The Lord of the Rings: Gollum روی PS5 از ویژگیهای دوال سنس استفاده خواهد کرد
یکی از اولین آثاری که برای کنسولهای نسل جدید معرفی شد، بازی ارباب حلقه ها: گالوم (The Lord of the Rings: Gollum) بود؛ اثری از استودیو دیدلیک انترتینمنت (Daedalic Entertainment) که قرار است حال و هوایی متفاوت نسبت به سایر بازیهای برگرفته از دنیای عظیم جی آر آر تالکین داشته باشد. بهتازگی اطلاعات بیشتری در مورد بازی منتشر شده و قرار است در آن شاهد استفادههای جالبی از کنترلر مخصوص پلی استیشن 5 یعنی دوال سنس (DualSense) باشیم.
یوناس هیسگز، مدیر بخش انتشار دیدلیک در مصاحبهی اخیر خود با مجله رسمی پلی استیشن (OPM) از این گفته که نسخهی پلی استیشن 5 بازی از ری تریسینگ پشتیبانی میکند و همچنین بیشترین استفادهی ممکن را هم از قابلیتهای SSD برای ارائهی تجربهای هرچه بهتر خواهد کرد: «بارگذاری و انجام دوبارهی بخشی از بازی که در آن با مشکلی در پریدن مواجه شدهاید یا مثلاً یکی از ارکهای نگهبان با گالوم درگیر شده و او را از بین برده است، بهطور آنی و در لحظه صورت میگیرد. ما دوست داریم بازیکن در این اثر به تجربهی کارهای مختلف تشویق شود و سرعت بالای SSD باعث میشود این قضیه بهتر انجام شود و نیازی به صبر و تحمل زیاد برای بارگذاری بازی نباشد.»
البته این ویژگیها را در نسخههای ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس نیز خواهیم دید، ولی بهعلت مصاحبهی هیسگز با مجلهی پلی استیشن به آنها اشارهای نشده است. درعینحال قابلیتهایی هم برای دوال سنس در نظر گرفته شده که بهطور انحصاری در اختیار دارندگان پلی استیشن 5 قرار میگیرند. بازخورد لمسی (Haptic Feedback) و تریگرهای تطبیقی (Adaptive Triggers) این کنترلر میتوانند بیشازپیش حس حضور در قالب شخصیتی مثل گالوم را به مخاطبان منتقل کنند و بهگفتهی هیسگز: «حس و حال حرکات گالوم با کمک دوال سنس بیشتر از قبل لمس میشود و مواردی مثل مشکلات فیزیکی گالوم در اثر کاهش استقامت (Stamina) ازطریق این کنترلر به مخاطبان القا خواهد شد.»
بازی ارباب حلقهها: گالوم که مدتی قبل تریلر آنرا هم شاهد بودیم، سال آینده درکنار پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پی سی، برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان نیز منتشر میشود.