نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۵

سازندگان ریمیک Prince of Persia: The Sands of Time به انتقادات از گرافیک بازی پاسخ دادند

توسعه‌دهندگان Ubisoft Mumbai و Ubisoft Pune در پاسخ به سؤالی که کمبود بودجه یا زمان اختصاص یافته برای ساخت ریمیک Prince of Persia: The Sands of Time را مطرح می‌کند، هرگونه ادعایی در این مورد را تکذیب کردند.

باوجود اینکه حدود یک دهه از انتشار آخرین قسمت از مجموعه بازی‌های Prince of Persia می‌گذرد، طرفداران در این مدت مدام خواستار بازگشت این سری محبوب بودند. حالا به نظر می‌رسد که یوبیسافت بعد از گذشت مدت زیادی تصمیم به پاسخگویی به این درخواست‌ها گرفته و Prince of Persia: The Sands of Time Remake را به‌عنوان اولین نسخه بازسازی شده از این مجموعه معرفی کرد.

به‌طور معمول انتظار می‌رفت که چنین خبری با واکنش کاملاً مثبت طرفداران مواجه شود، اما به نظر می‌رسد که شرایط به نحو دیگری رقم خورده است. از زمان پخش اولین تریلر این بازی در رویداد یوبیسافت فوروارد، واکنش‌های مختلفی نسبت به آن دریافت شده که بسیاری از آن‌ها به ضعف گرافیکی این نسخه اعتراض داشتند. برخی از کاربران جلوه‌های گرافیکی ریمیک Prince of Persia: The Sands of Time را با بازی‌های نسل ششم مقایسه کرده و یوبیسافت را به باد انتقاد گرفته‌اند. شما می‌توانید این ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید.

جلوه های گرافیکی ریمیک بازی Prince of Persia: The Sands of Time

اما در ادامه قصد داریم به واکنش توسعه‌دهندگان Ubisoft Mumbai و Ubisoft Pune نسبت به این انتقادات بپردازیم. پیر سیلوین گایرس (Pierre Sylvain-Gires) کارگردان این بازی در مصاحبه جدید خود به وبسایت The Mako Reactor اظهار داشته که جلوه‌های هنری و گرافیکی نسخه بازسازی شده‌ی این بازی یک انتخاب سبک شناسانه بوده که به منظور متمایز ساختن این بازی فانتزی و ۱۷ ساله اتخاذ شده است. وی در بخش از صحبت‌های خود می‌گوید:

«اگر یک بازی که بیش از ۱۷ سال پیش ساخته شده را در اختیار شما قرار دهند، مسلماً در بحث گرافیک و جلوه‌های تصویری، جا برای پیشرفت زیادی وجود خواهد داشت. اما باتوجه به اینکه Prince of Persia: The Sands of Time  یک داستان فانتزی را بازگو می‌کند، تلاش کردیم تا وجهه متمایز و منحصربه‌فردی را به نسخه بازسازی شده آن ببخشیم.»

«نحوه روایت داستان، ۴۰ مرحله مختلف این بازی و لوکیشن‌ها و محیط‌های جادویی آن موجب شد تا نهایتاً تصمیم به خلق یک جلوه‌ی بصری ویژه و منحصر‌به‌فرد برای ریمیک این بازی گرفته شود. این تصمیم یک انتخاب کاملاً سبک شناسانه بوده و به منظور متمایز ساختن این بازی در میان سایر عناوین موجود اتخاذ شده است. قرار نیست که این بازی یک Assassin’s Creed  دیگر باشد و قرار هم نیست شبیه بازی‌ Prince of Persia در سال ۲۰۰۸ به نظر برسد. این بازی یک جلوه‌ی ظاهری منحصر‌به‌فرد دارد که بیانگر سبک فانتزی و متفاوت آن از بازی‌های دیگر است.»

تصویری از محیط بازی Prince of Persia: The Sands of Time Remake

حتی اگر گرافیک و جلوه‌های بصری The Sands of Time Remake را یک انتخاب سبک شناسانه در نظر بگیریم، همچنان بحث مشکلات فنی و نقص‌های تکنیکال این بازی که به‌طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفته پابرجا خواهد بود. سؤالی که خبرنگار وبسایت Mako Reactor از کارگردان بازی کرده این است که آیا این ضعف از کمبود بودجه یا زمان کمی که به توسعه نسخه بازسازی شده آن اختصاص یافته نشأت می‌گیرد؟

سید عباس، کارگردان تولید این پروژه این مسئله را تکذیب می‌کند. وی در ادامه توضیح داده که باحضور بیش از ۱۷۰ نفر در تیم توسعه‌دهندگان این بازی و دو نیم سال زمانی‌که صرف ساخت آن شده است، هیچگونه کمبودی در بحث بودجه یا زمان توسعه این بازی متوجه پروژه نبوده است.  

عباس در ادامه صحبت‌های خود می‌گوید:

«هیچگونه مشکلی در بحث بودجه یا زمان اختصاص یافته برای ساخت این بازی وجود نداشته است. برای ما در یوبیسافت، کیفیت انجام یک پروژه از بالاترین اهمیت برخوردار بوده و این چیزی است که از همان ابتدای کار در نظر داشته‌ایم. بیش از دو و نیم سال از آغاز فرایند توسعه این بازی می‌گذرد و در این مدت حدود ۱۷۰ نفر در تیم سازندگان بازی نقش داشته‌اند. سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و منابع مورد نیاز برای ساخت نسخه مدرن این بازی نیز بدون هیچگونه مشکلی تأمین شده و در نتیجه هیچ مسئله‌ای در بحث بودجه یا تایم لاین این پروژه وجود نداشته است.»

تصویر هنری از محیط بازی Prince of Persia: The Sands of Time Remake

باتوجه به اینکه حدود ۴ ماه تا زمان انتشار این بازی زمان باقی مانده و تصاویری که در یوبیسافت فوروارد نمایش داده شد نیز به فاز آلفای بازی تعلق دارد، می‌توان امیدوار بود که نسخه نهایی بازی بهبود قابل توجهی را در مقایسه با آنچه که دیشب نشان داده شد به خود ببیند. بازی نوستالژیک و پرطرفداری مانند The Sands of Time لیاقت توجه بیشتری را داشته و می‌تواند در صورت اتخاذ تصمیمات درست، سود قابل توجهی را برای یوبیسافت به همراه داشته باشد.

براساس برنامه‌ریزی یوبیسافت، بازی Prince of Persia: The Sands of Time Remake در ۲۱ ژانویه ۲۰۲۱ (۲ بهمن ۱۳۹۹) برای پلی ‌استیشن 4، ایکس ‌باکس وان و پی سی منتشر می‌شود. فهرست فروش وبسایتی که اخیراً در ارتباط با این بازی فاش شده، نسخه نینتندو سوییچ آن را نیز تأیید می‌کند. هرچند یوبیسافت هنوز اظهار نظری در خصوص آن نکرده است.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده