// دوشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۱

بررسی بازی Demon's Souls از دید سایت‌های معتبر دنیا

مدتی است که میانگین نمرات نسخه بازسازی شده Demon's Souls در دسترس قرار گرفته است و شاهد یک عملکرد فوق‌العاده از سوی آن هستیم.

با ورود به نسل هشتم بازی‌های ویدیویی و شروع ریمستر و ریمیک شدن بازی‌های مختلف، کاربران بارها خواهان بازسازی بازی Demon's Souls بودند. محصولی که آغاز کننده سبک سولزبورن بود و توانست در آن زمان به یک انحصاری موفق برای پلی استیشن 3 تبدیل شود. در انتهای نسل هشتم، شایعات حول بازسازی دیمنز سولز افزایش یافت تا اینکه در رویداد نمایش بازی‌های پلی استیشن 5، مشخص شد که پروژه‌ی بزرگ بلوپوینت گیمز، بازسازی دیمنز سولز بوده است.

در ادامه و نمایش‌های بیشتر از گیم‌پلی، شاهد یک بازسازی بسیار خوب بودیم. یکی از مواردی که در این نمایش‌ها حسابی مخاطبان را شگفت‌زده می‌کرد، جلوه‌های بصری بازی درکنار وفادارای تیم سازنده به محیط‌ها، باس‌ها و ساختار بازی است. شاید از نظر طراحی، ظاهر تاریک و غمناک دیمنز سولز PS3 به یک بازی گاتیک تبدیل شده باشد، اما جزئیات دقیقا همان چیزی است که باید باشد. همچنین انیمیشن‌های بازی و وجود گزینه‌های بیشتر برای نابودی دشمنان، مورد دیگری است که این بازسازی را به یک بازی مورد انتظار روز عرضه PS5 تبدیل کرده است.

با عرضه پلی استیشن 5 در آمریکا و بعضی دیگر از کشورها، شاهد انتشار نمرات بازسازی دیمنز سولز به مرور زمان بودیم. باتوجه‌به میانگین امتیازات، بازسازی Demon's Souls یک تجربه تمام عیار برای کاربران قدیمی و همچنین کاربران تازه وارد است. در ادامه نگاهی به نظرات بعضی از منتقدان بازی‌های ویدیویی در ارتباط با Demon's Souls خواهیم داشت و می‌توانید نظرات خود را هم با زومجی درمیان بگذارید.

Demon's Souls

  • سازنده: بلوپوینت گیمز
  • ناشر: سونی
  • پلتفرم: پلی استیشن 5
  • سبک: اکشن نقش آفرینی

گیم‌پلی مبارزه با هیولا در نسخه‌ی ریمیک بازی Demon

پوش اسکوئر: ۱۰۰ از ۱۰۰ 

بسیار سخت است که تجربه‌ای بهتر از این را تصور کنیم. Demon's Souls بسیار بزرگ و زیبا است، صداگذاری و موسیقی‌های بازی حتی بهتر از قبل هستند و بلوپوینت گیمز حسابی به نسخه اصلی وفادار بوده است؛ محصولی که پس از گذشت این سال‌ها، کاملا تاریخ مصرفش گذشته است. این یک ریمیک استثنایی است، دقیقا همان چیزی که Demon’s Souls لایقش بوده است. 

وی‌جی‌سی: ۱۰۰ از ۱۰۰

تصور نسخه‌ای بهتر از این بازسازی، بسیار سخت است. بلوپوینت گیمز خود را به‌خوبی با بازسازی Shadow Of The Colossus ثابت کرده است، اما با بازسازی Demon's Souls، محصولی را برای روز عرضه توسعه داده که تا سال‌ها نمی‌توان نظیر آن را پیدا کرد.

گیم اینفورمر: ۹۳ از ۱۰۰

برای تازه‌واردها، دیمنز سولز یک ترکیب دوگانه از شکست و پیروزی است که امیدوارم پس از کسب آن به یکی از مخاطبان جدید سولزبورن تبدیل شوند. برای کاربران قدیمی، این یک ادای احترام به تجربه‌ای است که یک سبک عالی را خلق کرد. درهرصورت، ترکیب المان‌های نسخه اصلی با یکدیگر برای تجربه‌ی این چنین حسی، بسیار شگفت‌انگیز است.

گیم‌اسپات: ۹۰ از ۱۰۰

بلوپوینت گیمز در یک مسیر موفق قرار گرفته است. Demon's Souls به‌خوبی قدرت کنسول نسل نهمی سونی و قابلیت‌های آن را به‌تصویر می‌کشد. نکته اصلی این است که این بازی یک ساخته حیرت‌انگیز از سوی استودیویی است که به‌خوبی سبک و شیوه بازی‌سازی منحصربه‌فرد خود را به‌نمایش گذاشته است. بلوپوینت گیمز بازی اصلی FromSoftware را گرفته و آن را کامل‌تر و غنی‌تر در اختیار مخاطب قرار داده است؛ موردی که من فکر می‌کردم هیچ‌وقت امکان‌پذیر نباشد. این مورد حسی است که باعث شد برای اولین‌بار به یک بازی مجموعه سولز علاقه‌مند شوم و با این ریمیک دوباره زنده شده است.

اسکرین رنت: ۹۰ از ۱۰۰

Demon’s Souls نسخه پلی استیشن 5 استراتژی‌های مبارزه‌ای نسخه اصلی را مجددا زنده کرده است و بازیکنان را در مسیری قرار می‌دهد که خودشان مشکلات را در بازی حل کنند. از نظر گرافیک هم بازی نسخه درخشان و چشم‌نواز Demon's Souls سال ۲۰۰۹ به حساب می‌آید، درحالی‌که از نظر صوتی یک تجربه نسبتا خوب را ارائه می‌دهد. به‌عنوان یک بازی روز عرضه، دیمنز سولز یک تجربه سولزبورن از محصولی درخشان به حساب می‌آید و برای تازه‌واردها بعضی وقت‌ها تجربه‌ی دردآوری به حساب می‌آید، اما باید مقاوم و صبور باشند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده