نویسنده: میلاد فاطمی
// سه شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۳

اندازه پلی استیشن 5 در طراحی اولیه آن بزرگتر از محصول نهایی بود

یوجین موریساوا، مدیر ارشد هنری پلی استیشن، به‌تازگی در مصاحبه‌ای ادعا کرد اندازه کنسول پلی استیشن 5 در طراحی اولیه آن حتی بزرگتر از محصول نهایی بود.

علاقه‌‌مندان به بازی‌های ویدیویی روزهای به‌شدت هیجان‌انگیزی را تجربه می‌کنند؛ بالاخره پس از سال‌ها انتظار با عرضه ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس، نسل نهم کنسول‌های خانگی از ساعاتی پیش شروع شد. طرفداران رقیب مایکروسافت یعنی سونی نیز بی‌صبرانه منتظر روز پنج‌شنبه، ۲۲ آبان هستند تا با عرضه کنسول پلی استیشن 5 بتوانند دستپخت جدید سونی که مدت‌ها انتظار آن را می‌کشیدند را تجربه کنند.

حال اما در جدیدترین اخبار بازی، به‌تازگی یوجین موریساوا، مدیر ارشد هنری پلی استیشن، در گفت‌وگویی با واشنگتون پست، به نکته جالبی اشاره کرد و گفت در طرح‌های اولیه پلی استیشن 5  اندازه این کنسول حتی بزرگتر از محصولی است که امروز شاهد آن هستیم. براساس صحبت‌های موریساوا، او حین طراحی این کنسول با درنظرگرفتن نوع تهویه هوای مورد نیاز، کنسول بزرگتری را طراحی کرد که درنهایت تیم طراحی و همکاران او، موریساوا را ملزم به بازطراحی و کوچکتر کردن آن کردند. 

موریساوا گفت: «باتوجه به قدرت دستگاه و به‌دنبال آن فضای مورد نیاز برای تهویه هوا، من می‌دانستم که اندازه این کنسول بزرگتر خواهد بود. در ابتدا موقعی که شروع به کشیدن و طراحی کردم، اندازه بزرگتری را برای آن متصور شدم. جالبه که تیم مهندسی کنسول به من گفتند اندازه‌ای که طراحی کردی بسیار بزرگ است. بنابراین سعی کردم آن را بازطراحی کنم.»

اگر زومجی و اخبار مربوط‌به کنسول‌های جدید را دنبال کرده باشید، احتمال اطلاع دارید که مدت زمان زیادی است که بحث اصلی اکثر فعالان این صنعت و علاقه‌مندان حول ویژگی‌های این دو کنسول و البته ظاهر آن‌ها جریان دارد. یکی از جنبه‌های مورد بحث پیرامون کنسول PS5 اندازه بیش‌از حد بزرگ آن است که حتی لقب بزرگ‌ترین کنسول تاریخ را نیز به‌خود اختصاص داد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده