نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۷

بازی‌های PS2 از طریق حالت Dev Mode روی ایکس باکس سری ایکس اجرا می‌شوند

یکی از کاربران یوتیوب با نام کاربری Modern Vintage Gamer ازطریق «حالت توسعه‌دهنده» کنسول ایکس باکس سری اس و نرم‌افزار امولاتور PCSX تعدادی از بازی‌های پلی استیشن 2 را روی کنسول مایکروسافت اجرا کرده است.

ظاهراً یک دلیل دیگر برای خرید کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و سری اس پیدا شده و آن هم چیزی نیست جز «حالت توسعه‌دهنده‌» این کنسول‌ها. ایکس باکس سری اس با بهره‌گیری از حالت Dev Mode می‌تواند یک سری نرم افزارهای امولاتور مانند PCSX2 از Retro Arch را اجرا کند. این به این معنی است که برای اولین‌بار در تاریخ کنسول‌های ایکس باکس، می‌توان بازی‌های پلی استیشن 2 را روی پلتفرم ایکس باکس اجرا کرد.

ویدیو جدیدی که توسط Modern Vintage Gamer از یوتیوبرهای مشهور منتشر شده، نحوه اجرای یکی از نرم افزارهای شبیه‌ساز بازی‌های پلی استیشن روی ایکس باکس سری اس را برای تعدادی از بازی‌های مشهور PS2 نشان می‌دهد. در این ویدیو، بازی‌هایی مانند Metal Gear Solid 2: Guns of the Patriots، خدای جنگ، Ico و چند مورد دیگر قابل مشاهده است. نکته‌ی جالب توجه، عملکرد بسیار خوب این کنسول است که ایکس باکس سری اس را درکنار شماری از بهترین امولاتورهای بازی‌های کلاسیک سونی قرار می‌دهد. البته همان‌طور که MVG توضیح می‌دهد، ممکن است در ابتدا راه اندازی این بازی‌ها روی کنسول جدید ایکس باکس یک سری دردسرهایی را به همراه داشته باشد که البته MVG از پس آن برآمده است.

کنسول پلی استیشن 2

درواقع نرم‌افزار شبیه‌ساز PC SSX2 در Retro Arch هنوز در مراحل ساخت و توسعه قرار دارد و نسخه فعلی آن باگ‌ها و مشکلات پایداری متعددی دارد. MVG در جریان این ویدیو توضیح می‌دهد که ممکن است راه اندازی این نرم‌افزار برای کاربران عادی کمی دشوار باشد. ضمن اینکه برای قفل گشایی از «حالت توسعه‌دهنده» در این کنسول، علاوه‌بر نرم‌افزار مخصوص، باید مبلغ ۲۰ دلار را نیز به مایکروسافت بپردازید.

یکی از دلایلی که عملکرد این نرم‌افزار شبیه‌ساز بازی‌های پلی استیشن را با محدودیت مواجه می‌کند، طراحی PC SSX2 با حافظه ROM دو گیگابایت و کمتر از آن است. درواقع شما در نسخه فعلی این نرم‌افزار نمی‌توانید بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین بازی‌ها را اجرا کنید. ضمن اینکه یک سری مسائل قانونی نیز عملکرد این برنامه را با محدودیت مواجه کرده است. لذا انتظار می‌رود عملکرد آن در ادامه و با پشتیبانی بیشتر بهبود پیدا کند.

در ادامه می‌توانید به این ویدیو نگاهی داشته باشید:

دانلود از آپارات

البته حالت دِوِلوپر کنسول‌های سری ایکس و سری اس به نرم‌افزار PCSX محدود نمی‌شود. شما همچنین می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار Dolphin، بازی‌های کنسول گیم‌کیوب نینتندو را نیز روی کنسول‌های مایکروسافت اجرا کنید. بنابراین، برای افرادی که به تجربه مجدد بازی‌های نسل ششمی روی کنسول‌های ۲۰۲۰ علاقه دارند، گزینه‌های زیادی در دسترس خواهد بود.


منبع twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده