// سه شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۸

کنسول پلی استیشن 5 به‌اندازه‌ای که فکر می‌کنید سنگین نیست

جف کیلی طی ویدیویی کوتاه که امروز در حساب توییتر خود به‌اشتراک گذاشته است، نظرات اولیه خود را درباره‌ی ظاهر کنسول پلی استیشن 5 بیان می‌کند و به این نکته اشاره می‌کند که این کنسول سبک‌تر از چیزی است که مردم قبلا فکر می‌کردند.

سونی هفته‌ی پیش تعدادی پلی استیشن 5 و لوازم جانبی مختلفی از آن را به رسانه‌های غربی و افراد بانفوذ شبکه‌های اجتماعی داده است و حالا آن‌ها به‌تازگی نظرات خود را راجع‌به جنبه‎‌‌های مختلف این کنسول نسل بعدی در فضای مجازی به‌اشتراک گذاشته‌اند. درحال‌حاضر به‌نظر می‌رسد تنها جزئیاتی که این افراد اجازه دارند درباره‌ی آن‌ها نظر دهند، کنترلر دوال‌سنس، بازی Astro’s Playroom و ظاهر کنسول در حالت خاموش است. درمیان نظراتی که این افراد و خبرگزاری‌ها با مردم به‌اشتراک می‌گذارند، ممکن است به یک نکته‌ی بسیار مهم توجه زیادی نشود و آن این است که وزن نسخه‌ی دیسک‌خور پلی استیشن 5 به آن اندازه‌ای که ممکن است در تصویر به‌نظر برسد، سنگین نیست. درواقع اگر بخواهیم وزن خالص کنسول‌های نسل بعدی سونی و مایکروسافت را با یکدیگر مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که این‌دو تقریبا هم‌وزن هستند.

امروز از راس ساعت ۷ صبح به‌وقت مرکز آمریکا (۳:۳۰ بعدازظهر به‌وقت ایران) رسانه‌ها و افراد دیگر اجازه پیدا کردند تا نظرات خود را درباره‌ی کنسول پلی استیشن 5 در فضای مجازی منتشر کنند. جف کیلی هم که یکی از این افراد بود، ویدیویی کوتاه از خود درحال به‌دست داشتن کنسول نسل بعدی سونی به‌اشتراک گذاشت. در قسمتی از این ویدیو، خالق مراسم گیم‌ آواردز به این نکته اشاره می‌کند که بااینکه این کنسول اندازه‌ی بزرگی دارد، ولی «درواقع به آن سنگینی‌ای که مردم فکر می‌کنند نیست.» کیلی وزن هر دو کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 را روی یک وزنه می‌سنجد. نتیجه این است که کنسول پلی استیشن 5 وزنی معادل ۴.۴۹ کیلوگرم دارد، درحالی‌که ایکس باکس سری ایکس ۴.۳۵ کیلوگرم است.

او همچنین توضیح می‌دهد که بیشتر وزن پلی استیشن 5 در بخش پایینی کنسول، یعنی جایی که دیسک درایو قرار دارد حس می‌شود. او سپس اینگونه استنباط می‌کند که نسخه‌ی دیجیتالی این کنسول قطعا سبک‌تر از نسخه دیسک‌دار خواهد بود. درنهایت کیلی اضافه می‌کند که قسمت بالایی کنسول وزن و حجم کمتری دارد.

شما می‌توانید این ویدیوی کوتاه از جف کیلی را که امروز در توییتر خود منتشر کرده، در زیر تماشا کنید (صحبت او درباره‌ی وزن کنسول از کمی قبل‌تر از ۶۰ ثانیه شروع می‌شود):

دانلود ویدیو از آپارات

از آنجایی که درحال‌حاضر رسانه‌ها و اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی به انتشار یک ویدیوی جعبه‌گشایی و ارائه‌ی توضیحاتی مختصر درباره‌ی کنسول‌ نسل بعدی سونی بسنده می‌کنند، باید تا روزهای آینده صبر کنیم تا اطلاعات و جزئیات بیشتری از پلی استیشن 5 به‌اشتراک گذاشته شود.

کنسول پلی استیشن 5 در تاریخ ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) در آمریکا، ژاپن، استرالیا، کانادا، مکزیک، نیوزلند و کره‌جنوبی عرضه خواهد شد و اهالی کشورهای اروپایی، خاورمیانه، آسیا، آمریکای جنوبی و آفریقای جنوبی این کنسول مورد انتظار را یک هفته بعد در تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۹ آبان) دریافت خواهند کرد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی وزن کنسول پلی استیشن 5 چیست؟ آیا قبلا فکر می‌کردید که قرار است بیش‌از‌حد سنگین باشد؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.    


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده