نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۰

کارگردان خلاق مجموعه Dragon Age یک استودیوی جدید را تاسیس کرد

مایک لیدلاو، کارگردان سابق بازی‌های Dragon Age به همراه شماری از توسعه‌دهندگان سابق یوبیسافت و بایوور یک استودیوی جدید به نام Yellow Brick Games ایجاد کرده است.

براساس گزارش GamesIndustry، مایک لیدلاو، کارگردان خلاق سابق مجموعه Dragon Age از این پس در استودیوی تازه تأسیس Yellow Brick Games درکنار شماری از اعضای قدیمی یوبیسافت، بایوور، الکترونیک آرتز و اکتیویژن به‌عنوان مدیر نوآوری این استودیو فعالیت خواهد کرد. لیدلاو بیشتر با کارهای خود در استودیوی بایوور شناخته می‌شود؛ او همچنین اخیراً به مدت ۱۴ ماه به عضویت تیم توسعه‌دهندگان Assassin's Creed Odyssey در یوبیسافت کبک درآمده بود تا اینکه در ماه ژانویه به‌طور ناگهانی خبر جدایی خود از این تیم را اعلام کرد.

نشریه بلومبرگ در یکی از گزارش‌ها اختصاصی خود در ارتباط با مایک لیدلاو از آغاز همکاری او با یوبیسافت برای ساخت یک بازی با محوریت شخصیت «شاه آرتور» خبر داده بود. این پروژه بعد از اینکه سرج هاسکوئت، یکی از مدیران ارشد یوبیسافت از نحوه طراحی دنیای بازی اظهار نارضایتی کرده بود، نهایتاً توسط یوبیسافت کنسل شد. هاسکوئت تابستان امسال پس از رسوایی اخلاقی، یوبیسافت را ترک کرد.

مایک لیدلاو در کنار اعضای جدید استودیوی یلو برک گیمز

براساس اطلاعات منتشر شده، دفتر مرکزی استودیوی Yellow Brick نیز در شهر کبک قرار دارد و در حال حاضر ۱۵ نفر در آن مشغول به کار هستند. یکی از این افراد، جف اسکالسکی، از دیگر اعضای سابق یوبیسافت و بایوور است که به‌عنوان مدیرعامل اجرایی و تهیه کننده یلو برک گیمز فعالیت می‌کند. اسکالسکی درباره عضویت در تیم Yellow Brick می‌نویسد:

«ما از فعالیت در بالاترین سطح صنعت بازی‌سازی در جهان تجربیات زیادی را کسب کردیم؛ پروژه‌های چند ساله‌ای که توسط هزاران نفر از تیم‌های مختلف توسعه و تولید بازی‌های ویدیویی طراحی شده و اهداف متعددی را دنبال می‌کنند. ما با تشکیل یک تیم کوچک و بااستعداد از اعضای باسابقه‌ی شماری از بهترین استودیوهای بازی‌سازی جهان، سلایق مخاطبان را سرلوحه کار خود قرار داده و تجربیات فوق‌العاده‌ای را برای همه‌ی افراد رقم خواهیم زد. ما قصد نداریم خودمون را به بازاری که با سرعت بالا در حال رشد است برسانیم و بیشتر می‌خواهیم تاثیر منحصربه‌فرد خودمون را داشته باشیم. این اهداف، ما را به سمت تأسیس استودیوی Yellow Brick Games هدایت کردند.»

پیش از این مایک لیدلاو به‌عنوان طراح ارشد بازی Dragon Age: Origins و بازی Dragon Age II در استودیو Bioware فعالیت کرده و سِمت مدیر نوآوری بازی Dragon Age: Inquisition را نیز بر عهده داشته است. 


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده