نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۱

داستان بازی‌های قبل از Kingdom Hearts III در کتاب جدید این مجموعه منتشر می‌شوند

کتاب جدیدی از مجموعه Kingdom Hearts با عنوان The Story Before Kingdom Hearts III معرفی شد و قرار است سال آینده میلادی منتشر شود.

شرکت اسکوئر انیکس در توییتر اعلام کرد که سال آینده، یک کتاب جدید از سری Ultimania برای مجموعه پرطرفدار Kingdom Hearts منتشر می‌شود تا طرفداران این مجموعه را با جنبه‌های داستانی آن بیشتر آشنا کند. نام کامل این کتاب Kingdom Hearts Ultimania: The Story Before Kingdom Hearts III خواهد بود و آن‌طور که گفته شده، به زبان انگلیسی چاپ می‌شود و در تاریخ ۲۵ خردادماه ۱۴۰۰ (۱۵ ژوئن ۲۰۲۱) در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. طبق توییتی که اسکوئر انیکس منتشر کرده، در این کتاب شاهد اطلاعاتی از دنیای بازی، شخصیت‌های آن، آیتم‌های مختلف و سایر چیزها مرتبط با بازی‌های Kingdom Hearts خواهیم بود.

برای آن دسته از افرادی که اطلاع ندارند، باید بگوییم که کتاب‌های Ultimania برای مجموعه بازی‌های مختلفی منتشر می‌شوند و معمولا شامل اطلاعات اضافی، مصاحبه‌های سازندگان و همچنین راهنمای بازی‌ها هستند. این کتاب‌ها در ژاپن طرفداران زیادی دارند و مثلا نسخه‌هایی از آن‌ها که برای مجموعه Final Fantasy منتشر شده‌اند، بسیار پرفروش هستند.

کتاب داستان بازی های Kingdom Hearts

کتاب The Story Before Kingdom Hearts III، همان‌طور که از نامش هم پیداست، به داستان بازی‌های قبل از شماره سوم این مجموعه می‌پردازد. این کتاب با همکاری شرکت دارک هورس (Dark Horse) به چاپ می‌رسد. توضیحات مربوط‌به این کتاب در وبسایت دارک هورس از این قرار است: «نسخه انگلیسی این کتابِ راهنمای مرجع که ابتدا در کشور ژاپن عرضه شده بود، در سال ۲۰۲۱ منتشر می‌شود. این کتاب دقیقا همان چیزی است که طرفداران دیزنی و همه گیمرها می‌خواهند. یک نسخه بزرگ و زیبا که دارای جلد سخت خواهد بود و در آن شاهد مجموعه‌ای از تصاویر هنری و نکات حاشیه‌ای از بازی‌های قدیمی‌‌تر Kingdom Hearts تا قبل از شماره‌های جدید این مجموعه دوست‌داشتنی و حماسی هستیم.

با این کتاب می‌توانید وارد دنیای دیزنی شوید؛ درست همان‌طور که در بازی‌های Kingdom Hearts به نمایش گذاشته شده است. این کتاب به‌طور دقیق به تمام دنیاها، شخصیت‌ها و آیتم‌های مجموعه Kingdom Hearts تا قبل از شماره سوم آن می‌پردازد. می‌توانید تاریخچه شخصیت‌های مشهوری چون «کینگ میکی» و «گوفی» و همچنین شخصیت‌های جدیدتر مثل «ترون» و «کاپیتان جک اسپارو» را مطالعه کنید. علاوه‌بر این، می‌توانید داستان بازی‌های مجموعه را با جزییات کامل بخوانید و همچنین به تماشای تصاویر هنری و استوری‌بوردها بپردازید. در این کتاب محتواهایی از بازی‌های Kingdom Hearts Final Mix تا Kingdom Hearts Unchained X وجود دارند و هیچ بخشی از این بازی‌ها، از قلم نیفتاده است.»

در اینجا باید به این نکته اشاره کنیم که بازی Kingdom Hearts III در سال ۲۰۱۹ عرضه شده و در حقیقت سومین بازی از این مجموعه نیست. اولین شماره Kingdom Hearts در سال ۲۰۰۲ منتشر شد و تا به امروز بیش از ۱۵ بازی از این مجموعه را شاهد بوده‌ایم. یعنی بین شماره اول و بازی Kingdom Hearts III حداقل ۱۰ بازی دیگر منتشر شده‌اند که حتی اگر به ویکی‌پدیای این مجموعه هم مراجعه کنید، از شیوه نام‌گذاری عجیب آن‌ها سر در نمی‌آورید!

آخرین بازی این سری که اخیرا منتشر شد Melody of Memory نام دارد که یک بازی اکشن ریتمیک است. تتسویا نومورا، کارگردان این بازی، در مصاحبه‌ای پس از انتشار آن، به اهمیت بالای موسیقی در بازی‌های Kingdom Hearts اشاره کرد و گفت که آهنگ‌های این مجموعه احساس نوستالژی را در طرفداران برمی‌انگیزند. محبوبیت موسیقی بازی‌های Kingdom Hearts به قدری زیاد است که سازنده‌ها تصمیم گرفتند آلبوم موسیقی بازی Kingdom Hearts III را به‌طور مستقل عرضه کنند. در این آلبوم که شامل ۹۰ آهنگ است و روی ۸ دیسک منتشر شده، آهنگ‌هایی از بازی‌های دیگر این سری نیز وجود دارند.

بازی Kingdom Hearts III در حال حاضر برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در دسترس است. یک محتوای دانلودی به‌نام ReMind نیز اوایل سال جاری میلادی برای آن منتشر شد. این بازی نمرات بسیار خوبی از منتقدان دریافت کرد. آراییس نظریان، منتقد زومجی نیز در بررسی خود از این بازی، نمره خوب ۸.۵ از ۱۰ را برای آن در نظر گرفت.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده