نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۴

سونی، مایکروسافت و نینتندو برای ترویج «تجربه ایمن‌تر» بازی‌ها متعهد می‌شوند

دیو مک‌کارتی از مایکروسافت، با اشاره به رویکرد مشترک این شرکت با سونی و نینتندو در زمینه فراهم کردن یک محیط امن و سالم برای کاربران بازی‌های آنلاین، به لزوم همکاری همه‌جانبه برای اقدامات عملی در این خصوص اشاره می‌کند.

اگر صادقانه به این مسئله نگاه کنیم، محیط بازی‌های آنلاین گاهی اوقات می‌توانند فضای ناهنجاری داشته باشند. تهدیدها، رفتار تنفرآمیز و رقابت‌های ناسالم در برخی بازی‌ها کار را تا جایی پیش برده که یک بازیکن نوجوان در سرویس Xbox Live با تهدید به قتل در محل زندگی خود مواجه می‌شود. با افزایش روز افزون این قبیل رفتارها در محیط بازی‌های آنلاین و چندنفره، نگرانی‌هایی در خصوص پیامدهای آن بر ذهن و روان افراد به وجود آمده است. این قضیه وقتی که پای یک بازی AAA و هایپ شده در میان باشد، به طرز چشمگیری تشدید پیدا می‌کند. حالا به نظر می‌رسد که سه شرکت سونی، مایکروسافت و نینتندو به‌عنوان پلتفرم داران بزرگ صنعت بازی تصمیم به ایمن سازی بیشتر این محیط برای گروه‌های مختلف کاربران دارند.

دیو مک‌کارتی، معاون مدیرکل Xbox Operations در پست جدید نشریه Xbox Wire درباره فراهم کردن یک محیط «امن‌تر» برای جامعه مخاطبان گیمینگ صحبت کرده است. درحالی که این اظهارات از طرف یکی از مقامات ایکس باکس مطرح می‌شود، مک‌کارتی اعلام کرده که از جانب هر سه شرکت بزرگ پلتفرم دار صحبت می‌کند.

یک بازیکن درحال تجربه یک بازی آنلاین

«ما در تیم ایکس باکس و در حوزه حفاظت از حقوق کاربران و مخاطبان بازی‌های آنلاین با پلی استیشن و نینتندو هم‌سو هستیم و معتقدیم که این مسئله به یک همکاری همه‌جانبه نیاز دارد. رویکرد مشترک این سه شرکت براساس بهره‌گیری از مزیت‌های پیشرفت تکنولوژی، ایجاد یک جامعه کاربری حامی و پشتیبان و نظارت دقیق بر موضوعات انسانی بنا شده است. وقتی که درکنار یکدیگر برای رسیدن به یک هدف تلاش کنیم، به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا خواهیم کرد. بنابراین هریک از این شرکت‌ها تصمیم دارند تا با سرمایه‌گذاری، تکامل و تقویت رویکردهای خود در زمینه امنیت کاربران، به این امر کمک کرده باشند. با ادامه یافتن این کار، حفاظت از ایمنی بازیکنان در زمینه‌های مختلف اولویت بندی شده و مهم‌تر از همه اینکه گروه‌های آسیب پذیر در کانون توجه قرار خواهند گرفت.»

اما مک‌کارتی در توضیحات تکمیلی خود درباره تصمیماتی که در این راستا اتخاذ خواهد شد، به مسئولیت این شرکت‌ها برای ایجاد یک محیط سالم‌تر در پلتفرم‌های خود و لزوم همکاری برای نظارت بهتر روی تجربه بازی‌ها اشاره می‌کند. در پایان، باید دید که این ایده‌ها نهایتاً به چه فعالیت‌های عملی منجر خواهند شد. البته که موضوع اصلی بحث مورد قبول همه‌ی طرف‌های درگیر در مسئله بوده اما تا زمانی‌که یک تفاوت محسوس در این اوضاع احساس نشود، معنی چندانی برای اکثریت افراد جامعه نخواهد داشت.

نظر شما درباره مفهوم «ایجاد یک محیط امن‌تر» در دنیای بازی‌های ویدیویی چیست؟ در ادامه می‌توانید نظرات خود را با زومجی و سایر کاربران مطرح کنید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده