// دوشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۵

فروش مجموعه بازی یاکوزا به ۱۴ میلیون نسخه رسید

استودیو بازی‌سازی Ryu Ga Gotoku که از سال ۲۰۱۱ میلادی تأسیس شد و کنترل کامل سری «یاکوزا» را در اختیار دارد، اکنون خبر از فروش ۱۴ میلیون نسخه‌ای همه‌ی بازی‌های Yakuza تا به امروز می‌دهد.

شرکت سگا به‌تازگی اعلام کرد که مجموعه‌ی «یاکوزا» را همچنان اثری با مخاطبان محدود و مناسب برای برخی از بازارهای ویدیویگیمی خاص می‌داند. به‌گونه‌ای که فعلا نمی‌تواند به آن به‌عنوان یک مجموعه بازی AAA بزرگ و پرمخاطب نگاه کند. ولی این باعث نمی‌شود که سگا نبیند که فروش کل مجموعه که تا امروز چندین و چند قسمت مختلف از آن برای پلتفرم‌های گوناگون منتشر شده‌اند، به ۱۴ میلیون نسخه رسیده است. همچنین اکنون می‌دانیم که با گذر زمان، فروش «یاکوزا» بین مخاطبان غیرژاپنی هم افزایش یافت. البته که قطعا یکی از دلایل رخ دادن این اتفاق، رسیدن «یاکوزا» به پلتفرم‌های بیشتر است. حالا باید صبر کرد و دید که آیا بازی‌های بعدی مجموعه هم مثل بازی Yakuza: Like a Dragon همزمان برای کنسول‌های سونی و مایکروسافت و کامپیوترهای شخصی عرضه می‌شوند یا مجددا با پذیرش برخی قراردادها به انحصار پلتفرم‌های به‌خصوص درمی‌آیند.

آیا در آینده‌ی نزدیک، بازی‌های Yakuza 3 و Yakuza 6: The Song of Life برای ایکس باکس‌ها و PC هم عرضه خواهند شد؟ فعلا مشخص نیست. ولی می‌دانیم که در تاریخ ۸ دسامبر (۱۸ آذر) استودیو Ryu ga Gotoku یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار می‌کند و در آن اخبار بازی مرتبط با پروژه‌های آتی خود را با گیمرها به اشتراک می‌گذارد. شاید اصلا در همان کنفرانس تایید شود که «یاکوزا»های بیشتری به‌زودی قدم به پلتفرم‌های مایکروسافت می‌گذارند.

زومجی در بررسی بازی Yakuza: Like a Dragon به قلم محمدصادق تواضعی، به این اثر نمره‌ی ۸.۵ از ۱۰ را داد. در جمع‌بندی این بررسی می‌خوانیم:

شرکت سگا با انتخاب یک پروتاگونیست جدید برای Yakuza: Like A Dragon و همچنین ایجاد تغییراتی در سیستم مبارزات، مجموعه‌ی یاکوزا را در مسیر تازه‌ای قرار داده است؛ مسیری که در حال حاضر موانعی را سر راه این سری قرار می‌دهد. داستان بازی، برگ برنده‌ی Yakuza: Like A Dragon به حساب می‌آید و شخصیت‌پردازی قابل‌توجه کاراکترهای مثبت و منفی جدید درکنار روایت داستانی بسیار خوب بازی، سبب شده تا Like A Dragon بتواند داستانی غم‌انگیز، تاریک و در عین حال طنزآلود را ارائه کند.

سیستم مبارزات نوبتی درکنار طراحی منحصربه‌فرد هر شخصیت، باعث شده تا شاهد مهارت‌های متنوع و کاربردی باشیم. اما طراحی نامناسب «شغل‌ها» انتخاب‌های بازیکن برای تنوع بخشیدن بیشتر به هر کاراکتر را بسیار محدود کرده است و دوربین بازی به هنگام مبارزه در بعضی از محیط‌های بسته و کوچک، می‌تواند اذیت کننده ظاهر شود. بااین‌حال، وجود موسیقی‌های با کیفیت و میان‌پرده‌های سینمایی جذاب، از دیگر ویژگی‌هایی هستند که Yakuza: Like A Dragon را با وجود یک سری از مشکلات، به یکی از بهترین نسخه‌های یاکوزا تبدیل کرده است.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده