// یکشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۹

نسخه بتای برنامه استیم از دسته پلی استیشن 5 پشتیبانی می‌کند

با اینکه پشتیبانی از دوال‌سنس به نسخه بتا برنامه استیم اضافه شده، اما همچنان ویژگی‌هایی نظیر تریگرهای تطابقی به این برنامه افزوده نشده است.

کنسول پلی استیشن 5 با یک کنترلر کاملا متفاوت و جدید به نام دوال سنس عرضه شد. دسته پلی استیشن 5 از نظر وزن، ظاهر و همچنین طراحی حس و حال متفاوتی دارد و ویژگی‌های منحصربه‌فردی را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شرکت ولو (Valve) به‌تازگی اعلام کرده که پشتیبانی از دوال‌سنس به نسخه بتا برنامه استیم اضافه شده است.

البته ولو اعلام کرده فعلا پشتیبانی از خود کنترلر اضافه شده و پشتیبانی از ویژگی‌های آن نظیر تریگرهای تطابقی به استیم هنوز افزوده نشده است. بعضی از ویژگی‌های این کنترلر نظیر تریگرهای تطابقی، ویژگی است که به‌نظر می‌رسد آن را تنها روی بازی‌ها و کنسول پلی استیشن 5 مشاهده خواهیم کرد، اما استفاده از واژه «هنوز پشتیبانی از آن‌ها اضافه نشده است»، موردی است که نشان می‌دهد احتمالا در آینده شاهد اضافه شدن بعضی از ویژگی‌های دسته PS5 به استیم هستیم.

البته دراین‌میان اشاره کنم که هم‌اکنون کاربران ایکس باکس سری ایکس هم می‌توانند از کنترلر خود روی استیم استفاده و به تجربه‌ی بازی‌های مختلف بپردازند. اکثر کاربران تریگرهای تطابقی کنترلر دوال‌سنس را اصلی‌ترین حس و حال برای ورود به نسل نهم می‌دانند و امیدواریم در آینده، شاهد پشتیبانی از آن روی استیم هم باشیم. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟


منبع Dualsense
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده