نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۵

ویدیو دود کردن ایکس باکس سری ایکس جعلی است

ظاهراً ویدیو پر حرف و حدیثی که امروز شایعات زیادی را در مورد سوختن کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس ایجاد کرده بود، جعلی بوده است.

امروز ویدیویی در اینترنت دست به دست می‌شد که سروصدای زیادی را بین مخاطبان ایجاد کرده بود. این ویدیو، ایکس باکس سری ایکس را درحالی که دود غلیظی از حفره‌های خروجی فن خنک کننده آن خارج می‌شد به تصویر می‌کشید. حالا بعد از گذشت چند ساعت، جعلی بودن این ویدیو ثابت شده و نیاز نیست که طرفداران نگران چیزی باشند. تام وارن از وبسایت The Verge با بازنشر ویدیویی که اولین بار در اکانت توییتر Xbox Studio منتشر شده، نحوه انجام این ترفند را نشان می‌دهد.

دانلود از آپارات

باتوجه به این که عرضه کنسول‌های جدید ایکس باکس از همین دیروز آغاز شده، برخی از طرفداران نگران این بودند که شاید یک ایراد فنی موجب ایجاد این مشکل در کنسول ایکس باکس سری ایکس شده باشد. البته مشخص نیست که این شایعات دقیقاً از کجا شروع شد. این درحالی است که Windows Central قبلاً نتایج تست عملکرد حرارتی دستگاه را منتشر کرده و صحت عملکرد آن را تأیید کرده بود. در هر حال ظاهراً شخصی با استفاده از دستگاه ویپ اسموک، دود را وارد منافذ ورودی سیستم تهویه کنسول کرده و طبیعتاً این دود شروع به خروج از سوراخ‌های بخش بالایی دستگاه کرده است.

در این ویدیو مشاهده می‌کنیم که شخصی با استفاده از یک ویپ پن، بخار را از قسمت پایینی کنسول به داخل آن دمیده و جریان هوا توسط فن خنک کننده کنسول از بالا خارج می‌شوند. در هر حال به نظر می‌رسد که این ویدیو ثابت می‌کند که شایعات منتشر شده حقیقت نداشته و لازم نیست نگران سوختن کنسول سری ایکس باشید. ضمن این که جز کوردن از ویندوز سنترال نیز در این خصوص اعلام کرده که در ساختار داخلی کنسول سری ایکس هیچ ماده‌ای وجود ندارد که در حرارت بالا چنین دودی را ایجاد کند.

در پایان شما می‌توانید نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با زومجی و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده