// چهار شنبه, ۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۳

شایعه: ریمیک بازی Metal Gear Solid در انحصار کنسولی پلی استیشن 5 سونی خواهد بود

مطابق شایعات جدید، نسخه‌ی کاملا بازسازی‌شده‌ی بازی Metal Gear Solid با سرمایه‌گذاری سونی در حال ساخت است و طی ماه‌های آتی به‌عنوان یکی از بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن 5 معرفی می‌شود.

به‌روزرسانی: مطابق به‌روزرسانی خبر توسط رسانه‌ی پوش اسکوئر، احتمال دارد که نسخه‌ی ریمیک بازی Metal Gear Solid هم برای PC و هم برای PS5 عرضه شود.

بر کسی پوشیده نیست که شرکت کونامی همیشه رابطه‌ای صمیمانه با برند پلی‌استیشن داشته است و بسیاری از بازی‌های آن از جمله بازی Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots در انحصار کنسولی، زمانی یا حتی انحصار کامل پلی‌استیشن بوده‌اند. به همین خاطر وقتی شایعه‌های جدید خبر از انحصاری بودن کامل ریبوت «سایلنت هیل» و ریمیک بازی Metal Gear Solid روی پلی استیشن 5 سونی می‌دهند، آن‌چنان نمی‌توان تعجب کرد. مخصوصا به این خاطر که شایعات می‌گویند علاوه‌بر سرمایه‌گذاری کامل سونی روی هر دو پروژه، اصل پروسه‌ی ساخت این دو محصول هم توسط برخی از استودیوهای اختصاصی پلی‌استیشن همچون SIE Japan Studio انجام می‌شود.

با درنظرگرفتن این نکته که ظاهرا کونامی می‌خواهد به‌زودی «متال گیر»، «متال گیر سالید» و «متال گیر سالید 2: پسران آزادی» را مجددا و به شکل درست روی کامپیوترهای شخصی منتشر کند، عده‌ای می‌گویند که ظاهرا این شرکت قصد جدی گرفتن دوباره‌ی مجموعه‌های محترم خود را دارد. حتی گفته می‌شود که اخبار مرتبط با برخی از این بازی‌ها احتمالا طی روزهای آتی و در توکیو گیم شو 2020 به گوش مخاطبان می‌رسند.

مطابق گفته‌ی RedGamingTech که اینسایدری قابل اعتماد است، چند ماه قبل از عرضه‌ی نسخه‌ی کاملا بازسازی‌شده‌ی بازی Metal Gear Solid، نسخه‌های ریمستر بازی‌های «متال گیر سالید 2»، «متال گیر سالید 3» و «متال گیر سالید 4» هم از راه می‌رسند و آن‌ها هم فقط برای پلی‌استیشن 5 عرضه می‌شوند. البته برخلاف نسخه‌ی بازی Metal Gear Solid که ظاهرا تا همیشه در انحصار PS5 خواهد بود، سه ریمستر نام‌برده ممکن است فقط در انحصار زمانی کنسول نسل ۹ سونی باشند.

باتوجه‌به رابطه‌ی صمیمانه‌ی سونی با هیدئو کوجیما و احترامی که برند پلی‌استیشن برای او قائل است، می‌توان پیش‌بینی کرد که اعلام رسمی این اخبار با حضور خود او صورت بگیرد. سرمایه‌گذاری جدی سونی روی چنین آثاری هم تعجب‌برانگیز نیست. زیرا عمران خان، تحلیل‌گر شناخته‌شده‌ی دنیای بازی‌های ویدیویی چند ماه قبل گفته بود که «در ماه‌های آتی، همگان از تعداد بازی‌های بزرگ انحصاری‌شده برای پلی‌استیشن 5 و بزرگی مبالغ پرداخت‌شده توسط سونی به استودیوها برای ساخت این بازی‌ها متعجب خواهند شد».


منبع Push Square
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده