نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۱

ویژگی‌های جدید بازی Fortnite روی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/اس اعلام شد

اپیک گیمز برای نسخه‌های نسل بعد بازی فورتنایت که هم‌زمان با عرضه‌ی کنسول‌های جدید منتشر می‌شود، به‌سراغ ویژگی‌های جالبی رفته است.

زمان زیادی تا عرضه کنسول‌های نسل بعد باقی‌نمانده و یکی از اولین آثار عرضه‌شده برای آن‌ها، بازی فورتنایت (Fortnite) اثر محبوب شرکت اپیک گیمز (Epic Games) خواهد بود؛ بازی‌ای که قرار است با بهبودهای فراوان و تغییرات بزرگ برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس منتشر شود.

اولین نکته در مورد نسخه‌ی نسل بعد بازی فورتنایت، به کوچ کردن آسان علاقمندان آن مربوط می‌شود و آن‌ها اگر پیش از این از مخاطبان بازی بوده‌اند، می‌توانند به‌راحتی به کار خود روی کنسول‌های جدید ادامه دهند و پیشرفت‌های خود را این‌بار با عطر و طعمی بهتر از همیشه دنبال کنند و با همان مواردی که به‌دست آورده یا خریداری کرده بودند، به ادامه‌ی بازی بپردازند.

دارندگان کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس تنها کافی است پروفایل خود را از ایکس باکس وان به کنسول جدید منتقل کنند و با دانلود نسخه‌ی نسل بعد از آن لذت ببرند. خریداران پلی استیشن 5 هم بعد از دانلود کردن بازی از روی فروشگاه پلی استیشن می‌توانند با اکانت اپیک یا اکانت مربوط‌به شبکه‌ی پلی استیشن خود به سراغ بازی بروند.

قابلیت کراس‌پلی نیز مثل گذشته در دسترس همه خواهد بود و می‌توان با دیگران روی سایر کنسول‌ها به انجام بازی پرداخت. همچنین تمام مخاطبان بازی روی همه‌ی پلتفرم‌ها از تاریخ ۴ نوامبر (۱۴ آبان) به‌طور رایگان به کلنگ کلاسیک این بازی دسترسی خواهند داشت؛ کلنگی تحت‌عنوان Throwback Axe Pickaxe که در فصل اول فورتنایت حضور داشت و اکنون تا تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ (۲۶ دی‌ماه) در اختیار همه خواهد بود.

در ادامه بد نیست سری بزنیم به ویژگی‌های نسخه‌های نسل بعد بازی که بعضی از آن‌ها روی تمام پلتفرم‌های سونی و مایکروسافت به چشم می‌خورند و بعضی دیگر نیز در انحصار پلی استیشن 5 هستند:

رزولوشن 4K و نرخ فریم ۶۰: قدرت بالای کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس به اپیک گیمز اجازه می‌دهد به‌سراغ ارائه‌ی تجربه‌ی 4K/60fps روی این دو کنسول برود تا لذتی بیش‌از گذشته نصیب علاقمندان آن‌ها شود. کنسول ایکس باکس سری اس نیز هرچند از نرخ فریم ۶۰ پشتیبانی می‌کند، ولی رزولوشن آن 1080p خواهد بود.

فیزیک و جلوه‌های بصری بهتر از قبل: ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 دنیایی پویاتر از گذشته را در اختیار بازیکن‌ها قرار می‌دهند که چمن‌ها و درختان آن نسبت به انفجارها واکنش نشان داده و مواردی مثل دود و آب نیز با افکت‌هایی جذاب‌تر از قبل همراه هستند و درعین‌حال سیستم جدید طوفان و افکت‌های ابری زیبایی را نیز در این نسخه‌ها شاهد خواهیم بود. نسخه‌ی ایکس باکس سری اس نیز از بیشتر این ویژگی‌ها پشتیبانی می‌کند.

سه کاراکتر فورتنایت در حال نگاه کردن به محیط‌های بازی

بارگذاری سریع‌تر: باز هم یک بازی نسل بعد و اشاره به قابلیت‌های SSD برای بارگذاری سریع‌تر که نه‌تنها زمان کمتری از مخاطبان را صرف انتظار برای ورود به مسابقات خواهد کرد، بلکه بارگذاری بافت‌ها (تکسچرها) را نیز بهبود می‌بخشد.

حالت چندتصویری (Split Screen) بهتر از گذشته: تمام کنسول‌های نسل بعد در این حالت بازی را به‌طور 60fps اجرا می‌کنند.

اما نسخه‌ی پلی استیشن 5 فورتنایت دو ویژگی دیگر را نیز در اختیار دارندگان کنسول سونی قرار می‌دهد:

پشتیبانی از قابلیت بازخورد لمسی دوال سنس (DualSense): کنترلر جدید پلی استیشن 5 به‌لطف قابلیت بازخورد لمسی، حس و حالی متفاوت را به همراه خواهد داشت و استفاده از هرکدام از سلاح‌ها با کمک ویژگی‌های جالب این کنترلر، لذتی متفاوت در خود دارد و برای مثال بین کار کردن با Suppressed SMG و Bolt-Action Sniper Rifle تفاوت زیادی احساس می‌شود و تیراندازی با سلاح‌های دوربرد هم لذت دیگری خواهد داشت.

قابلیت انتخاب حالت دلخواه از داخل منوی پلی استیشن 5: ویژگی جدید کنسول سونی به‌نام فعالیت‌ها (Activities) به مخاطبان بازی این اجازه را می‌دهد که حتی پیش‌از ورود به داخل بازی، حالت موردنظر خود را در مبارزات بتل رویال انتخاب کنند و از همان منوی اصلی پلی استیشن 5 و بدون نیاز به پشت‌سر گذاشتن منوها و گزینه‌های بیشتر داخل خود بازی، وارد بخش‌های تکی، دوتایی یا تیمی فورتنایت شوند.

بازی فورتنایت در همان روز اول عرضه‌ی کنسول‌های جدید منتشر می‌شود. یعنی روز ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) برای ایکس باکس سری ایکس/اس و روز ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) برای پلی استیشن 5؛ بازی‌ای که اپیک گیمز برای ادامه‌ی محبوبیت آن روی پلتفرم‌های نسل جدید حساب ویژه‌ای باز کرده است.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده