// پنجشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۰

تغییرات بخش Mythic Plus اکسپنشن Shadowlands برای بازی World of Warcraft

فصل جدید بخش Mythic Plus بازی World of Warcraft قرار است تغییرات مهمی را هم‌زمان با انتشار اکسپنشن Shadowlands تجربه کند.

بازی World of Warcraft باتوجه‌به وسعت زیادی که در دو بخش PvE و PvP دارد، جذابیت‌های مختلفی را برای علاقه‌مندان دنیای وارکرفت به همراه دارد. یکی از این موارد بخش Mythic Plus است که در حال حاضر جزو یکی از پرطرفدارترین بخش‌های بازی است و در سال‌های اخیر شاهد برگزاری مسابقات مختلفی برای این بخش بوده‌ایم.

فصل جدید مربوط‌به این بخش قرار است از ۸ دسامبر برابر با ۲۲ آذر شروع شود. طبق سنت همیشگی اولین فصل مربوط‌به بخش Mythic Plus باید دو هفته بعد از انتشار اکسپنشن در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد که با زمان باز شدن Raid هم‌زمان است.

دانجن و تغییرات Item Level

در نسخه جدید بازی World of Warcraft که قرار است از تاریخ ۲۳ نوامبر مصادف با ۳ آذر روی تمامی سرورهای بلیزارد بارگذاری شود، شاهد کاهش مقدار Level کاراکترها بوده‌ایم که به واسطه آن مواردی مانند Item Level کاراکترها نیز کاهش یافته است که مقدار و نوع به‌دست آوردن آیتم در Dungeon و Raid را با تغییرات همراه کرده است. مقدار Level کاراکترها بعد از انتشار نسخه Pre-Patch از ۱۲۰ به ۵۰ تغییر کرده است و از سوم آذر بازیکنان می‌توانند برای رسیدن به سطح ۶۰ وارد میدان شوند و به جمع کردن XP بپردازند. در جدول زیر می‌توانید Item Level مربوط‌به آیتم‌هایی که در هر Dungeon در دسترس خواهند بود را مشاهده کنید.

اطلاعات مربوط‌به Mythic Plus

سختی دانجن(Level)آیتم پایان دانجنآیتم هفتگی
Mythic +1۱۸۳۰
Mythic +2۱۸۷۲۰۰
Mythic +3۱۹۰۲۰۳
Mythic +4۱۹۴۲۰۷
Mythic +5۱۹۴۲۱۰
Mythic +6۱۹۷۲۱۰
Mythic +7۲۰۰۲۱۳
Mythic +8۲۰۰۲۱۶
Mythic +9۲۰۰۲۱۶
Mythic +10۲۰۴۲۲۰
Mythic +11۲۰۴۲۲۰
Mythic +12۲۰۷۲۲۳
Mythic +13۲۰۷۲۲۳
Mythic +14۲۰۷۲۲۶
Mythic +15۲۱۰۲۲۶

در صورتی که بازیکن جدید هستید، لازم است بدانید که بازیکنان برای انجام دادن یک Dungeon باید در گروهی پنج نفره قرار گیرند که با بالا بردن سطح Dungeon به واسطه کلیدهای مربوط‌به آن، سختی دانجن‌ها بیشتر می‌شود. پیش از این با اتمام هر دانجن Mythic Plus بازیکنان در پایان مسیر می‌توانستند دو آیتم را به‌دست آورند که در صورت اتمام دانجن در زمان تعریف شده، این تعداد به سه عدد افزایش میافت. ولی با شروع فصل جدید، بازیکنان قرار است فقط یک آیتم را در پایان هر دانجن به‌دست آورند که در صورت اتمام دانجن در زمان تعریف شده، به دو عدد افزایش پیدا می‌کند.

تغییر مهم دیگری که باید به آن اشاره کنیم حذف شدن Weekly Chest و اضافه شدن سیستم جدیدی به نام Great Vault است. از این به بعد بازیکنان به‌جای دریافت کردن یک آیتم تصادفی در پایان هر هفته، شانس این را دارند که از بین چندین آیتم مختلف که باز هم به‌صورت تصادفی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، یکی را انتخاب کنند. این انتخاب‌ها بسته به تعداد دانجن، تعداد Boss کشته شده در Raid و مقدار امتیازی که در بخش PvP جمع‌آوری کرده باشید، برای شما در نظر گرفته می‌شود. در صورتی که قصد دارید بیشترین تعداد آیتم انتخابی بخش Mythic Plus را در آخر هر هفته تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما ۱۰ دانجن را در بالاترین سطحی که می‌توانید به پایان رسانید. دقت کنید که آیتم‌های Great Vault می‌توانند به‌صورت تکراری در اختیار شما قرار گیرند و مقدار آیتم لول آن‌ها نیز به Level دانجنی که در آن هفته به پایان رسانده باشید مربوط است.

چالش‌های جدید و تغییرات هفتگی

نکته مهم دیگر در مورد دانجن‌هایی که به‌صورت Mythic Plus انجام می‌شوند این است که شما در سطوح مختلف درکنار قوی‌تر شدن دشمنانتان با سختی‌های دیگری هم روبه‌رو هستید که با نام Affix شناخته می‌شوند. این Difficulty که در چهار Level مختلف دسته‌بندی شده است از دانجن‌های Level 2، Level 4، Level 7 و Level 10 اضافه می‌شوند. این بدین معنا است که وقتی شما قصد دارید یک دانجن Level 12 را انجام دهید، باید با چهار Affix مختلف روبه‌رو شوید.

تغییرات هفتگی سختی دانجن‌ها در فصل اول

هفتهLevel 2Level 4Level 7Level 10
اولFortifiedBurstingStormingPrideful
دومTyrannicalSanguineGrievousPrideful
سومFortifiedSpiringExplosivePrideful
چهارمTyrannicalRagingQuakingPrideful
پنجمFortifiedBurstingVolcanicPrideful
ششمTyrannicalSpitefulGrievousPrideful
هفتمFortifiedBolsteringStormingPrideful
هشتمTyrannicalInspiringNecroticPrideful
نهمFortifiedSanguineQuakingPrideful
دهمTyrannicalRagingExplosivePrideful
یازدهمFortifiedSpitfulVolcanicPrideful
دوازدهمTyrannicalBolsteringNecroticPrideful

موارد حذف شده (Teeming و Skittish)

در اولین فصل Mythic Dungeon اکسپنشن Shadowlands دو Affix که در حال حاضر در بازی وجود دارند، از دور خارج شده‌اند که ممکن است در آینده شاهد بازگشت آن‌ها باشیم. اولین مورد Teeming نام دارد که باعث افزایش مقدار دشمنان در دانجن می‌شد و دومین مورد با نام Skittish شناخته می‌شود که برای سخت کردن کار تانک‌ها طراحی شده است.

تغییرات صورت گرفته (پنج مورد)

بعضی از موارد موجود در فصل جاری نیز با شروع فصل جدید تغییراتی را تجربه می‌کنند که هم‌زمان با انتشار نسخه Pre-Patch شاهد آن بودیم. از این به بعد Bursting به‌عنوان یک Magic شناخته می‌شود و کلاس‌های Healer می‌توانند آن را Dispell کنند. لازم به ذکر است که این Affix از این به بعد با بالا رفتن Level هر Dungeon قوی‌تر می‌شود و دیگر خبری از Damage زدن براساس مقدار HP نیست.

دو Affix دیگر نیز با تغییراتی همراه شده‌اند که با نام‌های Sanguine و Explosive شناخته می‌شوند. از این به بعد Sanguine فقط ۲۰ ثانیه باقی می‌ماند و در زمان کمتری از روی زمین محو می‌شود که پیش از این ۶۰ ثانیه زمان نیاز بود تا شاهد محو شدن آن باشیم. گوی‌های مربوط‌به Explosive نیز قرار است کمی دورتر از دشمنانی که در حال مجادله با آن‌ها هستید ظاهر شوند.

از این به بعد Volcanic و Grievous هم با سبک جدیدی دیده خواهند شد. مقدار Damage مربوط‌به Volcanic از این به بعد ثابت است و با بالا رفتن Level هر Dungeon افزایش پیدا می‌کند. لازم به ذکر است که در صورتی که بازیکنان روی ماگماهای مربوط‌به Volcanic ایستاده باشند، کاراکتر آن‌ها به آسمان پرت می‌شود. در این بین موارد ثابت بودن مقدار Damage و افزایش آن به واسطه افزایش Level هر Dungeon روی Grievous هم اعمال شده است که باتوجه‌به این تغییرات انجام دادن دانجن‌های Level بالا را با سختی بیشتری همراه می‌کند.

موارد جدید (Inspiring، Spitful و Storming)

اگر کمی به جدولی که بالاتر وجود داشت دقت کرده باشید، شاهد سه Affix جدید هستیم که در فصل اول اکسپنشن Shadowlands به بازی World of Warcraft اضافه خواهند شد. یکی از این موارد Inspiring نام دارد که برای دانجن‌های بالای Level 4 طراحی شده است. این مورد شباهت زیادی به Affix قدیمی Beguiling دارد.

دنیای وارکرفت

 به واسطه Inspiring برخی از دشمنان شما (غیر از Boss) با افکتی طلایی رنگ همراه می‌شوند که قابلیتی به نام Inspiring Presence روی آن‌ها اعمال شده است. این بدین معنا است که شما نمی‌توانید موجوداتی که در ۱۵ یاردی آن باشند را Stun یا Hex  کنید. این مورد شامل دیگر قابلیت‌هایی که به‌عنوان Crowd Control یا همان CC شناخته می‌شوند نیز می‌شود. دقت کنید که خود کاراکتری که Inspiring Presence روی آن اعمال شده است را می‌توانید CC کنید و اطرافیانش را به‌صورت جدا شکست دهید.

مورد بعدی که با الهام از Curroption معروفی به نام Thing From Beyond ساخته شده است، با نام Spiteful معرفی شده است. با شکست دادن هر کدام از دشمنان موجود در دانجن‌ها (به غیر از Boss) یک NPC احضار می‌شود که به‌صورت تصادفی به سمت یکی از بازیکنان حرکت می‌کند. این NPC در حالت پایه ۱۰۰ هزار HP دارد که با افزایش Level دانجن مقدار آن افزایش پیدا می‌کند.

دنیای وارکرفت

بازیکنان می‌توانند به واسطه قابلیت‌هایی که Crowd Control می‌کنند با این موجود روبه‌رو شوند و لازم است بدانید که این NPC در هر یک ثانیه ۸ درصد از HP خود را از دست می‌دهد. پس نیازی نیست که به‌عنوان یک هدف اصلی به آن نگاه کنید و می‌توانید با دور شدن از آن (Kite کردن) به‌راحتی به مردنش کمک کنید. Spiteful Shade هیچ قابلیت خاصی ندارد، ولی در صورتی که به شما نزدیک شود ضربات فیزیکی سنگینی را به شما وارد می‌کند که به واسطه بالا رفتن Level هر دانجن، قوی‌تر از حالت معمول می‌شود.

سومین و آخرین Affix اضافه شده به بازی، Storming نام دارد. این Affix شباهت‌هایی با Volcanic جدید دارد. زمانی‌که شما در حال جنگیدن با دشمنان خود هستید، گردبادهایی در اطراف هدف پدیدار می‌شوند که قبل از به وجود آمدنشان انیمیشن خاصی را شاهد هستید و می‌توانید قبل از برخورد، از آن محل دور شوید.

دنیای وارکرفت

در صورتی که با گردباد‌های مربوط‌به Storming برخورد کنید، کاراکتر شما کمی به عقب پرت می‌شود و مقدار Damage مشخصی را متحمل خواهید شد. بعد از ورود به Combat به‌طور هم‌زمان چندین گردباد می‌تواند به وجود آید و هر گردباد چیزی حدود ۱۰ ثانیه روی زمین باقی می‌ماند. تعداد گردبادها به تعداد دشمنانی که به‌طور هم‌زمان با آن‌ها می‌جنگید مربوط است. باتوجه‌به اینکه این Affix در نزدیکی دشمن پدیدار می‌شود، کاراکترهای نزدیک‌زن یا اصطلاحا Melee کار سختی را در پیش خواهند داشت.

معرفی Seasonal Affix جدید (Prideful)

طبق روال فصلی، چهارمین Affix بازی قرار است یک چالش جدید باشد که با نام Prideful معرفی شده است. این Affix با الهام گرفتن از Raid جدید بازی که با نام Castle Nathria شناخته می‌شود ساخته شده است. بازیکنان با کشتن دشمنان خود در هر Dungeon (به غیر از Boss) می‌توانند موجودی را با نام Manifestation of Pride احضار کنند که کشتنش باعث قوی‌تر شدن آن‌ها می‌شود.

دنیای وارکرفت

بازیکنان با پر کردن هر ۲۰ درصد از بار تعریف شده در دانجن، می‌توانند این موجود را احضار و به قتل برسانند. هر بار که این موجود کشته شود، برای مدت ۶۰ ثانیه یک Buff را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد که مقدار Damage، سرعت حرکت و پر شدن Mana را افزایش می‌دهد. Manifestation of Pride دو قابلیت دارد که اولین مورد به‌صورت Shadow Damage روی تمامی دشمنانش اعمال می‌شود. مورد بعدی قابلیتی است که روی یکی از دشمنان او اعمال می‌شود که یک علامت اکس (X) مانند را در اطراف یکی از بازیکنان قرار می‌دهد و بعد از ۴ ثانیه شروع به حرکت می‌کند که دیگر بازیکنان گروه نباید به آن بخورند، در غیر این‌صورت برای مدت ۲ ثانیه Stun خواهند شد.

جوایز بخش Mythic Plus

با دریافت کردن دو Achivement مربوط‌به فصل جدید بازی که با نام‌های Shadowlands Keystone Conqueror: Season One و Shadowlands Keystone Master: Season One  شناخته می‌شوند دو جایزه جدید به بازیکنان تعلق می‌گیرد. برای دریافت Keystone Conqueror بازیکنان باید تمامی هشت دانجن موجود در اکسپنشن Shadowlands بازی World of Warcraft را در Level 10 و در زمان تعریف شده به پایان رسانند. این کار باعث می‌شود که بازیکنان عنوان (Title) جدیدی را به‌دست آورند که The Sinful نام دارد.

دنیای وارکرفت

طبق سنت همیشگی بازیکنان برای به‌دست آوردن دستاورد Keystone Master باید تمامی دانجن‌ها را فصل بعدی در Level 15 و در زمان تعریف شده به پایان رسانند. برای افرادی که این کار را انجام دهند، یک جایزه جدید در نظر گرفته شده است که به فهرست Mount اضافه می‌شود و Sintouched Deathwalker نام دارد.


منبع icy-veins wowhead
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده