نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۰

بازی Dead by Daylight روی پی سی و کنسول‌های نسل جدید در آینده از ری تریسینگ پشتیبانی خواهد کرد

سازندگان بازی ترسناک Dead by Daylight درباره نسخه ارتقاء یافته این بازی برای PS5، ایکس باکس سری ایکس و سری اس جزئیات جدیدی را ارائه می‌کنند.

توسعه‌دهندگان بازی Dead by Daylight از استودیوی Behaviour Interactive در مصاحبه جدید خود با wccftech جزئیات بیشتری از نسخه ارتقاء یافته این بازی را برای کنسول‌های نسل بعد با مخاطبان به اشتراک گذاشته‌اند که از قرار معلوم، باید قبل از پایان سال ۲۰۲۰ منتشر شود. سازندگان این بازی، تاکنون وعده اجرای بازی با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را روی ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 به هواداران داده ولی بیش از این به جزئیات فنی نسخه نسل نهمی Dead by Daylight نپرداخته بودند. یکی از این موارد، پشتیبانی از تکنولوژی رهگیری پرتو یا Ray-tracing است که ظاهراً نه در زمان عرضه بلکه بعدها و به همراه نسخه پی سی به این بازی اضافه خواهد شد.

یوریس فور (Joris Four)، مدیر تولید استودیوی بیهیویر اینتراکتیو در اینباره می‌گوید:

«فکر می‌کنم من در بحث ری-تریسینگ می‌توانم از طرف کل تیم صحبت کنم؛ این تکنولوژی حقیقتاً درگیری مخاطب با بازی و غرق شدن در دنیای آن را به سطح جدیدی می‌رساند. فناوری رهگیری پرتو یکی از مهم‌ترین قسمت‌های تشکیل‌دهنده برنامه‌های پیش روی ما برای Realm Beyond بوده و ما قطعاً از آن پشتیبانی خواهیم کرد. البته ما برای ورود این تکنولوژی در پلتفرم‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس/ اس و همچنین پی سی کاملاً وقت گذاشته تا از هرگونه تأثیر منفی روی گیم‌پلی و توازن بازی جلوگیری کنیم.»

گیم پلی بازی  Dead by Daylight

Dead by Daylight روی ایکس باکس سری اس با رزولوشن 1080p اجرا می‌شود

البته همان‌طور که اطلاع دارید، ایکس باکس سری ایکس یک برادر کوچکتر به نام سری اس نیز دارد که برای اجرای بازی‌ها در رزولوشن 1440p هدف‌گذاری شده است. بااین‌حال به‌نظر می‌رسد که برخی از بازی‌های این کنسول نهایتاً با رزولوشن 1080p قابل اجرا خواهند بود. یوبیسافت قبلاً اعلام کرده که For Honor یکی از این بازی‌ها خواهد بود و حالا Behaviour نیز در بازی Dead by Daylight چنین رویکردی را در پیش خواهد گرفت. البته ظاهراً در آینده هنوز شانس بهینه‌سازی بهتر بازی برای ارائه رزولوشن‌های بالاتر نیز وجود دارد.

Joris Four در ادامه صحبت‌های خود می‌گوید:

«هدف ما در زمان انتشار بازی ارائه روانترین تجربه ممکن در اجرای بازی‌ها بوده و به همین دلیل نرخ فریم تصاویر در اولویت قرار می‌گیرند. لذا فعلاً این بازی با حداکثر رزولوشن 1080p اجرا خواهد شد اما در آینده سعی می‌کنیم آن را به 1440p برسانیم.»

نکته‌ی مهمی که جا دارد در اینجا به آن اشاره شود، این است که اکثر خریداران کنسول ایکس باکس سری اس گیمرهایی هستند که به تلویزیون‌های UltraHD دسترسی نداشته یا اینکه بحث قیمت برای آن‌ها اولویت دارد. بنابراین این دسته از کاربران به احتمال زیاد از تلویزیون‌های Full HD 1080p استفاده می‌کنند که در این خصوص هیچگونه مشکلی نخواهند داشت. ضمن اینکه اکثر تلویزیون‌های موجود در بازار معمولاً از رزولوشن ‌ 1440pاستفاده نمی‌کنند و درواقع این کیفیت، از استانداردهای تجاری محصولات رایج در بازار محسوب نمی‌شود.

محیط بازی  Dead by Daylight

البته اجرای یک بازی با کیفیت تصاویر 1440p روی یک تلویزیون 1080p همچنان می‌تواند تأثیر مثبتی روی جذابیت تصاویر داشته باشد که دلیل آن تأثیر فرایند «Intrinsic Downsampling» در رندر تصاویر بازی است. بااین‌حال این توسعه‌دهندگان هستند که درباره اولویت‌ها و هزینه‌ای که در بحث عملکرد بازی به آن‌ها تحمیل می‌شود تصمیم گیری می‌کنند.

در پایان درباره اینکه آیا بازی Dead by Daylight نیز از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد پلی استیشن 5 مثل قابلیت‌های کنترلر دوال سنس پشتیبانی می‌کند سؤال شده که ظاهراً در زمان انتشار، از این قابلیت‌ها پشتیبانی نخواهد شد. تکنولوژی بازخورد لمسی و تریگرهای تطبیقی از جمله قابلیت‌هایی هستند که درکنار تکنولوژی صدای سه‌بعدی Tempest 3D AudioTech، تجربه بازی‌ها روی PS5 را متمایز از سایر پلتفرم‌ها خواهند کرد. یوریس فور در این خصوص اضافه می‌کند:

«این ویژگی‌ها در زمان انتشار نسخه نسل جدید Dead by Daylight پشتیبانی نخواهد شد. هدف ما آماده‌سازی بازی برای عرضه به همراه کنسول‌های نسل بعد بوده و به منظور دستیابی به این هدف، باید به اولویت‌ها توجه کرد.»

باتوجه به ژانر خاص و مستعد استفاده این بازی از ویژگی‌های جدید PS5، امید آن می‌رود که در آینده شاهد اضافه شدن این قابلیت‌ها به بازی ترسناک Dead by Daylight باشیم.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده