نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۶

درآمد خالص Pokemon GO در سال جاری از ۱ میلیارد دلار عبور کرد

براساس اعلام گروه آنالیز و تحقیق حسگر تاور، میزان درآمدزایی سالانه بازی موبایلی Pokemon GO برای اولین‌بار از مرز ۱ میلیارد دلار عبور کرده است.

درحالی که به نظر می‌رسید بازی Pokemon GO با دوران اوج عملکرد خود در تابستان ۲۰۱۶ فاصله گرفته باشد، اما ظاهراً Niantic AR همچنان با قدرت به راه خود ادامه می‌دهد. این شرکت در سال جاری میلادی با دوبرابر کردن ویژگی‌ها و رویدادهای جدید بازی کمک زیادی به کسب این دستاورد داشته و نمودار پیشرفت پوکمون گو را همچنان صعودی نگه داشته است. از جمله این موارد می‌توان به سبک جدید رویدادهای Go Fest موسوم به Mega Evolutions و معرفی کاراکترهای Jessie و James که به خوبی مورد استقبال طرفداران قرار گرفته اشاره کرد.

حالا وبسایت آنالیز و تحلیل Sensor Tower با تخمین درآمد خالص شرکت از قسمت‌های مختلف این بازی، اعلام کرده که Pokemon GO تنها در سال ۲۰۲۰ موفق به ثبت رقم ۱ میلیارد دلاری برای ناشران این بازی شده است. این اولین باری است که میزان درآمدزایی سالانه این بازی از زمان انتشار خود، از مرز میلیارد دلار عبور می‌کند. این در حالی است که هنوز دو ماه تا پایان سال ۲۰۲۰ زمان باقی مانده است.

نمودار درآمدهای بازی Pokemon GO  در چهار سال اخیر

براساس گزارش تحلیلگران، صعود یکباره نمودار درآمدزایی این بازی همانند بسیاری از موارد دیگر تا حد زیادی تحت تأثیر شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا بوده است. بازیکنان نیز همچون توسعه‌دهندگان استودیو Niantic مجبور شدند تا با وضع قوانین محدود کننده و قرنطینه خانگی، خود را با شرایط جدید وفق داده و با صرف هزینه‌های بیشتر عقب ماندن خود در بازی را جبران کنند.

از طرفی توسعه‌دهندگان استودیوی نیانتیک نیز کمک زیادی به بالا بردن آمار مبالغ پرداختی بازیکنان کرده‌اند. معرفی روش جدید شرکت در مسابقات Raid و امکان تجربه بازی از راه دور، به بازیکنان اجازه می‌داد تا از خانه‌های خود در حملات شرکت کنند. البته این کار مستلزم پرداخت هزینه ۱.۵ دلاری برای هر سه نفر بوده و در مجموع کمک زیادی به افزایش درامدهای درون برنامه‌ای بازی کرده است.

Pokemon GO Fest نیز جزء قسمت‌هایی است که احتمالاً نقش مهمی را در این موفقیت ایفا کرده است. درحالی که در شرایط عادی، بازیکنان در لوکیشن‌های مشخص و مبتنی بر دنیای واقعی به همدیگر می‌رسیدند، امسال امکان انجام چنین کاری وجود نداشته و Niantic تصمیم گرفته تا در یک اقدام هوشمندانه، ایده‌ی لوکیشن واحد در بازی را کنار گذاشته و آن به یک رویداد جهانی تبدیل کند. یعنی بازیکنان از سرتاسر جهان می‌توانند با پرداخت یک هزینه مشخص، در این رویدادها شرکت کنند. لذا طبیعتاً حجم درآمدهای بازی نیز به مراتب افزایش خواهد یافت.

لوگو بازی Pokemon GO با پس زمینه دلار

Sensor Tower تخمین زده که پوکمون گو از زمان انتشار در چهار سال پیش، حدود ۴.۲ میلیارد دلار برای این شرکت درآمدزایی کرده که ایالات متحده آمریکا نیز بیشترین سهم را در این آمار داشته است. دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید، محبوب‌ترین پلتفرم مورد استفاده در میان کاربران بوده و ۲.۲ میلیارد دلار از این مبلغ را به خود اختصاص داده است. این میزان برای اپ استور اپل به ۱.۹ میلیارد دلار می‌رسد.

در شرایطی که میزان درآمدزایی بازی Pokemon GO امسال هم آمار فوق‌العاده‌ای را به ثبت رسانده، هنوز هم به‌عنوان سومین بازی موبایلی پرطرفدار بعد از PUBG Mobile و Honor of Kings معرفی شده است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده