نویسنده: عارف حسین پور
// چهار شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۰

بایوور تصاویر هنری جدیدی از بازی بعدی Mass Effect را منتشر کرد

شرکت بایوور (BioWare) با انتشار چند تصویر هنری جدید، یک بار دیگر به ساخته شدن بازی بعدی مجموعه پرطرفدار Mass Effect اشاره کرد.

طرفداران مجموعه «مس ایفکت» در روز‌های اخیر اخبار خوشی را شنیده‌اند. پس از مدت‌ها شایعه‌پردازی و گمانه‌زنی از سوی منابع مختلف، بالاخره چند روز پیش و در تاریخ ۷ نوامبر که در بین طرفداران مس ایفکت به N7 Day معروف است، شرکت بایوور اعلام کرد که نسخه ریمستر سه‌گانه Mass Effect منتشر می‌شود. این نسخه Mass Effect: Legendary Edition نام دارد و شامل هر سه شماره اصلی این مجموعه خواهد بود. گفته می‌شود که با یک ریمیک یا بازسازی کامل طرف نیستیم و فقط بهبودهایی را در بخش گرافیک و احتمالا صدای بازی شاهد خواهیم بود. درضمن این نسخه شامل همه محتواهای دانلودی مربوط‌به سه بازی اصلی می‌شود و در بهار سال ۲۰۲۱ میلادی منتشر خواهد شد. اما گذشته از این خبر، بایوور با انتشار تصویر بالا که یک سفینه Mud Skipper را نمایش می‌دهد، اعلام کرد که روی بازی جدید مجموعه نیز کار می‌کند. در این‌باره اطلاعات زیادی منتشر نشد، اما کیسی هادسون، مدیر بایوور گفت که به‌زودی اخبار بیشتری از این بازی خواهیم شنید.

اخیرا یک کتاب از شرکت دارک هورس (Dark Horse) منتشر شده که نام کامل آن BioWare: Stories and Secrets from 25 Years of Game Development است. این اسم طولانی کاملا مشخص می‌کند که در این کتاب شاهد چه نوع محتوایی هستیم. تصاویر هنری و اخبار و اطلاعات حاشیه‌ای از روند ساخت بازی‌های نقش‌آفرینی بایوور، موضوعات اصلی این کتاب را تشکیل می‌دهند. اما در بخشی از آن، سه تصویر هنری از سری Mass Effect به چاپ رسیده که به‌نظر می‌رسد مربوط‌به بازی جدید این مجموعه هستند. یکی از کاربران Tumblr نیز این عکس‌ها را به همراه عکس قبلی که از سفینه Mud Skipper منتشر شده بود، در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته است.

عکس اول که در پایین آن را مشاهده می‌کنید، یک دستگاه بزرگ Mass Relay را نشان می‌دهد که ظاهرا در دست ساخت است. روی این دستگاه نیز عبارت MR 7 دیده می‌شود. در بازی Andromeda بازیکن‌ها فقط می‌توانستند در خوشه کهکشانی Helius رفت‌و‌آمد کنند، اما وجود یک Mass Relay شاید به این معنی باشد که در بازی بعدی این مجموعه، امکان دسترسی به سایر خوشه‌های آندرومدا نیز وجود دارد. همچنین برخی از طرفداران معتقدند که این دستگاه می‌تواند راهی برای بازگشت به کهکشان راه شیری باشد. باتوجه‌به اینکه بازی Andromeda به هیچ‌وجه مورد پسند بازیکن‌ها واقع نشد، بازگشت به راه شیری می‌تواند نشانه مثبتی تلقی شود، اما این نکته را نباید فراموش کنیم که Andromeda پایانی باز داشت و خیلی از سوالات آن بی‌پاسخ باقی ماندند. از سوی دیگر، سفر به آندرومدا حدود ۶۰۰ سال طول کشید و احتمالا تعداد کمی از اعضای سفینه «نورماندی» باقی خواهند ماند.

تصویر هنری بازی جدید مس ایفکت

در عکس دوم، سازه‌های بزرگی را می‌بینیم که به‌نظر می‌رسد با تکنولوژی Remnant ارتباط داشته باشند. اما باتوجه‌به ابرها (شاید هم غبارها) و نوری که مشاهده می‌شود، احتمالا این سازه‌ها روی سطح یک سیاره قرار گرفته‌اند. البته تصویر چندان واضح نیست و نمی‌توان با اطمینان در این رابطه نظر داد. اگر به خاطر داشته باشید، در انتهای بازی Andromeda دیدیم که تکنولوژی Remnant غیرفعال شد، اما بعید نیست که در بازی جدید، دوباره شاهد فعال شدن آن باشیم.

تصویری از بازی بعدی Mass Effect

در عکس سوم، همان‌طور که در ادامه آن را مشاهده می‌کنید، یک سفینه Mud Skipper در سمت چپ تصویر دیده می‌شود. ظاهرا این عکس مربوط‌به منطقه‌ای است که یک حادثه یا سقوط در آن‌جا رخ داده، اما باز هم به خاطر تاریک بودن تصویر، همه چیز به‌طور واضح دیده نمی‌شود. شخصیت‌هایی که در این عکس حضور دارند، لباس فضایی پوشیده‌اند، اما از این فاصله مشخص نیست که لباس آن‌ها تا چه حد شبیه چیزی است که قبلا در بازی‌های Mass Effect دیده‌ایم. نکته جالب دیگری که در این عکس دیده می‌شود، چیزهایی شبیه درخت هستند که رشته‌ها یا کابل‌هایی از آن‌ها آویزان شده است. به نظر می‌رسد با سیاره‌ای کاملا متفاوت از آنچه در Andromeda دیده بودیم مواجه هستیم.

تصویر هنری از بازی Mass Effect جدید

در کتاب مذکور، هیچ توضیحی درباره این تصاویر داده نشده است. درهرصورت، به‌نظر می‌رسد که به زمان معرفی نسخه جدیدی از مجموعه مس ایفکت نزدیک شده‌ایم. باتوجه‌به چیزی که مسئولان بایوور اعلام کرده‌اند، به‌زودی باید منتظر اخبار جذاب‌تری از این مجموعه پرطرفدار باشیم. اولین بازی مجموعه Mass Effect در سال ۲۰۰۷ منتشر شد و سبک جدیدی از نقش‌آفرینی را ارائه کرد. دو دنباله هم برای این بازی در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ عرضه شدند و درنهایت، بازی Andromeda در سال ۲۰۱۷ برای پی‌سی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در دسترس قرار گرفت. این بازی به اذعان منتقدان و از دید طرفداران مجموعه Mass Effect، در تکرار موفقیت‌های سه‌گانه اصلی، ناتوان بود.


منبع PCGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده