نویسنده: میلاد فاطمی
// جمعه, ۳۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۰

نسخه آزمایشی اپلیکیشن تحت وب گوگل استیدیا برای iOS منتشر می‌شود

پس از یک سال از شروع به کار سرویس استیدیا، گوگل به‌زودی اپلیکیشن خود برای سیستم‌عامل iOS را به‌جای عرضه‌ روی فروشگاه اپ استور، به‌صورت تحت وب در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

سرویس استریم گیمینگ گوگل تحت عنوان گوگل استیدیا (Stadia) پاییز سال گذشته پس از سروصدای فراوان به‌صورت رسمی کار خود را شروع کرد. سرویسی که پیش‌از عرضه خود امیدواری‌های زیادی مبنی‌بر تحول صنعت بازی‌های ویدیویی ایجاد کرد اما با بازخوردهای ضدونقیضی روبه‌رو شد.

پس از گذشت یک سال از زمان آغاز به کار استیدیا، گزارشی منتشر شده که به‌نظر می‌رسد گوگل برای رفع محدودیت‌های اپل و فروشگاه اپ استور، راه جدیدی برای انتشار اپلیکیشن استیدیا پیدا کرده است. باتوجه به جدیدترین اخبار بازی، نسخه بتا و آزمایشی اپلیکیشن استیدیا قرار است طی هفته‌‌های پیش‌رو به‌صورت تحت وب در دسترس کاربران این سیستم‌عامل قرار گیرد.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که چندی پیش مایکروسافت نیز به‌صورت رسمی اعلام کرده بود که ایکس کلاود خود را به‌جای عرضه‌ روی فروشگاه اپ استور، به‌صورت مشابه برای سیتم‌عامل iOS منتشر می‌کند. تمام این مسایل به‌دنبال محدودیت‌های اپل برای اپلیکیشن‌های استریم بازی درنظر گرفته‌ شده است. 

به‌مناسبت سالگرد سرویس استریم گوگل استیدیا، مشترکین آن از امروز می‌توانند بازی Destiny 2: Beyond Light را به‌صورت رایگان تجربه کنند. بازی هیتمن 3، ساخته استودیوی IO Interactive، نیز به‌عنوان اولین اثری که از قابلیت State Share پشتیبانی می‌کند در ماه ژانویه ۲۰۲۱ عرضه می‌شود. برای افرادی که با این ویژگی آشنایی ندارند، State Share قابلیتی است که باعث می‌شود کاربران بتوانند موقعیت خود را در بازی با دیگران به اشتراک گذاشته و آن‌ها را به چالش دعوت کنند.

افرادی هم که بازی مورد انتظار Cyberpunk 2077 را برای سرویس استیدیا پیش‌خرید کرده‌ باشند، شانس برنده شدن نسخه Premire استیدیا را پیدا خواهند کرد؛ این نسخه شامل کنترلر مخصوص استیدیا و همچنین کروم کست اولترا می‌شود. این پیشنهاد از همین الان تا تاریخ ۲۸ آذر (۱۸ دسامبر) یعنی هشت روز پس از انتشار بازی ادامه خواهد داشت.

اگر شما هم از مشترکین سرویس گوگل استیدیا هستید، لطفا تجربیات خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده