نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۳

دوربین HD پلی استیشن 5 با هدست PSVR سازگاری ندارد

براساس تأیید رسمی سونی در وبسایت رسمی این شرکت، دوربین HD پلی استیشن 5 برای کاربردهای مرتبط با هدست واقعیت مجازی PSVR طراحی نشده و با آن سازگاری ندارد.

سونی در تلاش است تا بین پلی استیشن 5 و نسل گذشته کنسول‌های خود یک تمایز مشخص و واضح قائل شود و حالا به نظر می‌رسد که این موضوع حتی شامل لوازم جانبی این کنسول‌ها نیز می‌شوند. یکی از مواردی که قبلاً در این راستا اعلام شده بود، عدم امکان استفاده از کنترلرهای پلی استیشن 4 برای تجربه بازی‌های PS5 بود که حالا به نظر می‌رسد برخی از لوازم مربوط‌به واقعیت مجازی نیز شامل آن می‌شوند. باوجود اینکه پلی استیشن 5 از هدست واقعیت مجازی PSVR پشتیبانی خواهد کرد، دوربین HD ویژه این کنسول با پلی استیشن VR سازگاری ندارد.

به‌تازگی جزئیات جدیدی از نحوه اتصال و پشتیبانی از هدست PSVR به پلی استیشن 5 منتشر شده که براساس آن، دوربین HD این کنسول که به یک لنز دوگانه مجهز بوده و با قیمت شصت دلار عرضه می‌شود، قابلیت اتصال به هدست واقعیت مجازی سونی را نخواهد داشت. ظاهراً این دوربین تنها به منظور ضبط ویدیو و استریم آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای استفاده از PSVR روی این کنسول باید از همان دوربین PS Camera و آداپتور مخصوص آن که روی PS4 نیز استفاده می‌شد، استفاده کنید.

دوربین PS Camera

بنابراین همانطور قبلاً هم تأیید شده بود، دوربین پلی‌استیشن 4 را می‌توان برای بازی کردن بازی‌های واقعیت مجازی پشتیبانی‌شده روی پلی‌استیشن 5 استفاده کرد. برای این کار، نیاز به یک آداپتور خواهید داشت که بدون هیچ هزینه اضافی، در اختیار دارندگان پلی‌استیشن VR قرار می‌گیرد.

این موضوع در بخش پرسش و پاسخ وبسایت رسمی سونی تأیید شده و مقاله جدیدی که در زمینه قابلیت پشتیبانی معکوس پلی استیشن منتشر شده به‌طور کامل تشریح شده است. همانطور که بالاتر به آن اشاره شد، کنترلر دوال شاک 4 نیز برای استفاده در پلی استیشن 5 با محدودیت‌هایی مواجه است. با استفاده از این کنترلر، فقط می‌توانید بازی‌های پلی‌استیشن 4 را که روی PS5 قرار است اجرا شوند تجربه کنید و برای بازی کردن بازی‌های خودِ کنسول پلی‌استیشن 5، فقط باید از دسته مخصوص خودش یعنی دوال‌سنس استفاده کنید. 

بازی‌های مبتنی بر فناوری واقعیت مجازی که روی پلی استیشن 5 نیز قابل اجرا هستند، احتمالاً با یک سری بهبودهایی همراه خواهند شد. سونی وعده نرخ فریم‌های سریع‌تر و روان تر را روی این بازی‌ها به هواداران داده و باید دید که این قضیه در عمل به چه شکل خواهد بود.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده