// یکشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۹

بررسی بازی Yakuza: Like A Dragon از دید سایت‌های معتبر دنیا

چندی پیش میانگین امتیازات بازی Yakuza: Like A Dragon در دسترس قرار گرفت و جدیدترین نسخه یاکوزا با قهرمان تازه خود توانسته است تجربه خوبی را ارائه دهد.

پس از معرفی بازی Yakuza: Like A Dragon، خیلی از کاربران فکر می‌کردند که یاکوزا بدون کازوما کریو معنی نخواهند داشت. ازاین‌رو دغدغه‌های مختلفی داشتند که شاید این نسخه نتواند موفقیت‌های قبل را کسب کند. در ادامه و عرضه شدن تریلرهای بازی، مشخص شد که Like A Dragon دارای نبردهای نوبتی است و از یک بازی با اکشن سرعتی و Beat 'em Up به یک نقش آفرینی شرقی تبدیل شده است. 

سیستم نبردهای بازی به‌گونه‌ای است که بازیکنان باید تیم چهار نفره‌ی خود را تشکیل داده و مشغول تجربه‌ی بازی شوند. همچنین هرشخصیت مهارت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد. ازاین‌رو چینش آن‌ها در تیم باتوجه‌به شیوه‌ی بازی کردن خودتان موردی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. از نظر داستانی هم Ryu Ga Gotoku، استودیو داخلی سگا و سازنده مجموعه یاکوزا، از یک قهرمان جدید به نام ایچیبان کاسوگا استفاده کرده است. شخصی که قرار است کاربران را وارد ماجراجویی تازه‌ای کند.

Yakuza: Like A Dragon در تاریخ ۲۰ آبان ماه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و بعد از ظهر امروز میانگین نمرات آن در دسترس کاربران قرار گرفت. در ادامه نگاهی به نظرات بعضی از منتقدان Yakuza: Like A Dragon خواهیم انداخت. همچنین شما کاربران هم می‌توانید نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

Yakuza: Like A Dragon

  • سازنده: استودیو Ryu Ga Gotoku
  • ناشر: سگا
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس
  • سبک: نقش آفرینی شرقی

ایچیبان در حال ضربه زدن به سر در Yakuza Like A Dragon

زومجی: ۸۵ از ۱۰۰

شرکت سگا با انتخاب یک پروتاگونیست جدید برای Yakuza: Like A Dragon و همچنین ایجاد تغییراتی در سیستم مبارزات، مجموعه یاکوزا را در مسیر تازه‌ای قرار داده است؛ مسیری که در حال حاضر موانعی را سر راه مجموعه قرار داده است. داستان بازی، برگ برنده‌ی Yakuza: Like A Dragon به حساب می‌آید و شخصیت‌پردازی بسیار خوب کاراکترهای مثبت و منفی جدید درکنار روایت داستانی بسیار خوب بازی، سبب شده تا Like A Dragon بتواند داستانی غم‌انگیز، تاریک و در عین حال طنزآلود را ارائه کند. سیستم مبارزات نوبتی درکنار طراحی منحصربه‌فرد هر شخصیت، باعث شده تا شاهد مهارت‌های متنوع و کاربردی باشیم، اما طراحی نامناسب «شغل‌ها» انتخاب‌های بازیکن برای تنوع بخشیدن بیشتر به هر کاراکتر را بسیار محدود کرده است و دوربین بازی به هنگام مبارزه در بعضی از محیط‌های بسته و کوچک، می‌تواند اذیت کننده ظاهر شود. بااین‌حال، وجود موسیقی‌های با کیفیت و میان‌پرده‌های سینمایی جذاب، از دیگر ویژگی‌هایی هستند که Yakuza: Like A Dragon را با وجود یک سری از مشکلات، به یکی از بهترین نسخه‌های یاکوزا تبدیل کرده است.

TheGamer: نمره ۱۰۰ از ۱۰۰

Yakuza: Like A Dragon یک نقطه عطف برای این سبک به حساب می‌آید. شاید بهترین بازی از سبک نقش‌آفرینی شرقی باشد که روی ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 عرضه شده است. اگر این نقطه‌ای است که بازی‌های Jrpg کار خود را برای نسل آینده شروع می‌کنند، شاهد بازی‌های هیجان‌انگیزی خواهیم بود.

گیمزرادار: ۹۰ از ۱۰۰

Yakuza: Like a Dragon به‌صورت هیجان‌انگیزی سیستم مبارزات بازی را به نقش آفرینی و نبردهای نوبتی تغییر داده است؛ سیستمی که حسابی عالی طراحی شده و از شخصیت‌های دوست داشتنی در آن استفاده شده است که مدام از داستان اصلی به مأموریت‌های معنادار فرعی نقل مکان می‌کنند. 

گیم اسپات: ۹۰ از ۱۰۰

اعضای سازنده Yakuza: Like a Dragon باعث شده تا نبردها و مبارزات درگیر کننده، طنز پوچ و داستان دراماتیک بازی خود را حسابی نمایان کنند.

آی‌جی‌ان: ۷۰ از ۱۰۰

Yakuza: Like A Dragon قدم‌های بزرگی در این مجموعه برداشته است، اما در بعضی از موارد و ارائه تعادل در بازی، غفلت کرده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده