های خلق یک بازی ویدیویی مطلع هستم و می‌دانم که هرگز نباید چنین کاری را ساده تصور کرد، اما این کاری است که قطعاً به انجام آن علاقه‌مند هستم. دنیای بازی‌های ویدیویی، دنیای شگفت انگیزی است.»

Christopher Nolan کارگردان فیلم تنت

البته این نخستین باری نیست که نام کریستوفر نولان و بازی‌های ویدیویی درکنار هم مطرح می‌شوند. Batman Begins ،Inception و The Prestige سه فیلم از فیلم‌های این کارگردان پرطرفدار هستند که تاکنون در بخش Party Royale بازی فورتنایت به نمایش گذاشته شده‌اند. ضمن اینکه تریلر فیلم تنت، اثر جدید نولان نیز اولین‌بار ازطریق این بازی به نمایش گذاشته شد.

مقاله مرتبط

فیلم «تنت» که فعلا موفق شده تا مجموع فروش جهانی خود را به بالاتر از ۳۲۳.۳ میلیون دلار برساند، تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم هالیوودی سال ۲۰۲۰ در بازار سینمایی بین‌المللی شده است. نسخه‌های خانگی (بلوری 4K Ultra HD، بلوری Full HD و DVD) این فیلم هم‌اکنون در دسترس عموم قرار گرفته است.


منبع gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده