نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۰

اولین نگاه به بخش طراحی شخصیت و Photo Mode بازی Demon's Souls

به نظر می‌رسد بازسازی Demon's Souls روی پلی استیشن 5 بهترین بخش طراحی شخصیت را بین تمامی بازی‌های این مجموعه داشته باشد.

استودیو بلوپوینت گیمز (Bluepoint Games) که در این سال‌ها سخت مشغول کار روی بازسازی بازی دیمنز سولز (Demon's Souls) بوده، از خیلی جهات سعی کرده به اثر اصلی وفادار بماند و با وجود ارتقای ویژگی‌هایی مثل گرافیک و تغییراتی در موسیقی آن، به خیلی موارد هم دست نزده تا حس و حال بازی اصلی حفظ شود. ولی دراین‌میان آن‌ها تلاش فراوانی برای تدارک دو ویژگی متفاوت بازی به خرج داده‌اند که عبارت‌اند از بخش طراحی شخصیت و همین‌طور Photo Mode؛ بخش‌هایی که به‌تازگی اطلاعاتی در مورد آن‌ها منتشر شده است.

طراحی شخصیت در بازی Demon

طراحی شخصیت در بازی‌های ویدیویی باعث نزدیک‌تر شدن مخاطب به کاراکتر درون بازی می‌شود و در دیمنز سولز هم این قضیه بی‌تأثیر نخواهد بود. در این بازی قرار نیست لزوماً کنترل یک شخصیت خیلی قوی‌هیکل و عظیم یا کاراکتری خداگونه را برعهده بگیریم، بلکه با انسانی طرف هستیم که بسیار آسیب‌پذیر محسوب می‌شود و بارها درون بازی خواهد مُرد. بنابراین طراحی چنین شخصیتی به‌دست خود بازیکن باعث می‌شود احساس نزدیک‌تری نسبت به او داشته باشد و در ماجراجویی‌های بازی بیش‌ازپیش با ترس‌ها و چالش‌های این شخصیت روبه‌رو شود؛ شخصیتی که هر بار مردن او باعث ناراحتی بازیکن خواهد شد و مخاطب را بیشتر از قبل با حس انتقام همراه می‌کند و هر پیروزی در قالب این شخصیت هم حسی لذت‌بخش با خود به همراه خواهد داشت.

طراحی شخصیت در بازی دیمنز سولز

بخش طراحی شخصیت بازسازی دیمنز سولز به دوست‌داران بازی اجازه‌ی خلق شخصیت‌هایی با ۱۶ میلیون ترکیب مختلف را می‌دهد؛ بخشی که در نسخه‌ی پلی استیشن 5 به مراتب وسیع‌تر از نسخه‌ی پلی استیشن 3 خواهد بود. چنین آزادی عمل بالایی باعث می‌شود هرکسی بتواند قهرمان دلخواهش را طراحی و شکل و شمایل واقعی خود را درون بازی پیاده‌سازی کند یا به‌سراغ طراحی شخصیت‌هایی عجیب و جالب برود.

هرچند بازی دیمنز سولز در نگاه اول یک اثر اکشن نقش‌آفرینی تک‌نفره محسوب می‌شود، ولی دنیای آن حالتی ترکیبی با دنیای سایر بازیکن‌ها دارد و به‌همین دلیل طراحی شخصیت در آن اهمیت بالایی خواهد داشت؛ شخصیتی که می‌توانید آن‌را به دوستان و همراهان خود نشان دهید و در همکاری‌های تیمی یا مبارزه با سایر بازیکن‌ها در حالت چندنفره که تا ۶ بازیکن را پوشش می‌دهد، تفاوت‌های زیادی را بین چهره‌ی افراد مختلف شاهد باشید.

بخش Photo Mode در بازی Demon

بلوپوینت برای هرچه کامل‌تر شدن بازی، Photo Mode یا همان بخش عکاسی را هم برای آن در نظر گرفته که می‌توان لحظات جذاب، پیروزی‌ها و البته شکست‌ها را به زیبایی در آن ثبت کرد یا درکنار دوستان عکس یادگاری گرفت. این بخش ویژگی‌های متنوعی دارد و برای مثال می‌توان کلاهخود و سلاح شخصیت‌ها را در آن به‌طور موقت حذف کرد یا خود شخصیت‌ها را نیز از تصویر خارج کرد تا منظره‌ای زیبا و تماشایی بدون حضور هیچ انسانی شکل بگیرد. همچنین حالت‌ها و ژست‌های مختلفی برای قهرمانان بازی در نظر گرفته شده و می‌توان به‌سراغ سلفی گرفتن هم رفت. موارد دیگری مثل تغییر زاویه‌ی دوربین، زوم کردن، اضافه کردن افکت Film Grain و محو کردن شخصیت دوستان هم برای این بخش در نظر گرفته شده است.

همچنین می‌توان از حالت‌های تصویری خاص Photo Mode درون خود بازی و گیم‌پلی نیز بهره برد و یکی از این حالت‌ها برای هرچه نزدیک‌تر کردن بازسازی دیمنز سولز به نسخه‌ی پلی استیشن 3 طراحی شده است؛ به‌طوری‌که با تنظیم کنتراست، میزان روشنایی و حالت رنگ‌بندی خاصی که دارد، یاد و خاطره‌ی نسخه‌ی اصلی را زنده خواهد کرد تا طرفداران این بازی کلاسیک با همان حال و هوای هنری قبلی از آن لذت ببرند.

بازی دیمنز سولز در تاریخ ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) توسط شرکت سونی برای پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده