استودیو Hexworks بازی Lords of the Fallen 2 را برای پی سی و کنسولهای نسل بعد میسازد
هرچند بازی Lords of the Fallen با عرضه در سال ۲۰۱۴ نتوانست آنطور که باید و شاید به انتظارات علاقمندان خود پاسخ دهد، ولی تنها دو ماه پس از انتشار بازی بود که خبر تولید نسخهی دوم آن به گوش رسید؛ پروژهای که روند تولید آن در این سالها با اتفاقات عجیبی همراه بوده و این روزها ساخت آن توسط استودیوی جدیدی دنبال میشود.
سی آی گیمز (CI Games) ناشر بازی بهتازگی از استودیو هکس ورکس (Hexworks) بهعنوان سازندهی Lords of the Fallen 2 نام برده است؛ استودیویی تازه تأسیس که در شهرهای بارسلونا و بخارست شعبه دارد و در حال حاضر روی این بازی نقشآفرینی فانتزی کار میکند؛ آن هم برای کنسولهای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس درکنار پی سی.
سال گسکن که پیش از این مدیر تولید استودیو Overkill از زیرمجموعههای استاربریز (Starbreeze) بوده و تهیهکنندهی بازی Overkill's The Walking Dead نیز محسوب میشده، این روزها بهعنوان تهیهکنندهی اجرایی Lords of the Fallen 2 فعالیت میکند و سزار ویرتوسو هم که در گذشته یکی از اعضای شعبهی بخارست یوبیسافت بوده و بعدها در استودیو Virtuos واقع در پاریس کار میکرده، در حال حاضر کارگردانی این بازی را برعهده دارد.
بازی Lords of the Fallen 2 قرار بود خیلی زودتر از اینها وارد بازار شود، بهطوریکه بازی در ابتدا برای انتشار در سال ۲۰۱۷ آماده میشد ولی سیآی گیمز سازندهی آن در این راه با مشکلاتی مواجه شد و سپس مراحل تولید پروژه برعهدهی استودیو دیفاینت (Defiant) گذاشته شد. ولی این استودیو هم در این راه موفق نبود و سال گذشته خبری منتشر شد مبنی بر کنار گذاشتن آن از روند تولید بازی؛ خبری که در آن سیآی گیمز از مشکلات بزرگی گفته بود که سر راه ساخت بازی پیش آمده و باعث شده پروژه به سطح رضایتی که این شرکت داشته نرسد و به علت کیفیت کار پایین دیفاینت، شرکت سیآی گیمز مجبور شده بازی را از دست آنها خارج کند و به این همکاری پایان دهد.
نسخهی موبایل Lords of the Fallen
بعد از آن بود که دیفاینت به شکایت از صحبتهای سیآی گیمز پرداخت و دیوید گرنز، مؤسس استودیو به یوروگیمر گفت: «ما بهشدت نسبت به تصویری که سیآی گیمز از استودیو دیفاینت ساخته انتقاد داریم. تیم ما از اعضای بسیار بااستعدادی ساخته شده و آنها پیش از این با کار روی بازیهایی مثل Just Cause 3 ،Call of Duty: Advanced Warfare ،Far Cry 5 و DmC: Devil May Cry و آثار دیگر تواناییهای خود را نشان دادهاند.»
درهرصورت ماجرا هرچه که بوده، اکنون سازندهی بازی عوض شده و هکسورکس روی آن کار میکند؛ موضوعی که مارک تیمینسکی، رئیس سیآی گیمز در مورد آن میگوید: «از روزی که کار روی Lords of the Fallen 2 را آغاز کردیم و به سراغ ایدههای مختلفی برای این بازی رفتیم، زمان زیادی میگذرد. اکنون بسیار خوشحالم که میتوانم اعلام کنم استودیوی جدیدی از چند ماه قبل تولید بازی را برعهده گرفته و تا امروز هم به جاهای خوبی رسیده است.»
او در ادامه میگوید: «ما تصمیم گرفتیم تا زمانیکه هستهی اصلی تیم تولید بازی را به نقطهی مناسبی نرساندهایم و روند ساخت آن به جای موردنظر نرسیده، این قضیه را در سکوت نگه داریم تا توجهات بهسمت پروژه جلب نشود و کارها در آرامش پیش برود. ولی الآن زمان مناسبی است که اعلام کنیم بازی توسط هکسورکس در دست تولید است و امید زیادی به آن داریم.»
بهگفتهی سیآی گیمز، تیم سازندهی بازی از ۲۵ نفر تشکیل شده و بنابراین سبک و سیاق تولید آن بیشتر شبیه استودیوهای مستقل خواهد بود تا استودیوهای عظیم. و حال و هوای بازی هم تغییراتی نسبت به قبل داشته و از زیرمجموعهای از سبک فانتزی به نام فانتزی قدرت (Power Fantasy) به فانتزی تاریک (Dark Fantasy) تبدیل شده و اثری سختتر از نسخهی اول محسوب میشود؛ پروژهای که هواداران آثاری مثل Soulsborne و بازیهایی با آن حس و حال و نبردهای دشوار و پُر چالش بیشتر از آن لذت خواهند برد.