نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۳

رئیس سابق Rockstar North به دنبال ساخت رقیب GTA با بودجه‌ای بالغ بر ۴۲ میلیون دلار است

لزلی بنزیس رئیس سابق راک‌استار نورث، استودیوی جدیدی را متشکل از توسعه‌دهندگان سابق مجموعه GTA در راک‌استار تأسیس کرده تا بازی جدید Everywhere را به عنوان رقیب این مجموعه بسازند.

لزلی بنزیس یکی از مغز متفکرهای مجموعه GTA محسوب می‌شود. بااین‌حال او در سال ۲۰۱۶ تصمیم به ترک استودیو راک‌استار گرفت و برسر اختلافاتی که با Take-Two داشت، مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار را به‌عنوان غرامت از این شرکت دریافت کرد. دادگاه در سال ۲۰۱۸ و بعد از تأیید ادعای او مبنی بر عدم پرداخت حقوق و امتیازات مطرح شده و اجبار مقامات تیک-تو به خروج وی از شرکت بعد از یک دوره مرخصی طولانی، این حکم را صادر کرد.

براساس گزارشی که توسط نشریه ویدیو گیم کرانیکل منتشر شده، بنزیس یک سال قبل از رسیدگی به دادخواست خود، روند تأسیس یک استودیوی اختصاصی را برای خود آغاز کرده که راکت‌بوی (Rocketboy) نام‌گذاری شده است. او بعد از این، تعداد زیادی از کارکنان سابق استودیوی راک‌استار را در شرکت خود جذب کرده که همگی در فرایند ساخت مجموعه بازی‌های Grand Theft Auto نقش داشتند.

طبق گزارش نشریه تلگراف، استودیو بنزیس تاکنون سرمایه‌گذاران متعددی از چند شرکت مختلف از جمله Netease را به سمت خود جذب کرده و علاوه‌بر این، طبق آخرین اطلاعاتی که توسط مشاوران Beauhurst ارائه شده، تاکنون ۳۲ میلیون دلار برای پروژه‌ی مورد نظر این استودیو سرمایه جمع آوری شده است.

شخصیت های بازی GTA

ظاهراً پروژه‌ای که توسط توسعه‌دهندگان این استودیو در دست ساخت قرار دارد، Everywhere نام دارد و براساس گفته‌های بنزیس در مصاحبه با وبسایت Venturebeat، با تمام چیزهایی که تاکنون در این سبک ارائه شده تفاوت خواهد داشت. او در ادامه اظهار داشته که:

«در بازی Everywhere از بسیاری از مکانیزم‌های بازی‌های سنتی مورد استفاده قرار گرفته اما ما به‌دنبال چیز جدیدی هستیم که همانند نام این بازی از همه چیز و همه جا الهام گرفته باشد. مخاطبان بازی‌های ویدیویی رفته رفته باهوش‌تر شده و چیزهای بیشتری را از بازی طلب می‌کنند. تلاش ما این است که بازیکنان یک آزادی عمل واقعی در دنیای بازی داشته و آنچه که به‌دنبال آن هستند را در دنیایی که ما برای آن‌ها می‌سازیم پیدا کنند. هدف ما این است که بازیکنان به حالت‌ها و سبک‌های بسیار متنوع و متعددی دسترسی داشته باشند که نه‌تنها به بازگو کردن داستان بازی می‌پردازند، بلکه به شخص کمک می‌کنند تا در قالب شخصیت مورد نظر خود زندگی کرده و به کشف ماجراهای بیشتر و تازه‌تر بپردازد.»

Leslie Benzies در ادامه اظهار داشته که استودیوی راکت بوی، از موتور بازی‌سازی Lumberyard آمازون برای توسعه بازی خود استفاده خواهد کرد.

بازی‌های GTA همواره آمار فروش خارق‌العاده‌ای را به خود اختصاص داده‌اند. لذا ممکن است هرگز بازی خاصی به‌عنوان «رقیب» راک‌ستار در این زمینه مطرح نباشد، اما اگر قرار است کسی روزی موفق به ساخت این بازی شود، لزلی بنزیس شخصی است که از پس این کار برمی‌آید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده