// دوشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۷

فعلا فقط نسخه فیزیکی بازی The Last Guardian با نرخ ۶۰ فریم روی PS5 اجرا می‌شود

با توجه به اطلاعات منتشر‌شده، بازی The Last Guardian فعلا فقط در حالی روی پلی استیشن 5 با نرخ ۶۰ فریم اجرا می‌شود که نسخه فیزیکی و پچ‌نشده آن را داشته باشید.

بازی The Last Guardian که از سال ۲۰۰۷ در دست ساخت بود برای اولین‌بار بازی در نمایشگاه E3 سال ۲۰۰۹ به نمایش درآمد و پس از تغییرات بسیار این بازی در سال۲۰۱۶ برای پلی استیشن ۴ منتشر شد. به‌تازگی مشخص شده است که این بازی فقط با شرط داشتن دیسک فیزیکی آن می‌تواند با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه روی پلی استیشن ۵ اجرا شود.

بازی The Last Guardian، ساخته فومیتو اودا (Fumito Ueda)، روی پلی استیشن ۴ مشکلات فنی دارد و فریم ریت بازی در بعضی نقاط بسیار پایین می‌آید. تنها راه اجرای بازی با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه منظم این است که بازی را روی پلی استیشن ۴ پرو به‌صورت 1080p اجرا کنید. بازی The Last Guardian روی پلی استیشن ۴ معمولی تنها با دویدن در مناطق خالی با نرخ فریم ریت ۲۰ تا ۳۰ فریم در ثانیه و با Stutter بیش از ۱۱۰ms اجرا می‌شود.

به‌تازگی با عرضه نسل جدید کنسول‌های بازی، دارندگان پلی استیشن ۵ اکنون می‌توانند بازی The Last Guardian را ازطریق قابلیت Backward Compatibility آزمایش کنند و خوشبختانه بازی با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه اجرا می‌شود اما اینکار فقط در صورت داشتن دیسک بازی امکان‌پذیر است. این موضوع توسط کانال یوتیوب NX Gamer و ازطریق این ویدیو اعلام شد و همچنین این موضوع توسط Digital Foundry آزمایش و تأیید شد. 

 جان لینمن (John Linneman) از Digital Foundry در این‌باره بیان کرد که بازی The Last Guardian بدون محدودیتی برای فریم ریت منتشر شد اما مشکلاتی در زمینه پایداری داشت. در نتیجه اولین پچ بازی قابلیت HDR و محدود کننده ۳۰ فریم در ثانیه را به این بازی اضافه کرد. بنابراین بازی کردن یک نسخه فیزیکی پچ نشده به شما این امکان را می‌دهد تا به سرعت ۶۰  فریم در ثانیه برسید زیرا بدون محدودیتی برای فریم ریت بازی می‌کنید. اگر شما بازی را دانلود کرده‌ باشید، این نسخه از بازی شما پچ شده و محدودیت فریم ریت برای آن فعال است.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده