// پنجشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۱

کارهایی که می توان قبل از انتشار اکسپنشن Shadowlands بازی World of Warcraft انجام داد

در این مطلب به تمامی کارهایی که می‌توان قبل از انتشار نسخه‌های pre-patch و اصلی اکسپنشن Shadowlands بازی World of Warcraft انجام داد اشاره می‌کنیم.

علاقه‌مندان بازی World of Warcraft چند هفته‌ای است که در حال آماده شدن برای انتشار نهمین نسخه بازی هستند. اکسپنشن جدید بازی قرار است ۲۷ اکتبر مصادف با ۶ آبان روی سرورهای اصلی بازی بارگذاری شود و طرفداران بازی را با چالش‌های جدیدی روبه‌رو کند. با اینکه هنوز زمان دقیقی برای انتشار نسخه pre-patch اکسپنشن بعدی اعلام نشده است، ولی ساعاتی قبل پیش دانلود نسخه بعدی بازی توسط پلتفرم بتل‌نت در دسترس بازیکنان قرار گرفت.

حال باتوجه‌به نزدیک شدن زمان انتشار اکسپنشن Shadowlands قرار است در این مطلب در مورد کارهایی که می‌توان قبل از پایان یافتن اکسپنشن Battle for Azeroth انجام داد صحبت کنیم. بعضی از مواردی که قرار است به آن‌ها اشاره کنیم هم‌زمان با انتشار نسخه‌ pre-patch از دسترس بازیکنان خارج می‌شوند و دیگر قادر به دریافت آن‌ها نخواهید بود. در حال حاضر انجام دادن برخی فعالیت‌ها که به کاراکترهای قوی نیاز دارند کار آسانی است.

دستاوردهای Curve و Cutting Edge 

دو Achievment مهم بازی که با نام‌های Ahead of the Curve: N'Zoth the Corruptor و Cutting Edge: N'Zoth the Corruptor قرار است با انتشار نسخه ۹.۰ بازی از دسترس خارج شوند. درست است که شکست دادن N'Zoth در حالت Mythic هنوز هم کار دشواری است ولی انجام این کار در حالت Heroic می‌توان کار به مراتب ساده‌تری باشد.

نزاث

پایان فصل PvP

با نزدیک شدن به پایان اکسپنشن Battle for Azeroth یکی از مهم‌ترین تغییرات بازی پایان یافتن فصل PvP است. در صورتی که طرفدار ست‌ها و لباس‌های بخش PvP هستید، الان بهترین زمان ممکن برای تمرکز کردن روی این بخش است. علاقه‌مندان این بخش کافی است که ریتینگ خود را به ۱۸۰۰ برسانند تا درکنار دریافت دستاورد Rival: Battle for Azeroth Season 4 به ست‌های مربوط‌به این بخش نیز دست یابند.

دنیای وارکرفت

پایان فصل Mythic Plus

فصل جاری Mythic Plus نیز مانند چیزی که در گذشته شاهدش بودیم به پایان خود نزدیک می‌شود و این در حالی است که بلیزارد در این فصل برای اولین‌بار یک Mount جدید را به‌عنوان جایزه برای علاقه‌مندان این بخش در نظر گرفته بود. در صورتی که هنوز موفق به دریافت دستاورد Battle for Azeroth Keystone Master: Season Four نشده‌اید، بهتر است سریع‌تر وارد عمل شوید تا بتوانید مانت Awakened Mindborer را قبل از حذف شدن از بازی، به‌دست آورید. برای انجام این کار باید تمامی دانجن‌های مربوط‌به اکسپنشن Battle for Azeroth را با سختی ۱۵ و در زمان تعیین شده به پایان برسانید. در این بین شما با به پایان رساندن تمامی دانجن‌های سطح ۱۰ می‌توانید دستاورد دیگری را نیز دریافت کنید که با نام Battle for Azeroth Keystone Conqueror: Season Four شناخته می‌شود.

بخش Horrific Vision

با اینکه تمام بخش‌های مربوط‌به Horrific Vision با انتشار اکسپنشن بعدی بازی حذف نمی‌شود ولی بخش مربوط‌به دستاورد Mad World قرار است هم‌زمان با انتشار نسخه pre-patch بازی، از دسترس خارج شود و بعد از آن نمی‌توان Title معروف the Faceless One را به‌دست آورد.

دیگر بخش‌های محتوای مربوط‌به Horrific Vision بعد از پایان اکسپنشن Battle for Azeroth در دسترس بازیکنان قرار خواهد داشت و شما می‌توانید چندین Mount و Pet را ازطریق مأموریت‌های مشخصی که برای این بخش طراحی شده‌اند به‌دست آورید.

دنیای وارکرفت

دستاورد Hertz Locker 

یکی از مواردی که قرار است در روز ششم آبان شاهدش باشیم، حذف شدن چهارمین سطح تمامی اسنس‌های (Essence) بازی است. البته در این بین یکی از اسنس‌های بازی که به واسطه دستاورد Hertz Locker در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد، Vision of Perfection نام دارد. این اسنس قرار است هم‌زمان با انتشار نسخه pre-patch غیرقابل دستیابی شود.

در صورتی که قصد دارید Hertz Locker را برای کاراکترهای خود کسب کنید، کافی است که Mechagon را به‌صورت Mythic و با حالت Hard Mode به پایان رسانید. لازم به ذکر است که در این مسیر و تا بعد از کشتن آخرین Boss هیچ بازیکنی نباید بمیرد.

دنیای وارکرفت

گرفتن Uncorrupted Voidwing

با اینکه در بالاتر به حذف شدن Ahead of the Curve: N'Zoth the Corruptor در نسخه pre-patch اکسپنشن بعدی اشاره کردیم، ولی شما می‌توانید تا قبل از ۶ آبان به Uncorrupted Voidwing که به‌عنوان یک Mount منحصر‌به‌فرد شناخته می‌شود دست یابید. برای این کار کافی است که N'zoth را در حالت Heroic شکست دهید و با گرفتن یک مأموریت (Quest) جدید برای دریافت Mount مربوط‌به آن اقدام کنید.

دنیای وارکرفت

قهرمان ازرث

همان‌طور که اشاره کردیم، اسنس‌های مربوط‌به اکسپنشن Battle for Azeroth قرار است با انتشار اکسپنشن Shadowlands از بازی حذف شوند. همین موضوع باعث می‌شود که دیگر نتوانیم دستاورد Phenomenal Cosmic Power را که Title معروف Azeroth's Champion را در دسترس بازیکنان قرار می‌دهد، به‌دست آوریم.

ثروتمند، ولی مجازی (Caravan Brutosaur)

همان‌طور که بلیزارد در اعلامیه‌های قبلی اعلام کرده بود، دایناسور پرطرفدار بازی که با نام Reins of the Mighty Caravan Brutosaur شناخته می‌شود بعد از انتشار نسخه pre-patch اکسپنشن Shadowlands غیرقابل خرید خواهد شد. در صورتی که قصد خرید یک Mount بزرگ که دسترسی به Action House را در هر زمان و مکانی فراهم می‌کند، دارید باید قبل از آپدیت بعدی بازی اقدام کنید.

در حال حاضر برای به‌دست آوردن این دایناسور، باید ۵ میلیون طلا هزینه کنید که رقم قابل توجهی است. نکته مهم دیگر اینکه بعد از انتشار اکسپنشن Shadowlands این Mount قرار است با قیمت خیلی بیشتری در مزایده‌های Black Market قرار گیرد.

دنیای وارکرفت

بخش Island Expeditions

با اینکه بلیزارد هیچ بیانیه رسمی را در مورد حذف شدن بخش Island Expeditions منتشر نکرده است، ولی باید در نظر داشته باشید که این بخش بعد از انتشار اکسپنشن بعدی طرفدار زیادی نخواهد داشت. بیشتر بازیکنان با محتوای جدید بازی سرگرم هستند و بازیکنانی که تجربه حضور در این بخش را با انتشار آخرین آپدیت نسخه BFA تجربه کردند، قطعا دستاوردهای مهم این بخش را به‌دست آورده‌اند. پس در صورتی که به‌دنبال کسب دستاوردها، Mount و Pet مربوط‌به این بخش هستید، بهتر است که همین حالا دست به کار شوید.

دنیای وارکرفت

بخش Warfronts

دستاوردهای بخش Warfronts هم مانند Island Exepidtion به بازیکنانی نیاز دارد که شما را همراهی کنند و باتوجه‌به اینکه برای انجام مأموریت‌های Warfronts به افراد زیادی (حداقل ۱۰ نفر) نیاز است، بهتر است زمان را از دست ندهید و همین حالا دست به کار شوید. بازیکنان با به پایان رساندن این بخش به‌نوعی ارز دست می‌باند که با نام 7th Legion Service Medal برای Alliance و با نام Honorbound Service Medal برای Horde شناخته می‌شود و می‌توان به کمک آن Draught of Ten Lands را خریداری کرد. این آیتم (Potion) قرار است تنها آیتمی باشد که در اکسپنشن Shadowlands باعث افزایش مقدار XP دریافتی بازیکنان در زمان Level up می‌شود.

لازم به ذکر است که درکنار بخش اصلی Warfront بازیکنان به جوایز دیگری هم دسترسی خواهند داشت که بعد از به‌دست آوردن کنترل منطقه توسط هر فرقه (Faction) در دسترس قرار می‌گیرد. به‌عنوان مثال بازیکنان با شکست دادن موجودات هر منطقه شانس دارند که Mount ،Pet و Toy جدیدی را به فهرست دارایی‌های خود اضافه کنند.

دنیای وارکرفت

بخش War Campaign

این بخش به مأموریت‌های اصلی بازی گفته می‌شود که داستان بازی را از زمان انتشار اکسپنشن Battle for Azeroth تا پایان را روایت کرد. بخش‌هایی از این مأموریت‌ها باید در Raid انجام شوند که به‌دلیل غیرعملی بودن آن به‌صورت انفرادی، بهتر است قبل از شروع اکسپنشن جدید به فکر پایان دادن به این بخش باشید.

در صورتی که این بخش را با یک کاراکتر به پایان رسانده‌اید، هنوز هم دلایلی وجود دارد که برای انجام دوباره این بخش اقدام کنید. دستاورد Two Sides to Every Tale یکی از موارد قابل ذکر است که می‌تواند شما را برای مدتی سرگرم کند. لازم به ذکر است که اتمام مأموریت‌های این بخش در هر دو فرقه (Faction) مانت‌های متفاوتی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد که با نام‌های Bloodflank Charger و Ironclad Frostclaw شناخته می‌شوند.

پروازی پر هزینه

بازیکنان با شکست دادن Lady Jaina Proudmoore و N'Zoth the Corruptor در حالت Mythic به Mount منحصربه‌فردی دست پیدا می‌کنند که در حال حاضر شانس به‌دست آوردن آن ۱۰۰ درصد است. زمانی‌که اکسپنشن Shadowlands منتشر شود با اینکه هنوز هم می‌توان هر دو Mount را به‌دست آورد، ولی شانس به‌دست آوردن آن‌ها به چیزی حدود ۱ درصد کاهش پیدا می‌کند. پس در صورتی که قصد دارید Ny'alotha Allseer و Glacial Tidestorm را به فهرست دارایی‌های خود اضافه کنید، کمتر از یک ماه زمان پیش روی شماست.

دنیای وارکرفت

دستاوردهای Glory

اکسپنشن Battle for Azeroth چندین دستاورد Glory را به همراه داشته است که با انتشار اکسپنشن بعدی هم در دسترس بازیکنان خواهد بود. ولی نکته قابل‌توجه در مورد این بخش، پیدا کردن افرادی است که حاضر به همراهی شما و انجام مأموریت‌های این بخش باشند. با انجام هر کدام از این سری دستاوردها، یک Mount منحصر‌به‌فرد به فهرست دارایی‌های شما اضافه می‌شود.

MountAchievement
Reins of the Obsidian KroluskGlory of the Wartorn Hero Guide
Bloodgorged CrawgGlory of the Uldir Raider
Dazar'alor WindreaverGlory of the Dazar'alor Raider
Azshari BloatrayGlory of the Eternal Raider
Wriggling ParasiteGlory of the Ny'alotha Raider

جایزه در قبال خیانت

در نسخه ۸.۳ بازی Achievement جدیدی را شاهد بودیم که با خیانت کردن به فرقه خود، به‌دست می‌آید. مراحل انجام این کار هم بدین صورت است که برای شروع شما به آیتمی با نام N'lyeth, Sliver of N'Zoth نیاز دارید. این آیتم به بازیکنانی که توانسته باشند ۱۰ نفر از دشمنان خود در فرقه مقابل را بدون مردن و در مناطق مربوط‌به نسخه BFA، کشته باشند، اهدا می‌شود. بازیکنان هر فرقه با انجام این کار دستاوردی را به نام Horde Assassin یا Alliance Assassin کسب می‌کنند. درنهایت بازیکنان باید آیتمی را به‌دست آورده‌اند را استفاده کنند و ۱۰ نفر از بازیکنان فرقه خود را به قتل رسانند.

دقت داشته باشید که در زمان انجام این کار نباید کاراکتر شما بمیرد. نکته مهم دیگر اینکه باید حالت War Mode خود را فعال کنید و تمامی فعالیت‌های ذکر شده را در مناطق مربوط‌به اکسپنشن BFA انجام دهید. درنهایت باید دشمنان شما به سطح ۱۲۰ رسیده باشند تا در فهرست ۱۰ تایی شما قرار گیرند.

انجام Level up و آماده شدن برای Shadowlands

در حال حاضر بازیکنان بازی World of Warcraft از باف منحصربه‌فردی برخوردار هستند که بعد از شیوع ویروس کرونا در اختیار آن‌ها قرار گرفت. این باف که با نام Winds of Wisdom شناخته می‌شود، مقدار کسب XP کاراکترها را تا ۱۰۰ درصد افزایش می‌دهد و قرار است با انتشار پتچ ۹.۰ بازی به کلی حذف شود. پس در صورتی که به‌دنبال بازی کردن کاراکتر جدیدی در نسخه Shadowlands هستید، الان بهترین زمان ممکن برای Level up کردن است.

پیشنهاد دیگری که می‌توان داد، اضافه کردن یک کاراکتر جدید به فهرست دارایی‌های فعلیتان است که می‌تواند در فرقه (Faction) مقابل قرار داشته باشد. با این کار می‌توانید داستان بازی را از نگاه جدیدی تجربه کنید. درکنار این کار به‌دست آوردن Allied Races Heritage Armor هم امکان‌پذیر است.

کاراکترهای Demon Hunter و Death Knight

در صورتی که همین حالا یک کاراکتر Death Knight بسازید باید از سطح ۵۵ به بازی کردن بپردازید و Demon Hunter نیز از سطح ۹۸ در اختیار شما قرار می‌گیرد. این در حالی است که در اکسپنشن Shadowlands با ساختن آن‌ها، هر دو کاراکتر با سطح ۸ در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرند. این بدین معنا است که کاراکترهای DH و DK که در نسخه BFA ساخته باشید، با Level بالاتری در اکسپنشن بعدی متعادل سازی خواهند شد.

دنیای وارکرفت

جذابیت بیشتر برای کلاس Druid

با انتشار نسخه pre-patch بازی Shadowlands، بازیکنانی که به کلاس Druid علاقه‌مند هستند، گزینه‌های بیشتری را برای لذت بردن از بازی در اختیار دارند. یکی از این موارد تغییر مدل کاراکتر در حالت خرس و گربه است که می‌توان به‌صورت جداگانه و در همان منوی بازی صورت گیرد. به‌عنوان مثال افرادی که آیتم Fandral's Flamescythe را داشته باشند می‌توانند Cat Form خود را به حالت آتشین در آورند و کنار آن از Bear Form متفاوتی استفاده کنند. البته شرط اول انجام این انجام مأموریت‌ها و باز کردن تمامی حالاتی است که قصد استفاده از آن را دارید. پس باتوجه‌به زمان باقی مانده بهتر است که برای یک شروع جذاب‌تر در اکسپنشن عجله کنید و به‌دنبال باز کردن مدل‌های جدید کاراکتر خود باشد.

دنیای وارکرفت

باتوجه‌به اینکه دنیای وارکرفت محتویات زیادی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد، کار آسانی نیست که تمامی دستاوردهای یک اکسپنشن را به‌صورت کامل کسب کرد. ولی بااین‌حال می‌توانید نسبت به سلیقه خود انتخاب کنید و بهترین گزینه را پیگیر شوید.

در حال حاضر پیش دانلود اکسپنشن Shadowlands با حجمی بیش از ۲۰ گیگابایت روی پلتفرم بتل‌نت قابل دانلود است و به‌زودی زمان انتشار نسخه pre-patch مشخص خواهد شد. در صورتی که قصد دارید به جمع بازیکنان این بازی اضافه شوید می‌توانید با خریدن یک بسته ۸۹.۹۹ یا ۱۰۹.۹۹ دلاری ماجراجویی خود را شروع کنید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده