نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۲۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۰

شایعه: سونی در آینده‌ای نزدیک استودیوی Bluepoint Games را خریداری خواهد کرد

شایعات جدیدی در اینترنت منتشر شده که به خرید قریب الوقوع استودیوی بلوپوینت گیمز، سازنده ریمیک بازی‌های بزرگی همچون Shadow of the Colossus و Demon’s Souls توسط شرکت سونی اشاره دارد.

براساس شایعه جدیدی که اولین‌بار توسط یکی از کاربران ResetEra به نام MarsipanRumpan مطرح شده، سونی قصد دارد در آینده نزدیک خبر خرید استودیوی Bluepoint Games را عمومی کند. ظاهراً قرار است خبر رسمی آن در اواخر ماه فوریه ۲۰۲۱ اعلام شود. همچنین MarsipanRumpan اعلام کرده که این خبر به تأیید دو منبع موثق رسیده اما نامی از آن‌ها آورده نشده است.

این کاربر ادعا می‌کند که مذاکرات بر سر خرید امتیاز استودیوی سازنده ریمیک بازی‌های بزرگی همچون Demon’s Souls در مراحل پایانی قرار داشته و به‌زودی نهایی خواهد شد. ظاهراً بعد از بازخوردهای مثبتی که نسبت به نسخه بازسازی شده بازی Demon’s Souls دریافت شده، سونی نسبت به نتایج خروجی و رفتار حرفه‌ای توسعه‌دهندگان این شرکت کاملاً راضی بوده است.

یکی از مهم‌ترین مواردی که در این ادعا مطرح شده، این است که بلوپوینت تصمیم به ایجاد یک IP جدید و اورجینال گرفته است. ظاهراً مقامات این استودیو قصد ندارند که نام بلوپوینت به‌عنوان یک استودیوی توسعه‌دهنده نسخه بازسازی شده بازی‌ها شناخته شود. این شرکت به جز Demon’s Souls و Shadow of the Colossus قبلاً بازی‌هایی مانند Gravity Rush Remastered و Uncharted: The Nathan Drake Collection را نیز بازسازی کرده است.

استودیوی بلوپوینت گیمز

Bluepoint Games در حال حاضر یک استودیوی مستقل محسوب می‌شود. اما به نظر می‌رسد که این استودیو باتوجه به سرعت پیشرفت صنعت بازی و روابط مثبتی که با سونی برقرار کرده، قصد دارد در رابطه خود با این شرکت یک قدم جلوتر رفته و به‌عنوان عضوی از خانواده توسعه‌دهندگان پلی استیشن به کار خود ادامه دهد. حتی می‌توان در آینده ساخت نسخه بازسازی شده‌ی دیگر آی پی‌های استودیوهای سونی  را برای آن‌ها متصور شد.

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که این خبر هنوز در حد یک شایعه بوده و نمی‌توان صحت آن را به‌صورت قطعی تأیید کرد. نظر شما درباره این موضوع چیست؟ آیا بلوپوینت گیمز می‌تواند به خرید خوبی برای سونی تبدیل شود؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده