نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۶

بازی MMO و نقش آفرینی جدید ارباب حلقه‌ها احتمالا در سال ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد

براساس اسناد جدیدی که در ارتباط با بازی MMO ارباب حلقه‌ها از استودیو بازی‌سازی آمازون منتشر شده، احتمالاً باید انتظار انتشار بازی در سال ۲۰۲۳ را داشته باشیم.

در پی خرید امتیاز شرکت چینی Leyou توسط شرکت تنسنت، غول گیمینگ و فناوری جهان، اسنادی در ارتباط با همکاری شرکت لی‌یو با آمازون در زمینه توسعه بازی چندنفره آنلاین کلان «ارباب حلقه‌ها» در دسترس عموم قرار گرفته است. این اسناد، اطلاعات جدید و موثقی را درباره این پروژه فاش می‌کنند که تاکنون تاحد زیادی مخفیانه و بی‌سروصدا نگه داشته شده است.

این اسناد شامل مدارک مربوط‌به توافق طرفین بر سر استفاده از لایسنس آثار جی آر آر تالکین از جمله داستان‌های ارباب حلقه‌هاست که در آن به بازی Lord of the Rings Online نیز اشاره می‌شود. ظاهراً محصول جدید آمازون به‌عنوان رقیب مستقیم این بازی منتشر خواهد شد. این مدارک نشان می‌دهند که Leyou موافقت کرده تا با پرداخت مبلغ ۸ میلیون دلار لایسنس بازی Lord Of The Rings را به نام خود حفظ کند.

این اسناد همچنین توافق این شرکت بر سر توسعه مشترک بازی با آمازون را نشان می‌دهد. براین اساس، به‌جای مشخص کردن استودیوهای بازی‌سازی آمازون به‌عنوان سازندگان این بازی، این امر به‌صورت مشترک پیگیری خواهد شد. اما یکی از قسمت‌هایی که شاید برای علاقه‌مندان از اهمیت بالاتری برخوردار باشد، برنامه‌ریزی دو شرکت برای تعیین زمان توسعه و انتشار بازی است. البته این برنامه قبل از اتفاقات مربوط‌به شیوع ویروس کرونا تنظیم شده و به احتمال زیادی دچار تغییر شده است.

لوگو داستان های ارباب حلقه ها

در این سند، تاریخ دقیق ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱ (۲۲ دی) برای تکمیل محتوای اصلی و روایت داستانی بازی تعیین شده است. نسخه آزمایشی و قابل استفاده این بازی نیز برای آماده‌سازی در ماه ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد-تیر ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده است. اما مطمئناً بازی در حوالی این تاریخ هنوز در مراحل اولیه تولید و توسعه قرار داشته و طرفداران برای دسترسی به بتای عمومی بازی باید حداقل تا سپتامبر ۲۰۲۲ یا ژانویه ۲۰۲۳ منتظر باشند.

براساس اطلاعات منتشر شده، این برنامه‌ریزی مختص نسخه پی سی این بازی بوده و نسخه‌های مربوط‌به ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 نیز در فاصله کمتر از ۶ ماه از انتشار نسخه بتای پلتفرم پی سی آماده خواهند شد. عرضه نسخه کامل بازی نیز باید در عرض ۱۲ ماه از زمان انتشار نسخه بتا انجام گیرد. هنوز اشاره‌ای به نسخه مخصوص کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس نشده است.

باتوجه به مقیاس بسیار بزرگ بازی‌های MMO، این برنامه‌ریزی بلند مدت برای آماده‌سازی بازی Lord of the Rings منطقی به نظر می‌رسد. همچنین آمازون در حال ساخت یک سریال تلویزیونی جدید براساس داستان‌های ارباب حلقه‌ها نیز است. البته بازی و سریال ارباب حلقه‌ها هیچ ارتباطی از نظر داستان، شخصیت و جهان آن با یکدیگر ندارند.

سریال ارباب حلقه‌ها با همکاری استودیو‌های آمازون و شرکت‌های تالکین استیت، تراست، هارپر کالینز و نیو لاین سینما ساخته می‌شود. هنوز اطلاعات خیلی زیادی در رابطه با داستان این سریال منتشر نشده است و فقط می‌دانیم که وقایع آن پیش از The Fellowship of the Ring رخ می‌دهند. در حال حاضر باید صبر کرد و ببینیم سرنوشت بازی نقش‌آفرینی و MMO ارباب حلقه‌ها به چه شکل رقم می‌خورد. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده