نویسنده: عارف حسین پور
// شنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۲

با وجود استقبال ضعیف بازیکنان، ویزرال نسخه‌ی پی‌سی Battlefield Hardline را رها نمی‌کند

استودیوی ویزرال گیمز اعلام کرد که با وجود استقبال ضعیف بازیکن‌ها از نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی Battlefield Hardline، حمایت از این نسخه را رها نخواهد کرد. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومجی همراه باشید.

در پادکست اخیر مجموعه‌ی Battlefield که از طریق توییچ منتشر می‌شود، زاک مامبک، تهیه‌کننده‌ی بخش چندنفره‌ی Battlefield Hardline اعلام کرد که آمار بازیکنان نسخه‌ی رایانه‌های شخصی این بازی بسیار ضعیف بوده و انتظارات ویزرال از این بابت برآورده نشده است. اما مامبک توضیح داد که مقایسه تعداد بازیکنان نسخه‌ی رایانه‌های شخصی Battlefield Hardline با بازی Battlefield 4 نمی‌تواند گویای همه چیز باشد، چون الکترونیک آرتز هرگز انتظار نداشت که Battlefield Hardline از نظر فروش، به خوبی شماره‌ی چهارم مجموعه ظاهر شود. او گفت:

هیچ‌کس نگفته است که ما انتظار یک نیروی قدرتمند شبیه BF4 را داشتیم. این اولین بازی Battlefield ما بود. اولین تیراندازی چندنفره‌ی بزرگی که ساختیم. کمپانی از جایگاه کنونی بازی ما بسیار راضی است. ما تحقیقات و بررسی‌های زیادی را روی بازار انجام دادیم. ما متوجه شدیم که با ساخت این بازی بخشی از بازیکنان Battlefield را از دست دادیم؛ بازیکنانی که می‌گویند «هی، بچه‌ها، هیچ چیز علیه شما وجود ندارد، جز اینکه ما در ارتش هستیم. ما بازی نظامی را انجام می‌دهیم». این بخش از بازیکنان به هر دلیلی بیشتر روی رایانه‌های شخصی هستند. افرادی که شبیه‌ساز جنگ و ویزگی‌های نظامی را دوست دارند.‌ انتظارها رسیدن به آمار BF4 نبود؛ انتظارها دستیابی به یک آمار خوب بود. به من اعتماد کنید؛ ما هر روز درباره‌ی این موضوع فکر می‌کنیم. راحت‌ترین راه‌حل برای ما رها کردن این پلتفرم است، ولی ما نمی‌خواهیم این کار را انجام دهیم.

مامبک همچنین گفت که نسخه‌های کنسولی Battlefield Hardline عملکرد بسیار خوبی داشتند. هفته‌ی گذشته بود که الکترونیک آرتز اعلام کرد حدود ۸۰ درصد از فروش بازی متعلق به کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان است.

battlefield hardline

اما ویزرال چگونه می‌تواند بازیکن‌ها را به نسخه‌ی رایانه‌های شخصی Battlefield Hardline جذب کند؟

مامبک توضیح داد که قرار است به زودی آپدیتی برای این بازی منتشر شود و ویژگی‌های بخش چندنفره را ارتقا دهد. این مسئله می‌تواند باعث شود که بعضی از بازیکنان به تجربه‌ی بازی ترغیب شوند. اما برای آینده، مامبک امیدوار است که ویزرال و اوریجین با همکاری یکدیگر Battlefield Hardline را به صورت رایگان در بخش Game Time منتشر کنند؛ این بخش یک شیوه‌ی تبلیغاتی جدید است که به بازیکن‌ها اجازه می‌دهد تا برای مدت چند ساعت بتوانند گیم‌پلی بازی‌‌های اوریجین را به طور رایگان تجربه کنند.

علاوه بر این، مامبک تاکید کرد که ویزرال باید به بازخوردهای بازیکنان نسخه‌ی رایانه‌های شخصی توجه ویژه‌ای داشته باشد و بر اساس خواسته‌های آنان تغییرات لازم را در بازی به وجود آورد.

الکترونیک آرتز هنوز آمار رسمی از میزان فروش بازی Battlefield Hardline اعلام نکرده است، اما اندرو ویلسون، مدیرعامل این شرکت، به تازگی اعلام کرد که فروش این بازی بسیار راضی کننده بوده است. او گفت:

ما از میزان فروش بازی تا به امروز بسیار خوشحالیم و مهمتر از آن، خوشحالیم که بازیکنان جدیدی را به دنیای Battlefield جذب کرده‌ایم.

Battlefield Hardline در تاریخ ۲۶ اسفند ۹۳ برای رایانه‌های شخصی ویندوزی، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 منتشر شد. این بازی با چهار هفته‌ی متوالی صدرنشینی در جدول فروش هفتگی انگلستان، در بین عناوین سال ۲۰۱۵ رکورددار محسوب می‌شود.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده