خالق بازی Just Cause استودیوی جدید خود را با نام Liquid Swords تأسیس کرد
استودیو آوالانچ (Avalanche) در سال ۲۰۰۳ توسط کریستوفر سوندبرگ و لینوس بلومبرگ تأسیس شد؛ استودیویی که در این سالها آثار جهانباز (اپنورلد) متعددی ساخته و اکنون یکی از دو مؤسس آن قرار است در استودیوی جدید خود این راه را ادامه دهد.
کریستوفر سوندبرگ، بازیساز سوئدی که بیشترین نقش را در تولید اولین نسخهی بازی Just Cause داشت و کارگردان آن محسوب میشد، بهتازگی خبر از تأسیس استودیو Liquid Swords داده است؛ استودیویی واقع در شهر استکهلم که قرار است برای اولین پروژهی خود بهسراغ تولید یک بازی جهانباز برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، پی سی و پلتفرمهای استریم برود؛ اثری که با اکشن مهیج، انفجارهای عظیم و تجربیات قابل اشتراکگذاری بین کاربران همراه خواهد بود.
سوندبرگ در مورد این پروژه میگوید: «ما قصد نداریم تغییر اساسی در نحوهی روایت داستان در بازیهای ویدیویی ایجاد کنیم، بلکه میخواهیم نام و آوازهی استودیوی ما به خاطر تولید بازیهایی سر زبانها بیافتد که بیشاز همه دسترسپذیر بودن آنها و راحتی غرق شدن در این بازیها به چشم بیاید و لذتی که با خود به همراه دارند.»
هرچند دفتر اصلی Liquid Swords در استکهلم واقع شده، ولی این استودیو شعبههای دیگری هم در نقاط مختلف دنیا خواهد داشت و قرار است به محلی برای تولید بازیهای ویدیویی تبدیل شود که کار کردن در آن لذتبخش است و بدون درگیر شدن با مسائل حاشیهای، همهی افراد تنها روی تولید بازیها کار میکنند و اهداف بزرگی دارند.
این بازیساز کارکشته در ادامه میگوید: «من از همان اولین روزی که فعالیت در صنعت بازی را آغاز کردم، عاشق آزادی عمل در بازیهای ویدیویی بودم و الآن هم با Liquid Swords قصد تولید بازیهایی را داریم که طی دهههای بعد تجربههایی سرگرمکننده و مفرح را برای مخاطبان فراهم کنند.»
استودیو آوالانچ که نام خود را با بازی Just Cause محصول ۲۰۰۶ مطرح کرده بود، بعدها سه نسخهی دیگر از این بازی را هم تولید کرد، از جمله Just Cause 4 که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. این استودیو درکنار آن روی بازی مکس دیوانه (Mad Max) هم کار کرد که در سال ۲۰۱۵ توسط شرکت برادران وارنر منتشر شد، یعنی همان سالی که فیلم مکس دیوانه: جاده خشم (Mad Max: Fury Road) اکران شد. آخرین پروژهای که از آنها شاهد بودیم هم بازی Rage 2 با همکاری اید سافتور (id Software) بود؛ بازیای که البته خیلی هم عملکرد درخشانی نداشت. حال باید دید بعد از جدایی یکی از بزرگترین اعضای آوالانچ، این استودیو به چه سمت و سویی خواهد رفت.