اکتیویژن بلیزارد در سه ماه ۱.۲ میلیارد از خریدهای درون برنامهای به دست آورد
از مدتها پیش شرکت اکتیویژن بلیزارد حداقل از نظر مالی سلطان بلامنازع صنعت بازیهایی ویدیویی بوده است. آنها قدیمیترین و سودآورترین مجموعه بازیها را در اختیار دارند و اگر بهسراغ انتشار مجموعهی جدیدی نیز نروند، همچنان یکی از قدرتمندترین شرکتها در این زمینه بهشمار میآیند. حالا در میان تازهترین اخبار بازی مطلع شدیم که اکتیویژن بلیزارد پول زیادی را در بازهی زمانی ژوئیه تا سپتامبر ۲۰۲۰ (تیر تا اوایل مهر) ازطریق خریدهای درون برنامهای به جیب زده است.
براساس گزارش گیماسپات، گزارش مالی اخیر شرکت اکتیویژن بلیزارد درآمد ۱.۲ میلیارد دلاری آنها در طول سه ماه را نشان میدهد که واقعاْ شگفتانگیز است. با اینکه خریدهای درون برنامهای همیشه منبع درآمد بزرگی برای شرکت اکتیویژن بلیزارد بوده است، اما این میزان سودآوری برای آنها نیز واقعاً قابلتوجه و چشمگیر است؛ چرا که با افزایش ۶۹ درصدی نسبت به دورهی مشابه سال قبل همراه بوده است و این موردی نیست که به وفور شاهد آن باشیم.
کسب این میزان درآمد میتواند دلایل متعددی داشته باشد و در رأس همهی آنها شیوع ویروس کرونا قرار میگیرد که تا حد زیادی بر هزینهکَرد مردم تأثیر میگذارد. بااینحال پیشرفت ۶۹ درصدی درآمد اکتیویژن بلیزارد موردی است که باید مورد بررسی قرار گیرد. متأسفانه میزان درآمد هر یک از بازیهای آنها بهشکل جداگانه مشخص نیست و نمیدانیم که سهم بازیهای بسیار محبوب Call of Duty Warzone و Candy Crush از آن چه قدر بوده است. تنها موردی که بهطور قطع از آن اطمینان داریم، عملکرد بسیار عالی اکتیویژن بلیزارد در بازهی زمانی ژوئیه تا سپتامبر سال ۲۰۲۰ است.