نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۸

نسخه نسل نهمی COD: Black Ops Cold War از ویژگی های دسته دوال سنس بهره می‌برد

توسعه‌دهندگان بازی Call of Duty: Black Ops Cold War درباره نحوه بهره‌مند شدن این بازی از قابلیت‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس توضیح می‌دهند.

اعضای تیم سازندگان بازی کال آف دیوتی بلک آپس کلد وار در استودیوی Treyarch در مصاحبه اخیر خود با وبسایت GameSpot، درمورد جزئیات نسخه پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکساس بازی به بحث و گفت‌وگو نشستند. در این مصاحبه، درمورد نحوه استفاده بازی از قابلیت‌های ویژه کنترلرهای دوال سنس و سایر مشخصه‌های گرافیکی بازی صحبت شده که در ادامه به شماری از این موارد اشاره می‌کنیم.

درمورد قابلیت‌های کنترلر دوال سنس PS5 در اجرای بازی Call of Duty: Black Ops Cold War باید گفت که جالب ترین بخش به قابلیت موسوم به «بازخورد لمسی» برمی‌گردد. جایی که بازیکنان حس طبیعی‌تر و واقع‌گرایانه‌تری را نسبت به نحوه استفاده از سلاح‌های بازی تجربه خواهند کرد. هریک از سلاح‌های این بازی، حس متفاوتی را در دسته القا کرده که شامل میزان فشار وارده به تریگرهای انطباقی دسته و نحوه لرزش و القای حس لگد زدن سلاح در حالت‌های مختلف است.

نمایی از مبارزات بازی Call of Duty Black Ops Cold War

تونی فلیم طراح ارشد این بازی در بخشی از صحبت‌های خود می‌گوید:

«به‌طور کلی، ما در سیستم‌های نسل جدید باید اول از همه از ارائه یک تجربه منصفانه و در شرایط برابر برای کاربران پلتفرم‌های مختلف اطمینان حاصل کنیم. در خصوص جلوه‌های گرافیکی بازی نیز، طبیعتاً در سطح بالاتری قرار داریم و درواقع بیشتر از همیشه به پی سی نزدیک می‌شویم. هرچه سطح کارت گرافیک شما بالاتر باشد، درکنار رزولوشن‌های بالاتر، نرخ فریم بهتری را دریافت خواهید کرد. اما این بار به‌دلیل پشتیبانی بازی از قابلیت کراس پلتفرم، باید روی جلوگیری از ایجاد هرگونه عدم تعادل در تنظیمات گرافیکی بازی توجه ویژه‌ای داشته باشیم. درواقع هرگونه تنظیماتی که روی یک پلتفرم موجب بهبود تجربه کاربری گیم‌پلی بازی می‌شود، باید روی پلتفرم دیگر نیز وجود داشته باشد.»

حوادث این نسخه از مجموعه‌ی Call of Duty در دوره‌ی ریگان از جنگ سرد اتفاق می‌افتد که ایالات متحده‌ی آمریکا نفوذ خود را در سراسر جهان گسترش می‌دهد تا ابرقدرت‌های کمونیست را دور نگه دارد و دیگر دولت‌های چپ‌گرا مانند افغانستان را سرکوب کند. در این نسخه‌ی خیالی از آن دوران، یک نیروی سری تازه تهدید به برهم زدن سرنوشت جهان و تعادل جنگ سرد می‌کند و یافتن و خنثی کردن این تهدید به فرانک وودز و سایر اعضای تیمش محول می‌شود.

نمایی از صحنه های اکشن بازی Call of Duty: Black Ops Cold War

اخیراً اعلام شد که نسخه پی سی بازی Black Ops Cold War در صورت نصب تمامی قسمت‌ها و ویژگی‌های گرافیکی بازی، چیزی در حدود ۲۵۰ گیگابایت از حافظه سیستم را اشغال می‌کند. وبسایت پولیگان درمورد نسخه‌ی کنسولی این بازی نیز گزارش کرده که ورژن پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس بازی، به ترتیب ۱۳۳ و ۱۳۶ گیگابایت حجم خواهند داشت. ضمن اینکه برای کاربران پلی استیشن 4 و 5 این بازی، یک سری محتوای انحصاری در نظر گرفته شده است.

Call of Duty: Black Ops Cold War فردا برای پلی استیشن 4 و 5، ایکس باکس وان و سری ایکس و سری اس و همچنین پی سی منتشر خواهد شد. شما می‌توانید با مراجعه به این لینک، تریلر زمان عرضه بازی را تماشا کنید. طی روزهای آینده منتظر انتشار اخبار و مطالب بیشتر درمورد این بازی باشید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده