نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۴

مایکروسافت ظاهرا به دنبال خرید چند استودیوی ژاپنی است

به گزارش نشریه بلومبرگ، چند شرکت بازی‌سازی ژاپنی مذاکرات خود با مایکروسافت را به منظور ملحق شدن به مجموعه استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس تأیید کرده‌اند.

درحالی که هنوز زمان زیادی از اعلام خبر خرید استودیوهای بازی‌سازی بتسدا توسط مایکروسافت نمی‌گذرد، به نظر می‌رسد که این شرکت همچنان درحال مذاکره برای اضافه کردن چند استودیو جدید ژاپنی به مجموعه استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس است. به گزارش نشریه بلومبرگ، «چند شرکت توسعه‌دهنده بازی‌های ویدیویی در ژاپن با مقیاس و اندازه‌های مختلف، تأیید کردند که مایکروسافت نسبت به خرید امتیاز تجارت آن‌ها اقدام کرده است.» لازم به ذکر است که این شرکت‌ها ترجیح دادند که نام آن‌ها منتشر نشود.

فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس نیز از سال گذشته مرتب به تمایل مایکروسافت برای اضافه کردن یک استودیوی آسیایی به تیم خود اشاره می‌کرد. او همچنین به‌طور ویژه یک استودیوی ژاپنی را برای این منظور مناسب می‌دانست.

جا دارد به این نکته توجه داشته باشیم که در حال حاضر وضعیت مایکروسافت در بازار ژاپن باورنکردنی است. براساس گزارش Famitsu، تنها ۰.۱ درصد از کنسول‌هایی که طی یک سال گذشته در این کشور به فروش رفته به خانواده ایکس باکس وان اختصاص داشته است. اما انتظار می‌رود که ایکس باکس سری اس و سرویس اشتراک ایکس باکس گیم پس موجب بهبود وضعیت مایکروسافت در سومین بازار فروش بزرگ بازی‌های ویدیویی در جهان شود. لذا به نظر می‌رسد که این شرکت در نظر دارد تا با خرید یک استودیوی بزرگ ژاپنی همچون Platinum Games، به بهبود شرایط خود در بازار این کشور کمک کند.

استودیو های بازی سازی مایکروسافت

آتسوشی اینایا رئیس استودیوی پلاتینیوم گیمز در مصاحبه اخیر خود شایعات خرید این شرکت توسط مایکروسافت را فعلاً رد کرده است. اما باید دید که در آینده چه اخباری در این خصوص منتشر خواهد شد. ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت نیز اعلام کرده بود که باوجود تصاحب شرکت‌های بزرگی همچون بتسدا، تعداد استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس همچنان به روند رو به رشد خود ادامه خواهند داد. درحال حاضر تعداد تیم‌های فعال در مجموعه Xbox Game Studios به ۲۳ استودیو مختلف می‌رسد.

بلومبرگ در جمع‌بندی گزارش خود نوشته که باوجود مقیاس بزرگتر بازار فروش کشورهای چین و ایالات متحده در مقایسه با ژاپن، سرانه خرید و هزینه کاربران ژاپنی در بازی‌های ویدیوی رتبه اول را در جهان را دارد. این موضوع باعث شده تا مایکروسافت با وجود تصاحب شرکت‌هایی مانند Mojang، دابل فایل پروداکشن، inXile Entertainment و آبسیدین هنوز نسبت به خرید استودیوهای ژاپنی تمایل داشته باشد.


منبع pcgamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده