نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۳

مشخصات سیستم مورد نیاز برای اجرای Cyberpunk 2077 به‌روزرسانی شد

سی دی پراجکت رد فهرست به‌روز‌رسانی شده‌ی مشخصات مورد نیاز برای اجرای نسخه پی سی بازی Cyberpunk 2077 را منتشر کرده که بیشتر تغییرات آن به سخت افزار مورد نیاز برای استفاده از ری تریسینگ و سطوح بالای تنظیمات گرافیکی مربوط می‌شود.

حدود دو ماه پیش، استودیوی سی دی پراجکت رد جزئیات مربوط به مشخصات سیستم مورد نیاز برای اجرای نسخه پی سی بازی Cyberpunk 2077 را اعلام کرد. یکی از نکات غیرمنتظره و قابل توجه این لیست، سطح پایین حداقل سخت افزار مورد نیاز برای اجرای این بازی بود که شانس تجربه این بازی مورد انتظار را برای طیف گسترده‌ای از پی سی گیمرها فراهم می‌کرد. اما توسعه دهندگان این بازی به تازگی به تشریح نحوه اجرای بازی روی سیستم‌های قوی‌تر و با تنظیمات گرافیکی بالاتر پرداختند که در ادامه به جزئیات آن خواهیم پرداخت.

حساب توییتر Cyberpunk 2077 فهرست جدیدی از مشخصات مورد نیاز برای اجرای نسخه کامپیوتری این بازی را منتشر کرده که تغییرات قابل ذکر آن، بیشتر به کاربرانی مربوط می‌شود که به دنبال اجرای بازی در سطوح گرافیکی بالا هستند. برای اجرای این بازی روی تنظیمات گرافیکی High و Ultra، به ترتیب به ۱۲ و ۱۶ گیگابایت حافظه رم نیاز خواهید داشت. درمورد پردازنده اصلی مورد نیاز جهت اجرای بازی با گرافیک Ultra نیز AMD Ryzen 5 معرفی شده و این درحالی است که با یک سی پی یو Ryzen 3 نیز می‌توان بازی را با کیفیت High تجربه کرد. در نهایت کارت گرافیک مورد نیاز را داریم که براین اساس، RTX 2060 برای کیفیت High و RTX 2080 Super یا RTX 3070 برای اجرای بازی در کیفیت اولترا ضروری خواهند بود.

موتور سیکلت در بازی Cyberpunk 2077

یکی دیگر از نکات مهم این لیست، سخت افزار مورد نیاز برای اجرای بازی در هنگام استفاده از قابلیت ری تریسینگ یا تکنولوژی رهگیری پرتو در بازی Cyberpunk 2077 است. همانطور که انتظار می‌رفت، برای این منظور نیز به سخت افزار قدرتمندتری نیاز خواهیم داشت؛ به طوری که حداقل برای فعالسازی ری تریسینگ، یک کارت گرافیک RTX 2060 ضروری خواهد بود. این در حالی است که برای استفاده از ظرفیت کامل این ویژگی، به کارت گرافیک‌های قدرتمند و کمیاب RTX 3080 نیاز دارید. تنها در این صورت است که می‌توان بازی را با بالاترین کیفیت و نرخ فریم ممکن اجرا کرد.

به احتمال زیاد، بسیاری از کاربران فعلی پلتفرم پی سی به چنین سیستمی دسترسی ندارد. اما باید گفت که در اینباره جای هیچگونه نگرانی نیست. یکی از بهترین ویژگی‌های پی سی گیمینگ، قابلیت تطبیق با سخت افزارهای مختلف و متنوع است که که فرصت تجربه بازی‌های مختلف را در اختیار طیف گسترده‌ای از کاربران قرار می‌دهد. در واقع باوجود این که احتمالاً اکثر مخاطبان این بازی امکان دسترسی به یک کارت گرافیک گران قیمت RTX 3080 را ندارند، اما همچنان می‌توانند با سیستم‌های فعلی خود از تجربه این بازی لذت ببرند.

شما می‌توانید در ادامه به فهرست کامل مشخصات مورد نیاز برای اجرای بازی در هریک از تنظیمات گرافیکی متنوع بازی نگاهی داشته باشید.

فهرست مشخصات مورد نیاز برای اجرای نسخه پی سی بازی سایبرپانک 2077

لینک دسترسی به تصویر با کیفیت بالاتر

Cyberpunk 2077 بعد از تأخیرهای متعدد، بالاخره در تاریخ ۲۰ آذر برای پی سی، پلی استیشن 4 و 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس و همچنین گوگل استیدیا منتشر خواهد شد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده