نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۸

تاریخ انتشار بازی DiRT 5 تا اوایل ماه نوامبر عقب افتاد

بنابر اعلام رسمی استودیوی کدمسترز، تاریخ انتشار بازی DiRT 5 برای پلتفرم‌های نسل هشتم، به ۶ نوامبر امسال مصادف با ۱۶ آبان موکول شده است.

مجموعه بازی‌های DiRT از استودیوی Codemasters همواره جزء بازی‌های پرطرفدار این شرکت در میان بازی‌های سبک مسابقه‌ای بوده است. قسمت پنجم این سری با نام DiRT 5 نیز در تریلرها و تصاویری که تاکنون از آن به نمایش گذاشته شده بسیار جذاب و مورد انتظار به نظر می‌رسد. هرچند توسعه‌دهندگان این بازی با نزدیک شدن به تاریخ انتشار از پیش تعیین شده آن، تصمیم گرفتند تا جدیدترین ساخته خود را با یک تأخیر کوتاه به بازار عرضه کنند.

DiRT 5 که قبلاً نیز یک بار از تاریخ اولیه‌ی تعیین شده برای آن به مدت یک هفته تأخیر خورده بود، حالا مجدداً یک زمان جدید را برای عرضه در پلتفرم‌های پی سی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان تجربه کرده که براین اساس باید ششم نوامبر (۱۶ آبان) منتظر انتشار رسمی آن باشیم. افرادی که قبلاً اقدام به پیش خرید نسخه Amplified Edition این بازی کرده‌اند، سه روز جلوتر و در تاریخ سوم نوامبر به نسخه early access بازی دست پیدا خواهند کرد.

بیانیه استودیو کدمسترز برای تأخیر تاریخ انتشار بازی Dirt 5

کدمسترز در بیانیه‌ی رسمی خود این اطمینان را به طرفداران می‌دهد که نسخه نسل نهمی DiRT 5 همچنان در سال جاری میلادی برای پلی ‌استیشن 5 و ایکس‌ باکس سری ایکس منتشر شود. ضمن اینکه پلتفرم استریمینگ گوگل استیدیا نیز در سال ۲۰۲۱ این بازی را دریافت خواهد کرد. توسعه‌دهندگان این بازی، پشتیبانی رایگان DiRT 5 از ارتقاء به نسل جدید را مجدداً در متن ارسالی خود مورد تأکید قرار داده‌اند. گفته شده است که این بازی از نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه در دو کنسول نسل بعدی پشتیبانی خواهد کرد.

حدود یک ماه پیش و در شرایطی که بسیاری از طرفداران سری ریسینگ منتظر تجربه بازی Dirt 5 در تاریخ ۱۸ مهر بودند، استودیوی کدمسترز ۲۵ مهر را تاریخ جدید انتشار بازی اعلام کرده بود.

اخیراً مشخصات مورد نیاز برای اجرای بازی DiRT 5 در پلتفرم کامپیوتر نیز اعلام شده که براین اساس، به منظور اجرای بازی در حداقل مشخصات گرافیکی به ۸ گیگابایت حافظه رم، یک کارت گرافیک NVIDIA GTX 970 یا AMD RX 480 درکنار یک پردازنده Intel Core i3 2130 یا AMD FX 4300 نیاز خواهید داشت. طرفداران به منظور اجرای بازی در کیفیت مطلوب و پیشنهادی نیز باید از یک سیستم مجهز به ۱۶ گیگابایت حافظه رم، پردازنده گرافیکی NVIDIA GTX 1070 Ti یا AMD Vega 64 به همراه یک پردازنده مرکزی Intel Core i5 9600K یا AMD Ryzen 5 2600X استفاده کنند.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده